VistaHater Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei, hvis du er under 18 og reiser hjem fra utlandet med 18års eller 20års kvoten i sprit og tobakk og blir stoppt? Hvilke straffer etc kan du forvente deg da? Tviler på dette kommer til og bli meg siden jeg skal ikke reise igjen før jeg fyller 18. Men reiste med noen kompiser i sommer og hadde med meg 10 bokser snus og lurer bare på hvor ille dem tar d opp. Noen gode svar please:) Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen kompiser(18) av meg fikk 300(?) spenn i bot pr liter sprit og drikka ble tatt de hadde med seg i fjor sommer, trur det var samme beløpet som du får hvis du tar med mer enn den lovlige kvota. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så om man er under atten, og blir stoppa i tollen med noen liter sprit får man altså 300,- i bot pr. liter? Ingen andre straffer om jeg forstod rett? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vel, kvota blir satt lik null når du er under 18/20. Du har de samme rettighetene og får de samme bøtene som de over 18/20 ved smugling av alkohol. Brennevin med alkoholstyrke over 22 volumprosent alkohol koster deg kr 340 pr. liter/ kr. 240 pr. 1/1 flaske. Smugler du mer en "tilleggskvota" vil du få en bot hvis du blir oppdaget, eller hvis det er veldig alvorlig blir du politianmeldt. Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Visst eg blir tatt med, la oss si akkurat under kvoten(ikke sprit), da ville jeg så klart fått bot osv. Men ville det komt på rullebladet mitt? Ville jeg fortsatt kunne ha reist til feks USA? Noen som vet dette? Er under 18 da selfølgelig.. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kvoten er ikke SÅ stor, så om du har med deg en mengde øl/cider/whatever rundt kvoten, vil du som mange her sier bare få bot på 300 per liter. Det kan fort bli dyrt. Men jeg nekter å tro at dette holder til politianmeldelse. "veldig alvorlig" sikter til enorme mengder. Ikke fyll bilen. Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ok, takk skal du ha.. Lenke til kommentar
katrinepine Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Visst du tar med deg under 10 liter eller 10 liter med ØL/rusburs (alkohol prosent på maks 4,7) Så koster det deg 300 kr for 10 Liter visst du blir stoppet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå