toth Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Heisann! Håpte å kanskje finne noe hjelp her.. Jeg finner ikke dette på nett, uten å kjøpe hele sangen(hvilket er uinteressant da jeg ikke skal spille den uansett). Det jeg er ute etter er notene til Monty Pythons Always look on the bright side of life. Mer spesifikt kun refrenget og plystringa, det vil si følgende i teksten: "Aaaand always look on the bri-ight side of life! [plystring]". Kan noen med notene tilgjengelig eller godt gehør klusse dette ned i paint e.l. og putte det her? Det hadde vært knall! Endret 15. oktober 2007 av toth Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Du får sende en mail til Terry Jones å høre om du kan få notene Ellers kunne jeg vel ikke akkurat hjelpe deg Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vel, jeg lette på min faste gitartab side og fant introen om den er til nytte. Du får i alle fall en viss peil på dur osv Laster opp tabulatur og noter i pdf format. Ellers finner jeg nok bare på gitartabulatur. http://www.911tabs.com/tabs/m/monty_python...of_life_tab.htm De som er merket med guitarpro er den som er lasta opp som pdf Monty_Python___Always_Look_On_The_Bright_Side_Of_Life_Intro.pdf Endret 15. oktober 2007 av Greblak Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Takker så mye for hjelp Greblak, dessverre sluttet filen din nøyaktig der jeg trengte fra. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du kan jo prøve på den her http://www.hamienet.com/scoreb21158-5.html Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Takker og bukker! Nå er jeg langt fra ekspert på noter, men det ser ut som det er akkorder og noe slikt her...? Jeg tenker siden det står tre-i-en noter på en måte? Men for noen som kan lese noter og kjenner sangen, antar jeg rett at siste sekvens i øverste linje er plystrebiten..? Dog føler jeg det mangler en tone da? Eller plystrer man de buene mellom og? For å la dere forstå litt mer er dette til et bilde og muligens en tatovering, jeg har ingen planer om å spille etter disse notene.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke plystrebiten. Dette er en note over akkordene i sangen, slik som en pianist ville spille, typisk med høyre hånd, hvis melodien ligger på et annet instrument. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Her er det rett før plystringen hvertfall. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Men plystringa er ikke med..? Isåfall er det samme sample som jeg har funnet en an plass.. Dette er vel og noter til et spesielt instrument? Jeg er ute etter rene "synge"-noter, én og en, om dere skjønner. Ikke masse sånne buer og fisser og punkterte saker.. Overrasker meg at ingen her inne har både gehør og kan noter? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Vel. Har stort sett både tålelig gehør og kan noter. Men det er slik melodien er, uansett om man synger eller spiller et instrument. Hvis du synes de notene er "stygge", kan jeg garantere at plystredelen ikke er noe finere. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Neinei, har ingenting med at de er stygge å gjøre.. Det jeg mener er at i plystresekvensen så er det tydelig 8 noter, som jeg er ute etter å ha enklest mulig.. Som i eksempelet her: Dog med riktige taktstreker(?) og slikt.. (dette var mitt gehør, dog aner jeg ikke om jeg begynte rett plass, og heller ikke riktig forhold, men sannsynligvis nogenlunde riktig "kurve"..) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Vel, hvis du kun er interissert i å ha riktige toner, kan du forsåvidt skrive det noe slikt. Selv om tonene i det tilfellet er gale. Men rytmen blir jo helt feil. Dette er riktige toner, men ikke rett rytme. Endret 7. november 2007 av Josten Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Takker så meget! Om du gidder kunne du gjerne vist hvordan det blir seende ut med rett rytme og.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Her er et noenlunde riktig forslag: Edit: Den første tonen er strengt tatt ordet "life" i sangen, ikke plystringen. Om du ikke ønsker å ha med den får du avgjøre selv. Da bør du kanskje sette inn tilsvarende pauser der. Geir Endret 7. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Bukker og bøyer støv! Regner med 1 2 3 bare viser taktene..? Og ellers: -"punktert" note, altså med punktum, betyr at den "stopper", ikke glir over i neste? -flagg/hale på noten husker jeg ikke hva betyr..? -på første løpenote(mener det heter det?) er det et ekstra "flagg"? Gud, det er lenge siden U-skolens musikktimer man ikke fulgte med i.. Straffer seg. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 punktering: Halvparten av notens verdi legges til. Altså en note på ett slag, blir ett og et halvt. hale: notens lengde. De du tengnet selv var på ett slag. Noter med én hale er 1/2 slag, noter med to haler er 1/4 slag. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Bukker og bøyer støv!Regner med 1 2 3 bare viser taktene..? Tallene er bare taktnummerne ja. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå