[FH]Homer Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er sånn at jeg fylte 16 for ikke så lenge siden, dermed måtte jeg betale full pris på bilettene(43kr til Oslo ) Det jeg lurer på er, får jeg rabatt hvis jeg viser fram elevkortet med bilde? slik at jeg får studentrabatt? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja du får studentrabatt når du går på vidergående... Du er jo student Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Som regel finnes det rabatter for barn, honør, student og militær. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Om du får studentrabatt eller ikkje varier på kva type bussrute du følgjer. Eg får i alle fall ikkje rabatt på lokalruter, men på lengre ruter er det rabatt. Studiebeviset frå vidaregåande kan brukast til å få studentrabatt. Du er jo student Nei, "student: person som studerer ved universitet el. høgskule" Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du er jo student Nei, "student: person som studerer ved universitet el. høgskule" Selfølgeleg er han student. Vist han ikkje er student så hadde han ikkje fått studentbevis. Ta for eksempel ein som går på elektro, han studere til å bli elektrikker, heismontør eller el-montør. Så ikkje kom med det at dei som går på videregåande IKKJE er studenter. Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Han er elev ved en videregående skole. Ikke student. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Han er elev ved en videregående skole. Ikke student. Du blir rekna som student! Og man får alle student rabatter... Ikkje prøv og sei meg imot, eg har testa da når eg gjekk på videregåande. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vel jeg sier imot fordet, at du har hatt flaks betyr ikke at det er slik. http://no.wikipedia.org/wiki/Student studen't m1 (gj ty. fra lat., se *studere) 1 person som har tatt examen artium han er s- fra 1963 2 person som studerer ved universitet el. høgskole juridiske, teologiske s-er / s-ene ved de pedagogiske høgskolene Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det er ikke verre enn å bare spørre om de har studentrabatt, og når han sier ja viser du fram kortet ditt. Da vil vedkommende si ifra om kortet ditt (for VGS) er ugyldig for studentrabattordningen eller ei. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg går på vidregående og får alltid studentrabatt der de har det.. Lenke til kommentar
naish Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Han er elev ved en videregående skole. Ikke student. Du blir rekna som student! Og man får alle student rabatter... Ikkje prøv og sei meg imot, eg har testa da når eg gjekk på videregåande. Er elev ved videregående, "studentbeviset" som egentlig berre er elev bevis gir rabatt på busser etc...Prøvde å få studenttilbudet på Peppes, då sa dei vi ikkje var studenter Er berre elev på videregående men får rabatt på busser Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Han er elev ved en videregående skole. Ikke student. Helt riktig. Og siden man ikke studerer til noe har du ikke krav på noen studentrabatt! Enkelt og greit. Får man studentrabatt så er det en svikt som har skjed, siden du ikke har krav på det. Men som regelt så får man no studentrabatt selv om man kun er elev på videregående skole Endret 16. oktober 2007 av tja_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå