L4r5 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har lekt meg litt med underskrifter for å se hva som blir godtatt på forskjellige steder. Som regel så ser ikke folk to ganger på underskriften bare de ser at du skriver. Jeg har sluppet unna med mye på posten f.eks. Jeg har brukt "Duer Dum", " Heste Kuk" og "K. sabeltann" for å nevne noe. Har også bare skribla ned helt random opp og ned bevegelser. Totalt uleselig, men jaggu godtok de de... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Dokumentforfalskning? Omlag 5000 i bot eller tre til sju dager i fengsel. Litt mer og, tenker jeg. Dokumentfalsk er seriøse saker som ikke skal tas lett på! Her er lovens ord; § 182. Den, der i retsstridig Hensigt benytter som ægte eller uforfalsket et eftergjort eller forfalsket Dokument eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med Fængsel indtil 2 Aar, men indtil 4 Aar, naar der handles om et indenlandsk eller udenlandsk offentligt Dokument. Har Benyttelsen fundet Sted i Hensigt at skaffe Bevis for et berettiget eller at beskytte mod et uberettiget Krav, anvendes Bøder eller Fængsel indtil 1 Aar. Endret ved lov 16 juni 1989 nr. 64. Derimot er jeg ikke helt 100% sikker på om "feil" underskrift går under forsøk på dokumentfalsk. Her gjetter jeg på at det blir juristens oppgave å bestemme om du skulle bli tatt for dette på noen måte, men loven har en paragraf som sier følgende; § 187. Den, som i retsstridig Hensigt fragaar sin Underskrift paa noget Dokument eller tilintetgjør, forstikker eller helt eller delvis ubrugbargjør et Dokument, eller som medvirker hertil, straffes saaledes som i § 182 bestemt, men efter § 183, saa fremt det er skeet som Middel til Forøvelsen af en Forbrydelse, der kan medføre 2 Aars Fængsel eller strengere Straf. Da tenker jeg spesielt på det jeg har merket med fete bokstaver. Vil det å "fragaa", fragå, sin underskrift bety å med vilje unngå å underskrive med sitt rette navn? Isåfall kan handlingen din by på konsekvenser senere, Negotiation! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det skal samsvare. "samsvare" med navnet eller med signaturen bakpå ett kort man fikk når man var 14år ? Sertifikat 14 år? Jøss. Kan ha vært Visa. Les hva Negotation skriver. Fisk1: Der ja, det var enda verre ja. De jeg vet om som har fått smekk pga slikt fikk det jeg beskrev. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Fisk1: Der ja, det var enda verre ja. De jeg vet om som har fått smekk pga slikt fikk det jeg beskrev. Ja, men du har helt rett du og. For det er nok opp til retten å vurdere hvor streng straffen skal være, innenfor de rammer som er satt. Altså fengselstraff / bøter. Om man benytter falsk dokumentasjon for å f.eks tilegne seg penger fra banken o.l under falskt navn, da er det nok en hel del mer alvorlig om du benytter det for å kjøpe øl før du er 18. Hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå