kevinedomm Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Siden det er jente, så har hun sikkert ikke bruk for noe så rått som en Cagiva Mito.. Honda CBR er liten og lett i forhold til andre racingsykler. Tror den hadde passet bedre siden jenter ikke alltid er like sterke som gutter Ville anbefalt Honda CBR jeg også, synest den er lett å kjøre i forhold til mitoen, som virker mer "stram" Ja, jeg er enig i at en Mito kan bli for mye for ei jente Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Pffft. De veier ca. likt uansett Er snakk om 6kg her. 6kg lettere for et spinkelt utseende og tynne dekk. Mito og RS er ca. like gode. Ser du benk test av mito(34gasser, effektanlegg) og rs (fp potte, rave og uplombert) har rs både mer dreiemoment og fler hester. Om du tenker at ca. 30hk blir for mye, la henne kjøre 15hk. Om hun behersker de og har evne til å takle mer, trim. På rs/mito har du værtfall mulighet til mer ... Jeg har hørt at cbr er mer komfort og mito stiv. Har selv rs, men greier ikke å beskrive hvordan den er. la henne prøve alle syklene før hun/du bestemmer deg/seg. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hehe, du har visst rett, CBR er bare noen få kg lettere... Men den ser mye lettere ut da Må også tenke litt på pris da.. Leste en plass at 2007 modellen av Cagiva Mito var dårligere en eldre modeller. 2002 var ganske god.. http://images.google.no/imgres?imgurl=http...=image&cd=2 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Pris er en annen ting. Blir det brukt eller nytt? En 4 takt er jo fremtidsrettet, mtp. at 2 taktere blir forbudt å selge. Men på den andre side blir vel 2takt ettertraktet blandt folk som vil ha en sprek sykkel ... En sykkel(brukt) til 20-40k synker ikke så mye i pris uansett ... Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Han har vel sagt at det mest sannsynlig blir brukt, og at det er scooter som er aktuelt? Vil annbefale deg lett mc. Er relativt stor prisforskjell på førerkort og forsikring (hvertfall rs som jeg har, i forhold til moped). Men jeg vet ingenting om hva forsikring på en scooter koster, er vel en deeel billigere kan jeg tenke meg.. Vil si at prisforskjellen er verdt det. Både med tanke på opplæring og kjøresikkerhet. Hvertfall slik det er her i traktene er opplæring på moped latterlig. Alt du trengte å gjøre for å få lappen var å stille på 4 kjøretimer og bestå teori prøven som ikke er noe særlig.. Med det som utgangspunkt kan du risikere at folk som ikke har noe som helst å gjøre på veiene flyr rundt her.. Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ikke kjøp moped! Hivs du trimmer den så er heller ikke det så smart. For det første så kan du få bot. Men mopeden er ikke laget for de hastighetene den vil komme opp i med et trimmingssett. Det vil da bli enda mer farlig. Jeg ville trodd hvis man hadde fått lov til å ha mopedene i maks 60 ville det vært få som ville trimmet de. Men lett er det smarteste. Man plager ikke andre trafikanter og man kan følge farten. Mye tryggere! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ikke kjøp moped! Hivs du trimmer den så er heller ikke det så smart. For det første så kan du få bot. Men mopeden er ikke laget for de hastighetene den vil komme opp i med et trimmingssett. Det vil da bli enda mer farlig. Jeg ville trodd hvis man hadde fått lov til å ha mopedene i maks 60 ville det vært få som ville trimmet de. Men lett er det smarteste. Man plager ikke andre trafikanter og man kan følge farten. Mye tryggere! forskjell på å trimme enn å yte 1 hest mer, skifte dyse. så det har noe å explodere på i bakken Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Enig i begge innleggene, lett MC er definitivt å foretrekke. Men det blir til slutt et spm om kostnader, siden JEG skal betale! Er det noen som har svar på mine spm? Så du foretrekker penger foran sikkerheten til din datter? Ikke kjøp moped, fuckings LIVSFARLIG å bli konstant pressa ut av veien(jeg holdt på å tryne så heftig i dag, holdt meg i høyre hjulspor, men neida.. Fulgte etter han helt hjem og gav han en heftig omgang, tviler på han presser en til mopedist nesten ut av veien igjen) Fat_Board: Alle nye mopeder går jo 100 i utlandet som tyrkia osv.. Bremsene er lagd for det. Edit: og hvis hun trimmer så dekker jo ikke forsikringa noe, tenk hvis hun kjører ned noen og plutselig blri den personen lam, blir en kjip gjeld på 5 mill.. og du får ikke noe for moped og eventuelle skader. Endret 21. oktober 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er s åbra når folk sier det ikke er trygt å kjøre moped i 30/45, også setter de barna på sykler som kan gå i 100+ km/t. Hva er det som er så forbanna trygt med det? Er det så mange 16-åringer som har nok selvkontroll til ikke å dra på og teste sykkelens evner? Hvis man havner i grøfta i 80 km/t er det ikke noe tryggere enn å kjøre moped! Dette er sikkert OP fullstendig klar over, men jeg vil poengtere det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Dumt av dere å oppfordre til å trimme moped. Om det da skulle gå galt er det ikke mye støtte fra forsikringsselskap akkurat. Den beste sikkerheten er ihvertfall å bruke hjernen når man kjører Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ikke kjøp moped, fuckings LIVSFARLIG å bli konstant pressa ut av veien(jeg holdt på å tryne så heftig i dag, holdt meg i høyre hjulspor, men neida.. Fulgte etter han helt hjem og gav han en heftig omgang, tviler på han presser en til mopedist nesten ut av veien igjen) Hvorfor kjørte du egentlig i høyre hjulspor? De få gangene jeg kjører scooter så kjører jeg midt i filen. Jeg driter så sinsykt i om jeg lager kø, og bilene bak irriterer seg. Hvis bilistene irriterer seg så mye at de vil risikrere livene VÅRES for å komme forran oss så syntes jeg dem ikke har noe bak rattet og gjøre. Og for at vi skal være mest synlige som mulig skal vi kjøre i midten av filen. Så derfor syntes jeg at vi skal holde oss i midten. Loven sier at vi skal kjøre i 45, så derfor kjører vi i 45 på bilistenes irritasjon Endret 25. oktober 2007 av halvoralex Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Samma her, jeg er ihvertfall drittlei av å svinge ut for biler, så jeg kjører midt i og gir blanke faen, siden jeg ikke kan noe for at jeg må kjøre i 45.. Men så er det som regel 60-80 soner her, det er ihvertfall helt sykt å kjøre i 45 der det er 110.. Sats på lettsykkel, du! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ikke kjøp moped, fuckings LIVSFARLIG å bli konstant pressa ut av veien(jeg holdt på å tryne så heftig i dag, holdt meg i høyre hjulspor, men neida.. Fulgte etter han helt hjem og gav han en heftig omgang, tviler på han presser en til mopedist nesten ut av veien igjen) Hvorfor kjørte du egentlig i høyre hjulspor? Fordi det er det man skal ifølge pensumet til mopedlappen kanskje det er ihvertfall helt sykt å kjøre i 45 der det er 110.. Moped er ikke lovlig der det fartsgrensen er over 80 km/t Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fordi det er det man skal ifølge pensumet til mopedlappen kanskje Det stemmer ikke.. Du skal kjøre i midten av filen. Husker en kamerat av meg sa at det er straffbart om en moped ikke kjører i høyre hjulspor. da lo jeg godt, det er max BS Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fordi det er det man skal ifølge pensumet til mopedlappen kanskje Det stemmer ikke.. Du skal kjøre i midten av filen. Husker en kamerat av meg sa at det er straffbart om en moped ikke kjører i høyre hjulspor. da lo jeg godt, det er max BS Læreren min sa jeg skal ligge i høyre hjulspor, for da kan du enda svinge inn hvis det oppstår en forbikjøring og du blir pressa. Jeg stoler mer på en FUCKINGS KJØRELÆRER enn deg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Læreren min sa jeg skal ligge i høyre hjulspor, for da kan du enda svinge inn hvis det oppstår en forbikjøring og du blir pressa. Jeg stoler mer på en FUCKINGS KJØRELÆRER enn deg. Fikk høre det samme da jeg var på teorikurs. Og alle holdt høyre hjulspor under oppkjøringen. Regner med at argumentet med å bli pressa er et argument for ikke å holde deg helt inntill den hvite stripa. Men ja, høyre hjulspor er det som står i pensum og det er det jeg følger når jeg kjører Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 På lettmc kurs sa de en en skulle ligge midt i veien. Om en ligger til høyre, kan noen være så gal at de kjører på innersiden av deg ... Men enten i midten eller høyre er nok best å ligge i jah. en slipper værtfall dette problemet med lettmc Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Læreren min sa jeg skal ligge i høyre hjulspor, for da kan du enda svinge inn hvis det oppstår en forbikjøring og du blir pressa. Jeg stoler mer på en FUCKINGS KJØRELÆRER enn deg. Fikk høre det samme da jeg var på teorikurs. Og alle holdt høyre hjulspor under oppkjøringen. Regner med at argumentet med å bli pressa er et argument for ikke å holde deg helt inntill den hvite stripa. Men ja, høyre hjulspor er det som står i pensum og det er det jeg følger når jeg kjører DU skal IKKE ligge i høyre hjulspor da dette får folk til å kjøre forbi deg på steder der de ikke burde! Dette sa kjørelæreren min til meg + at det står i mopedboka! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tror noen av oss må komme med noen troverdige kilder snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå