evgeny Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dette er en kode på websiden. Hei. Jeg har en listbox med noe data i. Når jeg velger i listboxen kalles denne eventen. protected void ListBox2_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { String test1 = ListBox2.SelectedValue; } Men når jeg kjører debug med breakpoint så ser jeg at test1 = "" og ListBox2.SelectedValue = "" også. Hva kan være galt? Dette fungerer fint på dropDownList men ikke listbox. Please hjelp. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ListBox.SelectedValue returnerer et object. Prøv ListBox.SelectedValue.ToString() i stedet. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 ListBox.SelectedValue returnerer et object. Prøv ListBox.SelectedValue.ToString() i stedet. Det har jeg prøvd. Det fungerer ikke :-( Samme resultat Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ListBox.SelectedValue returnerer et object. Prøv ListBox.SelectedValue.ToString() i stedet. Næ, den er nok string. Tror heller han har glemt å legge inn noe verdi i listbox'n sin. Evt. at han fyller den ved hver postback og første valget i listen er tomt... Kanskje disablet viewstate også... Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 ListBox.SelectedValue returnerer et object. Prøv ListBox.SelectedValue.ToString() i stedet. Næ, den er nok string. Tror heller han har glemt å legge inn noe verdi i listbox'n sin. Evt. at han fyller den ved hver postback og første valget i listen er tomt... Kanskje disablet viewstate også... Dette kjøres i protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { ArrayList values = new ArrayList(); values.Add("Item 1"); values.Add("Item 2"); values.Add("Item 3"); values.Add("Item 4"); values.Add("Item 5"); values.Add("Item 6"); ListBox1.DataSource = values; ListBox1.DataBind(); } protected void ListBox1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { String test1 = ListBox1.SelectedValue; } Enkligere enn det kan det ikke være men funker ikke. EnableViewState = true på listboxen. What to do, what to do. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) if(Page.IsPostback == false ) { // Listbox1.Items.Clear(); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst1", "Verdi1") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst2", "Verdi2") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst3", "Verdi3") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst4", "Verdi4") ); } Endret 15. oktober 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 if(Page.IsPostback == false ){ // Listbox1.Items.Clear(); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst1", "Verdi1") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst2", "Verdi2") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst3", "Verdi3") ); Listbox1.Items.Add( new ListItem("Tekst4", "Verdi4") ); } Takk for hjelpa det funket. Jeg prøvde å legge til på denne måten også Listbox1.Items.Add( new ListItem("Verdi") ); Men funker ikke med en parameter. Funker med 2 som du har skrevet :-) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kan vel ha noe med at med ett parameter så setter du bare Text og ikke Value. Så da kunne du brukt list.SelectedItem.Text i stedet, så hadde du fått teksten. Værre var det ikke... Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Kan vel ha noe med at med ett parameter så setter du bare Text og ikke Value. Så da kunne du brukt list.SelectedItem.Text i stedet, så hadde du fått teksten. Værre var det ikke... Det har du jammen rett i :-) Endret 16. oktober 2007 av evgeny Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 ...jeg pleier å ha det Lenke til kommentar
alftore Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ønsker du å ha samme text som value bruker du: Listbox1.Items.Add(string s) eks Listbox1.Items.Add("Min tekst"); Da skal Text og Value property bli lik "Min tekst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå