Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen veldig treg, noen som kan hjelpe

Anbefalte innlegg

Hei,

vet ikke om denne er riktig postet men det finner jeg vel fort ut når jeg får moderatorene på nakken :tease:

Jeg har i den siste tiden lagt merke til at PC-en både er treg til å starte opp og avslutte i tillegg så virker den treg i det dagligdagse når jeg jobber med den. Jeg anser meg selv for å være en avansert bruker, og har holdt på med PC i snart 12 år. Nedenfor kan dere se systemet jeg har problemer med samt en logg fra HiJackThis, hadde satt pris på om noen kunne ta en titt og komme med inspill.

Jeg har følgende system

HP NC8430

Intel T2500

Ati Mobility Radeon X1600 (omega drivere)

2GB 533MHz CL3 (2x1GB)

Razer Diamondback

WinXP Pro SP2 (med alle oppdateringer)

F-Secure Internet Security

MS Office 2k7

Adobe CS3 Design Premium

K-Lite codec pack

FireFox

BitComet

CCleaner

nCleaner

O&O Defrag Pro

Alle drivere er oppdaterte til siste versjon.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 10:28:53, on 15.10.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16544)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\windows\System32\smss.exe

C:\windows\system32\winlogon.exe

C:\windows\system32\services.exe

C:\windows\system32\lsass.exe

C:\windows\system32\svchost.exe

C:\windows\System32\svchost.exe

C:\windows\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe

C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE

C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINDOWS\system32\oodag.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\fspex.exe

C:\windows\Explorer.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE

C:\WINDOWS\system32\rpcnet.exe

C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsqh.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSPC\fspc.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsrw.exe

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\Programfiler\Razer\Diamondback\razerhid.exe

C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe

C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe

C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe

C:\PROGRA~1\F-SECU~1\ANTI-S~1\fsaw.exe

C:\Programfiler\Razer\Diamondback\razerofa.exe

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

C:\windows\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

C:\Programfiler\Radeon Omega Drivers\v3.8.360\ATI Tray Tools\atitray.exe

C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSGUI\fsguidll.exe

C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\acrobat_sl.exe

C:\Programfiler\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

C:\windows\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\NclBTHandler.exe

C:\windows\system32\wuauclt.exe

C:\Programfiler\Adobe\Adobe Photoshop CS3\Photoshop.exe

C:\windows\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\mozOpenDownload\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Programfiler\BitComet\tools\BitCometBHO_1.1.8.30.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Dimondback] C:\Programfiler\Razer\Diamondback\razerhid.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE"

O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programfiler\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [AtiTrayTools] "C:\Programfiler\Radeon Omega Drivers\v3.8.360\ATI Tray Tools\atitray.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Synchronizer.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe

O4 - Global Startup: F-Secure 2006.lnk = C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\fspex.exe

O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: &Blokker dette popup-vinduet - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Spyware\blockpopups.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Programfiler\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Programfiler\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Programfiler\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm

O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\btsendto_ie_ctx.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Webfilter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Webfilter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: IE-skjold - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Spyware\ieshield.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE-skjold... - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Spyware\ieshield.dll

O9 - Extra button: BitComet Search - {461CC20B-FB6E-4f16-8FE8-C29359DB100E} - C:\Programfiler\BitComet\tools\BitCometBHO_1.1.8.30.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com

O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} - http://www.eset.eu/buxus/docs/programs/OnlineScanner.cab

O16 - DPF: {5AE58FCF-6F6A-49B2-B064-02492C66E3F4} (MUCatalogWebControl Class) - http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...b?1187685087562

O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://mppv2flash3.valueactive.com/unibet/FlashAX.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{50E16D50-9FEA-4DD3-8D44-66F4F3A92841}: NameServer = 213.172.193.44 213.172.193.35

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe

O23 - Service: F-Secure 2006 (BackWeb Plug-in - 4476822) - F-Secure Internet Security 2005 - C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe

O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe

O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe

O23 - Service: F-Secure HTTP Server (fshttps) - F-Secure Corporation - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\FSPC\fshttps\fshttps.exe

O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programfiler\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\WINDOWS\system32\oodag.exe

O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Net (rpcnet) - Absolute Software Corp. - C:\WINDOWS\system32\rpcnet.exe

O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--

End of file - 12901 bytes

Endret av zyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er vell det som er anbefalt.

Er det i selve programmene det er treigt, eller i oppstarten?

Og det er jo relativt ganske nye programmer du kjøre, og de er selvfølgelig større og tar mer prossesor kraft en CS2 og office 2k3. Hvordan fungere de eldre programmene dine?

Endret av Durac
Lenke til kommentar
Ja, er vell det som er anbefalt.

Er det i selve programmene det er treigt, eller i oppstarten?

Og det er jo relativt ganske nye programmer du kjøre, og de er selvfølgelig større og tar mer prossesor kraft en CS2 og office 2k3. Hvordan fungere de eldre programmene dine?

De fungerte også fint i begynnelsen men etter en tid så startet også de å gå tregere. Faktisk så virker det for meg som CS3 er kjappere enn CS2, noe tregere load men kjappere ytelse i selve applikasjonene, særlig photoshop og illustrator. Oppstarten på maskinen er relativt treg selv når jeg har deaktivert det meste av ting som ligger i startup i tillegg til å deaktivere windows tjenester som ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

hmm..

Kan du ha fått spyware eller virus? Er rart, at PC-en bare blir treigere og treiger.. enda du har fjernet/deaktivert applikasjoner som ligger i startup.

Har du sjekket prosesser, under Oppgavebehandling, om det er noe som bruker unormalt mye prosessor kraft?

Endret av Durac
Lenke til kommentar
hmm..

Kan du ha fått spyware eller virus? Er rart, at PC-en bare blir treigere og treiger.. enda du har fjernet/deaktivert applikasjoner som ligger i startup.

Har du sjekket prosesser, under Oppgavebehandling, om det er noe som bruker unormalt mye prosessor kraft?

Det er jo nettop det som er det merkelige, er ingenting unormalt. Virus/spyware virker ikke sannsynlig da jeg vet hva jeg skal styre unna og ikke og i tillegg har antivirus/brannmur lokalt på PC-en i tillegg til router med SPI og egen firewall. Dersom jeg formaterer PC-en vet jeg at alt vil være i orden, men man kan ikke drive å formatere hele tiden...

Lenke til kommentar

Ja vi for se litt.

Start HiJackThis

Merk av høyere side trykk fix checked.

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file

Kjenner du ikke adresse eller ip på disse fix checked.

O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} - http://www.eset.eu/buxus/docs/programs/OnlineScanner.cab

O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://mppv2flash3.valueactive.com/unibet/FlashAX.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{50E16D50-9FEA-4DD3-8D44-66F4F3A92841}: NameServer = 213.172.193.44 213.172.193.35

Kjør igjennom lang version.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Så kan sikkert norbat ta det videre.

Noen flere ting du kan gjøre.

Enkel test.

F8 boot sikkerhtmodus(like treg der kan det være hardware)

Lag en ny brukerkonto logg deg på den.

Se litt her ctrl+alt+del(prosessor)

Noe som tar mye kraft.

Sideveksel fil sett 0mb restart.

Så defragmere restart.

Sett systemstyrt Sideveksel restart.

Du får da en ny pagefile.sys.

Kjøre en regcleaner kan være greit.

http://www.regclean.com/index.php

Du får se om noe av dette hjelper.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Denne kjenner jeg igjen, dette har med en VPN-løsning jeg bruker i jobbsammenheng. De andre derimot vet jeg ikke hva er til.

Noen flere ting du kan gjøre.

Enkel test.

F8 boot sikkerhtmodus(like treg der kan det være hardware)

Lag en ny brukerkonto logg deg på den.

Se litt her ctrl+alt+del(prosessor)

Noe som tar mye kraft.

Sideveksel fil sett 0mb restart.

Så defragmere restart.

Sett systemstyrt Sideveksel restart.

Du får da en ny pagefile.sys.

Kjøre en regcleaner kan være greit.

http://www.regclean.com/index.php

Du får se om noe av dette hjelper.

Defragmenterer/resetter pagefilen en gang i uken når jeg defragmenterer hele maskinen.

Takk for hjelpen, skal teste litt til hvis ikke får jeg vel poste der du sa og få "o store guru" (les: Norbat) til å se på dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser at du har F-Secure Internet Security. Har også problemer med at PC-en er treg. Har oppdaget at programmet FSRW.exe som tilhører F-secure ligger inne å bruker 98-99% av systemressursene. Ved å taste CTRL+ALT+Delete og terminere dette programmet blir maskinen rask og fin igjen. Dette må jeg alltid gjøre 2 ganger etterhverandre etter hver gang jeg slår på maskinen. Hender også at jeg må gjøre det hvis PC-en har stått på lenge. Har ingen løsning som fjerner problemet permanent. Har forelakt problemet for Canal Digital(internett og f-secure leverandøren) og de sier jeg må kontakte F-Secure direkte. F-secure på sin side sier de ikke har noen avtale med Canal Digital så de vil ikke hjelpe meg med problemet. Så der står jeg uten hjelp :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...