ivanito Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei, jeg er en gutt på 18år som snart er ferdig med videregående skole. Jeg er veldig intressert i pc, foto og redigering. Media & kommunikasjon var linjen jeg egentlig skulle gått på, men med overtalende foreldre og besteforeldre endte jeg opp med almenn. Nå vil jeg dra på folkehøyskole for å lære meg litt om foto + evt data, media etc.. Er det noen som kan anbefale noen skoler? Helst i Oslo området. Jeg vurderer også å kjøpe meg et Canon Digital 350D speilrefleks kamera, har hørt dette er et godt kamera for nybegynneren. Er det noen smart måte å finansiere dette når man er student under 20år? Finansierings planene i butikker er jo bare beregnet for dem over 20... Lenke til kommentar
lma Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er nok ikke dumt å prøve seg på folkehøyskole. Har dessverre ingen å anbefale. Hva finansiering angår jobbet jeg i helgene og på sommerne når jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Det har resultert i mange kameraer. Lykke til! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er 16 og jobber på Burger King. Har kjøpt meg både bærbar pc og speilrefleks. Finnes mange jobber for 18-åringer, løp og søk! Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Folkehøyskole i et år er nok smartere enn 4 år med kreativ utdannelse uten å kjenne potensialet sitt, ja. Du får mange morsomme opplevelser og står bedre rustet for å velge høyere utdanning etterpå. Om du gjør det skarpt på folkehøyskolen så har du sikkert nok potensiale til å hevde deg i det veldig overbefolkede kreative arbeidsmarkedet. Om du har det gøy men ikke helt får dreisen på ting, så har du funnet en bra hobby og fått gode minner for et år, samtidig som du vet at du heller kan satse på noe annet for yrkeslivet Men når det gjelder hvilken folkehøyskole, så har jeg ikke peil rett og slett. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 http://www.folkehogskole.no/ Velg "foto" på venstreside Lykke til! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For en som er 18 år har du mange muligheter. Søk på bensinstasjon.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå