Gå til innhold

WD My book Premium ES Edition (problem)

Fyrsen

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte nylig dene WD 500g eksterne hd, og har 2 problemer jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Når jeg bruker USB funker det helt fint, men når jeg skal prøve med eSATA, er det ingen kontakt mellom data og hd i det hele tatt. Hovedkortet jeg bruker er Asus: P5N-E SLI. Bruker også Vista.

2. HD'n kom med FAT32, og jeg vil converte den til ntfs uten å miste den data somer på hd. Men når jeg skriver komandoen "convert g: /fs:ntfs" får jeg denne beskjeden. "Access Denied as you do not have sufficient privileges.

You have to invoke this utility running in elevated mode."??

Håper noen kan hjelpe meg med problemene:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Ikke akkurat noe svar dette da, men jeg har akkurat samme problemet, med samme disk og hk. Funker fint med usb2.0 men ikke med esata. Disken starter og slår seg automatisk av og på med PC-en, men finner ikke disken i systembehandlinga. Har sett at det er en beta driver å finne på asus sine hjemmesider for hk: Chip_vista_V118.zip

NVIDIA C55/MCP51 SATA/RAID Driver WHQL V1.18 for 32&64 bit Windows Vista. Men jeg ahr ikke fått testet om det virker med den driveren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har kjøpt samme disk nå, og jeg tror jeg vet hva som er problemet; det er for dårlig feste til eSATA kablen i MyBook'en. Hvis du vrir og holder fast en stund, så får du kontakt. Glipper du så faller den ut :(

Jeg ber også om hjelp til å løse problemet.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...