Gå til innhold

90kg -> 75kg før jul... Mulig?

Anbefalte innlegg

Hør på WaR.

Jeg kan på det sterkeste anbefale deg en ketose diet.

Det går ut på at du spiser kun Fett og Proteiner. 0Karbs

Du er alltid veldig mett på denne dietten, og du holder deg lett unna søtsakker og det som værre er.

Skal du drive med en slik diet må du ha et høyt fettinntak.

Bra mat:

-Fet fisk

-Kylling

-Bacon

-Egg

-Kjøttdeig

og alt annet som ikke inneholder karbohydrater.

Søk "Ketose" på google for å lære mer om en slik diet ;)

Jeg er helt uenig med forslaget ditt her. Av flere grunner

For det første vil jeg bare si at jeg tror dietten din kan fungere i form av vekttap. Dermed sagt tror jeg ikke dette er videre bra for den som går på dietten.

Poenget med vektreduksjon bør være å gå fra en usunn til sunn tilværelse.

Selvsagt kan man gå på diett og miste 10-15kg i løpet av 10-12 uker og se rimelig bra ut. Men det er også viktig å lære seg prinsippene for kosthold på en slik måte at man kan videreføre en sunn livsstil i etterkant av dietten. Alle klarer å følge en 3 måneders diett med et nogenlunde bra resultat. Hva er vitsen med å gå ned 10kg om man går opp 12kg 3 mnd etterpå?(jo-jo slanking) Dette er det jeg tror vil skje om man følger ketose-diett, dersom man ikke har tilegnet seg tilstrekkelig informasjon om kosthold. For hva skjer etter dietten? Det er jo det som egentlig er utfordringen(?) Det går ikke an å fortsette å ikke spise karbo resten av livet.

Om man skal gå på diett er det viktig med et balansert kosthold som inneholder proteiner, fett og karbohydrater. (fisk, kjøtt, olje, nøtter, pasta, ris, grønnsaker osv). Dietten bør f.eks være tilpasset slik at man egentlig bare kan øke litt på matmengden og forsette et slikt kosthold selv om dietten er slutt.

Kanskje litt satt på spissen, men jeg mener altså bare at sunn og varig livsstilendring er å foretrekke foran dietter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en stoooor forskjell på å ønske et sunnere kosthold, og ønske å gå ned i vekt.

Her spørr trådstarter etter å gå ned i vekt.

Viss du ikke gidder å telle kcalorier osv hele tiden. Kan Benign kostholdsindusert ketose være en bra diet.

Når du er i ketose føler du deg bra. Er du bare i kcal underskudd føler man seg lite kvikk og dårlig.

Dette varier selvsagt fra person til person. Men etter å ha vært i ketose noen uker må jeg si at dette er en grei livstil og deilig slankemåte!

Lenke til kommentar
Det er en stoooor forskjell på å ønske et sunnere kosthold, og ønske å gå ned i vekt.

Her spørr trådstarter etter å gå ned i vekt.

Viss du ikke gidder å telle kcalorier osv hele tiden. Kan Benign kostholdsindusert ketose være en bra diet.

Når du er i ketose føler du deg bra. Er du bare i kcal underskudd føler man seg lite kvikk og dårlig.

Dette varier selvsagt fra person til person. Men etter å ha vært i ketose noen uker må jeg si at dette er en grei livstil og deilig slankemåte!

Jeg mener selvsagt å legge om kostholdet slik at man går ned i vekt, bare at det vil ta lengre tid. Jeg snakker om langsiktige endringer med trening og kosthold som gjør at man er fornøyd med den kroppen man har uten å følge dette diett-hysteriet. Er motstander av at "nybegynnere" skal begynne rett på knallharde dietter uten at de egentlig vet hva de driver med.

Er man i kcal underskudd vil man jo uansett merke dette enten man følger ketose eller noe annet.

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...