Athlon Power Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Skal laste opp noen filer til en mappe fra windows men kommer ikke til med ftp fra windows. Det funker imidlertid med usere men jeg vil gjerne koble til med root så jeg kan se alt på pcen Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Vel, du skjønner, det er en grunn til at det ikke går an.. Det utgjør en enorm sikkerhetsrisiko, derfor er Root-kontoen disablet hos ftp, men du kan tilltate root igjen ved og endre filen /etc/ftpusers (kan variere fra distro-til-distro og FTP-server, dette fungerer iallefall med ProFTPd)... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Pluss at du må legge til RootLogin on i proftpd.conf Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Hvordan editerer jeg disse filene i debian? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Bruk vi, pico eller joe for eksempel... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Hvordan gjør jeg det da. Er linux noob skjønner du . Hvordan får jeg opp pakkeinstalloptions i debian? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 akkurat når det gjelder å editere tekstfiler syns jeg du børe gjøre en liten "effort" selv også, sjekk howtos /søk på google etc..... man lærer mer på den måten. Men å gi root FTP tilgang er stooooort fy, passord går med klartekst i FTP protokollen. skal du kopiere filer til en linux boks bør du bruke en for for scp f.eks http://winscp.vse.cz/eng/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå