Gå til innhold

Noter til del av "Always look on the bright"..

toth

Anbefalte innlegg

Heisann!

Håpte å kanskje finne noe hjelp her.. Jeg finner ikke dette på nett, uten å kjøpe hele sangen(hvilket er uinteressant da jeg ikke skal spille den uansett).

Det jeg er ute etter er notene til Monty Pythons Always look on the bright side of life.

Mer spesifikt kun refrenget og plystringa, det vil si følgende i teksten:

"Aaaand always look on the bri-ight side of life! [plystring]".

Kan noen med notene tilgjengelig eller godt gehør klusse dette ned i paint e.l. og putte det her? Det hadde vært knall! :)

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg lette på min faste gitartab side og fant introen om den er til nytte. Du får i alle fall en viss peil på dur osv

Laster opp tabulatur og noter i pdf format.

Ellers finner jeg nok bare på gitartabulatur.

http://www.911tabs.com/tabs/m/monty_python...of_life_tab.htm

De som er merket med guitarpro er den som er lasta opp som pdf

Monty_Python___Always_Look_On_The_Bright_Side_Of_Life_Intro.pdf

Endret av Greblak
Lenke til kommentar

Takker og bukker! Nå er jeg langt fra ekspert på noter, men det ser ut som det er akkorder og noe slikt her...? Jeg tenker siden det står tre-i-en noter på en måte? :ermm:

Men for noen som kan lese noter og kjenner sangen, antar jeg rett at siste sekvens i øverste linje er plystrebiten..?

Dog føler jeg det mangler en tone da? Eller plystrer man de buene mellom og?

For å la dere forstå litt mer er dette til et bilde og muligens en tatovering, jeg har ingen planer om å spille etter disse notene.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men plystringa er ikke med..? Isåfall er det samme sample som jeg har funnet en an plass..

Dette er vel og noter til et spesielt instrument? Jeg er ute etter rene "synge"-noter, én og en, om dere skjønner. Ikke masse sånne buer og fisser og punkterte saker.. :p

Overrasker meg at ingen her inne har både gehør og kan noter?

Lenke til kommentar

Neinei, har ingenting med at de er stygge å gjøre.. Det jeg mener er at i plystresekvensen så er det tydelig 8 noter, som jeg er ute etter å ha enklest mulig.. Som i eksempelet her:

post-68079-1194424352_thumb.jpg

Dog med riktige taktstreker(?) og slikt..

(dette var mitt gehør, dog aner jeg ikke om jeg begynte rett plass, og heller ikke riktig forhold, men sannsynligvis nogenlunde riktig "kurve"..)

Lenke til kommentar

Bukker og bøyer støv!

Regner med 1 2 3 bare viser taktene..?

Og ellers:

-"punktert" note, altså med punktum, betyr at den "stopper", ikke glir over i neste?

-flagg/hale på noten husker jeg ikke hva betyr..?

-på første løpenote(mener det heter det?) er det et ekstra "flagg"?

Gud, det er lenge siden U-skolens musikktimer man ikke fulgte med i.. Straffer seg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...