Gå til innhold

Telefonen min har vært ute en høstnatt

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Telefonen min har vært ute en høst- natt. Jeg tror det var regn, men ikke bombesikker. Stakaren lå der fra ca 19.00 til 13.00. Alene. :(

Tok den inn å tørket den litt, før jeg slo den på. Alt virket greit, men etter å ha tasta inn PIN koden og kommet meg til hovedmenyen ble skjermen rar.

Jeg slo den fort av etter å ha lest denne artikkelen. Nå har den stått en dag å tørket. Har brukt hårføneren og gitt den omsorg.

Tror dere at jeg kan slå den på, uten å kverke den? Eller hva bør jeg gjøre?

(Det er foresten en Nokia 6290)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Hjelp!

Telefonen min har vært ute en høst- natt. Jeg tror det var regn, men ikke bombesikker. Stakaren lå der fra ca 19.00 til 13.00. Alene. :(

Tok den inn å tørket den litt, før jeg slo den på. Alt virket greit, men etter å ha tasta inn PIN koden og kommet meg til hovedmenyen ble skjermen rar.

Jeg slo den fort av etter å ha lest denne artikkelen. Nå har den stått en dag å tørket. Har brukt hårføneren og gitt den omsorg.

Tror dere at jeg kan slå den på, uten å kverke den? Eller hva bør jeg gjøre?

(Det er foresten en Nokia 6290)

Ta ut sim-kortet og batteriet. Hvis det f.eks er spor etter fuktighet i displayet anbefaler jeg deg at du bruker støvsuger (ja, du leste riktig)) og suger ut fuktigheten. Dette er mer effektivt enn å bruke føner. Dersom vanndampen ikke kan unnslippe fra telefonen, kan vanndampen begynne å vandre i relefonen og gjøre enda mer skade. Dessuten er det ikke sikkert at alle komponenetene tåler varmen fra føneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...