Ozelot Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, jeg lurer rett og slett på hvor ordet "ass" kommer fra i dialekten som gjerne er i og rundt oslo. Kan ikke se forestille meg at det ordet skal være en forkortelse på noe eller annet. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ass = asså = altså. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 riktig. ass er et ord for å få frem meningen i mangel på bedre ord. Et slags uttalt utropstegn noen ganger. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ass er en forkortelse for altså Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er en forkortelse for altså. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tror "ass" kom av en stadig forenkling da invandrere begynte å påvirke språket (noe jeg personlig syntes er negativt), da "asså" ikke passet sammen med de andre slangordene som ble dradd inn i dialekten i oslo, ble det videre forkortet til "ass". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå