Gå til innhold

[LØST]HTML, feil med <font>-tag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der tar du feil, jeg trenger ikke oppmerksomhet. Jeg har alt for mye av den allerede, jeg ville bare ha hjelp med et problem verken jeg eller læreren fikk til, og som viste seg å være så enkelt som at jeg hadde glemt et anførselstegn.

Det var aldri min intensjon at dette skulle blåses opp sånn, bare fordi jeg vil bruke html i stedet for css.

Lenke til kommentar
Det var ironi, sant?

Eksempelet ditt blir vel heller:

Eplet mitt er rattent, hvordan fikse?

Skaff deg et nytt.

Men jeg vil ha det gamle, bare friskt.

*sigh*

Selvfølgelig var det ikke ironi. Jeg synes virkelig ikke det passer seg å kritisere folk for spørre spørsmål om HTML i HTML-forumet. :roll: Dessuten liker jeg ikke folk som titulerer seg "Webdesigner" med stor W, og tror de dermed har retten til å kommandere alle under seg.

ATTENTION: CALLING ALL CSS+FLASH+JAVASCRIPT-KIDDIE WEB DESIGNERS! CALLING ALL CSS+FLASH+JAVASCRIPT-KIDDIE WEB DESIGNERS!

Dere befinner dere på høyre siden av dette diagrammet og blir sett minst like mye ned på av venstre side som dere selv ser ned på folk som bruker ren HTML istedenfor CSS - og av mange lignende grunner!

nox2.png

Lenke til kommentar

Det har da for svarte svingende ingenting med at "vi" kommanderer alle under oss. Det handler om at vi prøver å hjelpe folk inn på riktig spor. HTML skal brukes til oppsett, tenk byggestener og planker på et hus. CSS skal da være malingen, vinduskarmene, tapeten og kunsten på veggene.

Du overdriver noe fryktelig her.

Lenke til kommentar

Men hvorfor kan jeg ikke få lov til å fortsette i fred med å legge alt inn i body, gi faen i css og at det finnes noe nyere og flottere og bedre?

Jeg bruker fortsatt WinAmp 2.95 og mIrc 5.9, jeg har ingen interesse av å oppgradere til nyere versjoner, fordi jeg liker de rett og slett ikke. Jeg synes de er helt for jævlige, har prøvd å venne meg til de og funnet ut at det er like greit å bruke det gamle. Derfor har jeg også MSN 6.1 midt oppi alt sammen.

Lenke til kommentar
Det har da for svarte svingende ingenting med at "vi" kommanderer alle under oss. Det handler om at vi prøver å hjelpe folk inn på riktig spor. HTML skal brukes til oppsett, tenk byggestener og planker på et hus. CSS skal da være malingen, vinduskarmene, tapeten og kunsten på veggene. Du overdriver noe fryktelig her.
Enig med sparks her.. dvs. alle som har "litt" interesse for webutvikling er vell enig i det Sparks sier..Til Datasmurf (Smurf som i liten, blå og uviten?)Du har enda ikke svart meg på følgende1. Du er klar over at fildeling av piratkopiert programvare er straffbart?2. Hvorfor skriver du i eksempel filen din at du holder på med XHTML.. Det du holder på med er en gammel og primitiv måte av html...
Men hvorfor kan jeg ikke få lov til å fortsette i fred med å legge alt inn i body, gi faen i css og at det finnes noe nyere og flottere og bedre?Jeg bruker fortsatt WinAmp 2.95 og mIrc 5.9, jeg har ingen interesse av å oppgradere til nyere versjoner, fordi jeg liker de rett og slett ikke. Jeg synes de er helt for jævlige, har prøvd å venne meg til de og funnet ut at det er like greit å bruke det gamle. Derfor har jeg også MSN 6.1 midt oppi alt sammen.
Bruk de programmene du ønsker, men når du lager noe som skal leses av andre (dvs. en nettside) så hadde det vært kjekt om du hadde giddet å sette deg inn i det. Om du ikke orker dette, så anbefaler jeg deg å bruke en WYSIWYG editor..
Lenke til kommentar

MrNeeon. Smurf som i liten kid med alt for store klær. Det var slik jeg var da jeg tok nicket back in the days (rundt 98-99), liten kid med alt for store klær som hørte på Klovner i Kamp og Pen Jakke og interesserte meg litt mer enn venna mine for data.

Jeg er fullstendig klar over at fildeling av piratkopiert programvare er straffbart, hvordan det?

(X)HTML. Nei, si det. Fordi det grenser bittelitt over, men bare litt og jeg liker egentlig ikke den X-en, så jeg holder meg til å si at jeg liker og bruker standard HTML.

Og den testsiden skulle ikke leses av andre. Derav fargen på skrift og bakgrunn.

Den skulle bare være der og fungere. Ikke noe mer enn det.

Det var kun et enkelt tidsfordriv for å få oss til å gjøre noe. Jeg forkasta idéen etter hvert og laget en side med linker til mine favoritt nettegneserier i stedet.

Og jeg klarer meg veldig fint uten en WYSIWYG-editor, tusen takk.

Lenke til kommentar

tsg1zzn:

Fullstendig på trynet og irrelevant kommentar, der.

Det som skjedde her var at:

1. Trådstartar spør om noko, i mulig uvitenheit om kva som er riktig og ei

2. Folk gir svar som vil hjelpe han inn på riktig vei

3. Folk gir svar som vil hjelpe han inn på riktig vei, og forklarar kvifor, i lag med eit kodeeksempel på korleis det bør gjerast.

4. ...han får vete kva som var galt med sitt eige eksempel

5. Du kjem med den irrelevante tegninga di og klagar på oss for å prøve å lære bort riktig.

Selvfølgelig var det ikke ironi. Jeg synes virkelig ikke det passer seg å kritisere folk for spørre spørsmål om HTML i HTML-forumet. Dessuten liker jeg ikke folk som titulerer seg "Webdesigner" med stor W, og tror de dermed har retten til å kommandere alle under seg.

Han fekk saklig kritikk med begrunnelse i alle fall - noko eg ikkje ser på så ille i og med at det kun kan vere med på å hjelpe han. Vi har heller på ingen måte sagt eller uttrykt at vi kan kommandere alle under oss - men du oppfattar det tydeligvis slik. Kvifor?

Sorry, men eg klarar ikkje la vere å irritere meg over slike kommentarar. Men, to quit feeding the troll, så skal eg holde meg unna den tråden her.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

MrNeeon, okay, så bruker jeg <marquee> hist og her, hva er så ille med det?

Det er en flott fjortiseffekt.

Men dette har gått ut av styr. Jeg har fått mitt svar, jeg har fått masse irrelevant mas om css som jeg ikke trengte fra starten av, i bunn og grunn fordi jeg ikke liker stylesheets og jeg synes det er mye enklere å legge inn alt mens jeg skriver.

Det er min mening og min måte.

Jeg gjør ting slik jeg synes er enklest.

Nå håper jeg vi kan legge denne tråden død, og evt. få den stengt.

Det er ikke noe vits i å ha den oppe for å krangle videre.

Dere har deres mening, jeg har min.

Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...