rubbish Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Heisann.. Jeg bare lurer på om jeg har noen rett ihht. servicetid på mobiltelefon. Jeg kjøpte en SE K800i i desember ifjor, som plutselig begynte å oppføre seg merkelig (når jeg slo den på så blinket det bare hvitt i displayet, så ble den svart, så hvit igjen og slik fortsatte den) .. Mobilen klikket 1.September og jeg var rimelig rask med å få levert den i en Elkjøp butikk siden jeg kjøpte denne via Elkjøp, så jeg leverte den inn 3/4 September. Ble da forespeilet servicetid på ca 14 dager.. Greit nok. Jeg har også sånn "HappyCare" på telefonen, noe som i reklamen sier at det går raskere servicetid, noe som jeg senere fikk beskjed om at det gjelder ikke når det er en feil på telefonen.. Den "forsikringen" gjelder kun hvis jeg hadde forårsaket feilen, feks. hadde mistet den i gulvet og gått istykker, men i dette tilfellet var det en garantisak. Jeg var innom der etter ca 14 dager for å høre status, da sa han det at han hadde sendt den inn på service, og skulle purre på den til verkstedet.. Lovte gull og grønne skoger og lovet å gi meg tilbakemelding med status (Noe jeg aldri har fått) på når denne ble i orden. Grunnet flytting har jeg nå flyttet fra den plassen hvor telefonen er blitt levert inn, men det sa han at ikke var noe problem å sende den til min nye adresse. Jeg må da derfor ringe inn til dem for å sjekke status. Ringte 81532000 25/9 og de skulle gi beskjed til Elkjøp butikken om å ta kontakt med meg, det skjedde aldri.. Ringte så igjen sist Torsdag (11/10) til sentralbordet, kunne ikke sette meg over, så hun også sendte en mail til butikken om å ta kontakt med meg så fort som mulig. Ringte så dit idag igjen, hvor jeg fikk snakket med en på avdelingen som personlig skulle love at serviceavdelingen skulle ringe meg opp. Det er nå 3 timer siden, har fremdeles ikke hørt noe, men skal gi dem ut dagen idag om å ta kontakt med meg.. Det har nå gått 6 uker siden jeg leverte inn telefonen min inn på Service.. Har jeg noen rettigheter ovenfor kompensasjon/ny telefon etc? (Til opplysning da så har jeg fått lånt en gammel skit-nokia mobil fra Elkjøp, som var så ubrukelig at jeg har fått ordnet min gamle K700 telefon) Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jobber selv på service på lefdal som ligger under samme eier som elkjøp og dette er noe som skjer ganske ofte. Mobil telefoner som havner på service havner til et verksted for mobiler, dette verkstedet tar inn mobiler fra kjeder i hele norge og det blir derfor stor kø og ventetid. Det kan også hende at de var nødt til og bestille deler til mobilen din og dette skjer ofte fra utlandet. Og det blir derfor ofte større ventetid en det er nevnt. Nå har jeg forklart hvorfor det er forsinkelse , lover og regler mot dette kan du f.eks sjekke med forbrukerrådet. Endret 15. oktober 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 HappyCare har ingenting med raskere reklamasjonsbasert service å gjøre, det er om du selv ødelegger mobiltelefonen din ved uhell o.l. at du blir dekt av happy care-forsikringen, så her har du nok misforstått vilkårene. Det står ingenting om noe slikt i "reklamen" for happycare (brosjyren med vilkårene, mener du kanksje?) Siden du har fått så dårlig oppfølging hadde jeg skrevet et brev til de, som du feks kan levere personlig, hvor du krever heving av kjøp, altså pengene igjen, pga urimelig servicetid og manglende oppfølging. Dette har du faktisk krav på. Evt kanskje butikken er interessert i å gi deg en ny mobil? Men synes det er kjedelig at det har tatt så lang tid. Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Heisann og takker for svar. Det ble at de ringte meg idag, og forklarte meg litt hva som hadde skjedd. Siden jeg hadde happycare så hadde dem prøvd å kjøre det på det, hvorav det gikk ca 14 bort for at dem ventet svar fra dem, hvor dem ga tilbakemelding på om at dette måtte tas på garanti. (Dette noe de hadde kunne avklart med en gang?) De hadde da sendt den på verksted, hvorav de nå de siste dagene har sendt mobilen videre til SE grunnet de hadde ikke tid til å få tatt service på den, grunnet det er tilbakekalling av en hel mobil-serie pga. fabrikasjonsfeil. Han skulle sjekke det opp videre med SE hvordan servicen på mobilen ligger ann. Får nå håpe jeg får høre fra dem snart, men frykter for at det kan ta et par uker til før jeg får den tilbake. Jeg skjønner jo nå problemet til dem, men synes nå det er litt rart meg som forbruker er nødt til å vente over 6 uker pga. det... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, det synes jeg også er rart . Synes du bør ta å kreve ny mobil jeg, spesiellt om det er snakk om seriefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå