Løve Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei Jeg kjøpte meg en ny spillkonsoll her for litt siden, men jeg lurte på om jeg kan bytte den siden jeg synes den bråker for mye og ikke helt har samme bildekvaliteten som jeg forventet etter å ha prøvd en i butikken. Jeg er jo ikke egentlig helt fornøyd med kjøpet da og jeg synes ikke konsollen jeg har fått samsvarer helt med hva jeg så og prøvde i butikken. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei Jeg kjøpte meg en ny spillkonsoll her for litt siden, men jeg lurte på om jeg kan bytte den siden jeg synes den bråker for mye og ikke helt har samme bildekvaliteten som jeg forventet etter å ha prøvd en i butikken. Jeg er jo ikke egentlig helt fornøyd med kjøpet da og jeg synes ikke konsollen jeg har fått samsvarer helt med hva jeg så og prøvde i butikken. Har du forsøkt å justere bildet på TV'n ? Kan være at butikken har brukt kabler med bedre kvalitet ? Hvor er maskinen kjøpt ? Dersom den er kjøpt i butikk har du normalt ikke angrerett på vare. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Kjøpt i en fysisk butikk. Men det største ankepunktet er egentlig at jeg synes den bråker for mye... Jeg forventer jo ikke akkurat at en konsoll skal bråke som en støvsuger... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Kjøpt over disk har du ingen angrerett i loven. Hvis du tatt vare på innpakningen og pakker det pent sammen så KAN det hende butikken er snill og tar tilbake maskinen mot at du får et gavekort.Når det angår skjermbildet så burde du vurdere andre kabler. Kablene som følger med er som regel noe av det billigste jall du får tak i. Siden du klager på bildet så er det også en mulighet at tv'n din rett og slett ikke klarer å vise et like bra bilde som det spillmaskinen din gjør. Kom til å tenke på når jeg kjøpte min PS3 så hadde jeg den stående på høykant...Da bråket den noe helt jævlig. La den så horisontalt og viftestøyen ble veldig redusert og bråker nå bare av og til. Endret 15. oktober 2007 av Loko Lenke til kommentar
QBab Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kjøpt over disk har du ingen angrerett i loven. Hvis du tatt vare på innpakningen og pakker det pent sammen så KAN det hende butikken er snill og tar tilbake maskinen mot at du får et gavekort.Når det angår skjermbildet så burde du vurdere andre kabler. Kablene som følger med er som regel noe av det billigste jall du får tak i. Siden du klager på bildet så er det også en mulighet at tv'n din rett og slett ikke klarer å vise et like bra bilde som det spillmaskinen din gjør. Kom til å tenke på når jeg kjøpte min PS3 så hadde jeg den stående på høykant...Da bråket den noe helt jævlig. La den så horisontalt og viftestøyen ble veldig redusert og bråker nå bare av og til. Har du ikke 2 ukers angrerett? Eller er det bare ved kjøp over internet? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kjøpt over disk har du ingen angrerett i loven. Hvis du tatt vare på innpakningen og pakker det pent sammen så KAN det hende butikken er snill og tar tilbake maskinen mot at du får et gavekort.Når det angår skjermbildet så burde du vurdere andre kabler. Kablene som følger med er som regel noe av det billigste jall du får tak i. Siden du klager på bildet så er det også en mulighet at tv'n din rett og slett ikke klarer å vise et like bra bilde som det spillmaskinen din gjør. Kom til å tenke på når jeg kjøpte min PS3 så hadde jeg den stående på høykant...Da bråket den noe helt jævlig. La den så horisontalt og viftestøyen ble veldig redusert og bråker nå bare av og til. Har du ikke 2 ukers angrerett? Eller er det bare ved kjøp over internet? Det gjelder KUN ved fjernsalg, altså internett, telefon etc. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg lurte på om "§ 15. Tingens egenskaper: Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper". Jeg forventet faktisk en stille konsoll med bedre bilde som den jeg prøvde i butikken, og jeg forventa heller ikke så mye støy. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå skal det sies at, dersom det er en xbox360 du har kjøpt deg, så er det almennt kjent, og har vært det i flere år, at den støyer. Så det er en egenskap som den har, og noe man _burde_ kjenne til. Så du kommer nok ingen vei på det punktet. Når det gjelder bildekvalitet - hva slags tv har du, og hvilken del av kabelen har du koblet til med? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Har en CRT-tv og har kobla til med RGB-kablene. Bildet er litt blasst og ikke helt klart synes jeg. Har stillt på lysstyrken, men er fremdeles ikke bra. Jeg har brukt andre konsoller på tven før og det har sett mye bedre ut. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Og, i butikken hadde de en flat-tv tenker jeg? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Vet ikke. Var et standard stativ med en Xbox 360 og en liten tv inni. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Har en CRT-tv og har kobla til med RGB-kablene. Bildet er litt blasst og ikke helt klart synes jeg. Har stillt på lysstyrken, men er fremdeles ikke bra. Jeg har brukt andre konsoller på tven før og det har sett mye bedre ut. hvilke konsoll har du kjøpt deg? det kan være relevant... og om kanskje tv'en du prøvde konsollen i butikken hadde full hd, og ikke bare hd-ready. edit: var konsollen inni en slags kuppel? som på EB games f. eks? da vil jo kuppelen ta en støyt av bråket vil jeg tro.. og har du akkurat det spillet som du prøvde på butikken? Endret 15. oktober 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vet ikke. Var et standard stativ med en Xbox 360 og en liten tv inni. Dette er nok en av de vanlige Hd-ready LCD tv'ene. Du får betydelig bilde med en HD-ready tv en det du gjør med en gammel CRT skjerm. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Er en Xbox 360. Tven min er ikke HD-ready, men det tror jeg ikke den som er i butikken var heller. Men uansett tror jeg ikke det har så mye å si siden problemet mitt mer er litt blasst og uklart bilde som ikke er helt optimalt, selv om det ikke er HD-tv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vet ikke. Var et standard stativ med en Xbox 360 og en liten tv inni. Ok. Da kan jeg fastslå at du ikke har noen reklamasjonsgrunn, det er ingen mangel på din xbox360. Den står utstillt i butikk med flat-tv og komponentkabel, altså en av de bedre kablene tilgjengelig. Man ser veldig enkelt at dette er en flat-tv, da det kun finnes 1 type xbox360-utstilling, og den er med åpen løsning rundt tven. I tillegg - du har koblet til tven din med komposittsignal, dette er den medfølgende bildekabelen til xbox360 som skal brukes når du ikke har flat-tv. Med en helt annen bildekvalitet. Du kan kjøpe rgb-scart som ekstrautstyr, den følger ikke med. Komposittkabel gir et blast og etter min mening crap bilde, men det er den vanlige type kabel som følger med playstation 2, xbox av gammel type, gamecube osv. Mens man kan få kjøpt bedre kabler for mindre blassere bilde. Dette er ikke noe reklamasjonsgrunnlag fordi det ikke er noen mangel ved xbox360'en. Derimot burde du, neste gang du handler, sjekke forholdene bedre . Endret 15. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Har en CRT-tv og har kobla til med RGB-kablene. Bildet er litt blasst og ikke helt klart synes jeg. Har stillt på lysstyrken, men er fremdeles ikke bra. Jeg har brukt andre konsoller på tven før og det har sett mye bedre ut.hvilke konsoll har du kjøpt deg? det kan være relevant... og om kanskje tv'en du prøvde konsollen i butikken hadde full hd, og ikke bare hd-ready.edit:var konsollen inni en slags kuppel? som på EB games f. eks? da vil jo kuppelen ta en støyt av bråket vil jeg tro..og har du akkurat det spillet som du prøvde på butikken?Jepp, den var i en kuppel.Men det er vel selgers ansvar å opplyse meg om at jeg ikke får på langt nær så god opplevelse av produktet ved å ikke ha en HD-tv? Jeg trodde jeg kom til å få godt bilde og en boks som ikke støya da jeg kjøpte konsollen, og modellen jeg testa i butikken virka jo stille og som om den produserte et veldig fint bilde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Nei, det er ikke selgers ansvar. Det er rimelig alment kjent at en xbox360 støyer, samt at det er forskjell på HD-tv og vanlig tv. Men selvfølgelig, du kan jo høre med butikken om det er noe håp . EDIT: Det er tydelig at du hadde gjort hjemmeleksa di i forhold til innkjøpet. Blant annet har du på flere steder her i forumet spurt om de nyere maskinene er noe stillere enn de gamle - altså var du KLAR over støyproblemet. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9571404 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9570407 Endret 15. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, jeg er fullt klar over at jeg var klar over det. Men fremdeles er støyen vel overdreven synes jeg, spesiellt siden jeg undersøkte modellen i butikken for å se hvordan støynivået på den var. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Et nøkkelelement her, når man er usikker på et kjøp, er å spørre selger om ting. Om selger hadde svart nei, på spørsmål om den støyer, og ja på at bildekvaliteten på din crt-tv ville være tilsvarende, SÅ hadde du hatt en sak, for da hadde varen hatt en mangel i forhold til hva du ble fortalt ved kjøp, og det du ble fortalt hadd innvirkning på kjøpet . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tror ikke du har noen reell sak her nei . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå