Bruno Mars Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hjelp! Telefonen min har vært ute en høst- natt. Jeg tror det var regn, men ikke bombesikker. Stakaren lå der fra ca 19.00 til 13.00. Alene. Tok den inn å tørket den litt, før jeg slo den på. Alt virket greit, men etter å ha tasta inn PIN koden og kommet meg til hovedmenyen ble skjermen rar. Jeg slo den fort av etter å ha lest denne artikkelen. Nå har den stått en dag å tørket. Har brukt hårføneren og gitt den omsorg. Tror dere at jeg kan slå den på, uten å kverke den? Eller hva bør jeg gjøre? (Det er foresten en Nokia 6290) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ikke slå den på før du vet at den er tørket skikkelig, vent noen dager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hjelp! Telefonen min har vært ute en høst- natt. Jeg tror det var regn, men ikke bombesikker. Stakaren lå der fra ca 19.00 til 13.00. Alene. Tok den inn å tørket den litt, før jeg slo den på. Alt virket greit, men etter å ha tasta inn PIN koden og kommet meg til hovedmenyen ble skjermen rar. Jeg slo den fort av etter å ha lest denne artikkelen. Nå har den stått en dag å tørket. Har brukt hårføneren og gitt den omsorg. Tror dere at jeg kan slå den på, uten å kverke den? Eller hva bør jeg gjøre? (Det er foresten en Nokia 6290) Ta ut sim-kortet og batteriet. Hvis det f.eks er spor etter fuktighet i displayet anbefaler jeg deg at du bruker støvsuger (ja, du leste riktig)) og suger ut fuktigheten. Dette er mer effektivt enn å bruke føner. Dersom vanndampen ikke kan unnslippe fra telefonen, kan vanndampen begynne å vandre i relefonen og gjøre enda mer skade. Dessuten er det ikke sikkert at alle komponenetene tåler varmen fra føneren. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Siden du nå har slått på telefonen mens den fortsatt var fuktig vil jeg påstå at det meste av håp er ute og at skaden alt er oppstått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå