Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Skikkelig Godt Headset!

Megnus

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe et headset som jeg skikkelig kan NYTE musikken i.

Er nokså blank, pris spiller ikke så stor rolle, er det mulighet for mikrofon på sånne dyre headset? Som lydkort brukerjeg Audigy 4 Pro, så det burde holde litt hvertfall.

Takk for alle inspill og hjelp! :D

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke hodetelefoner du vil like er det ingen som kan fortelle deg. Du må nesten prøve deg frem. Ofte er det slik at enkelte hodetelefoner egner seg bedre til visse typer musikk enn andre. Selv takler jeg ikke lyden i Sennheiser-klokker. Besøk forumet på www.headfi.org. Les og lær. Deretter kan du bestille opp de hodetelefonene som virker interessante og returnere de du ikke liker på angreretten. Siden du skal koble hodetelefoner av høy kvalitet til et lusent lydkort kan det være en god idé å skaffe deg en god hodetelefonforsterker før du setter i gang.

Lenke til kommentar

Om det for deg er best med lukkede hodetelefoner er umulig å svare på. Du må nesten lytte selv. Og jeg tviler på at forsterkeren i Audigy 4 er kraftig nok til å drive alle typer hodetelefoner. Har selv et Audigy 2, og forsterkeren i det er ikke i nærheten av å utnytte potensialet i mine hodetelefoner. Hvis penger er uvesentlig kan du jo vurdere en slik: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16498

Mikrofon kan du nok bare glemme.

Lenke til kommentar

Hmm.. angrer litt på at jeg skrev at penger ikke betyr noe.

Jeg har ikke råd til å betale 10 000kr til sammen for skikkelig lyd heller akkurat :p

Edit altså: Jeg er villig til å betale en del penger, men ikke urealistisk mye for en 16 åring :) Takk sålangt! Raske svar her i dag ^^

Lenke til kommentar

Gode hodetelefoner koster en del, men om man behandler de fint så holder de jo "evig", så sett over noen år blir ikke kostnaden allverden sammenlignet med hva f.eks en PC koster med stadige oppgraderinger.

Om du har råd, ville jeg kjøpt et par ordentlige hodetelefoner du synes låter bra, er behaglige å ha på lenge om gangen osv, så kan evt det andre komme etter hvert. Jeg har kun ett sett (Sennheiser HD650), de bruker jeg til datapsilling, TV-spilling og musikklytting om kvelden. De koster en del - jeg kjøpte mine brukt for ca 2000, men tatt i betraktning hvor mye jeg faktisk bruker de og hvor bra de er, synes jeg ikke prisen er så ille.

Jeg har en reciever på "gutterommet" hvor PC-en står og en reciever i stuen, så driver de uten problemer.

Lenke til kommentar
"Skikkelig Godt Headset!" og Clas Ohlson, jeg tviler.

Hva med Sennheiser HD 205?

Har selv hørt dem og de gir mye lyd for pengene og man slipper klam "kossbass".

Pris fra 300 - 500. Stenger ute lyd gjør de også.

Det er vel egentlig mer en "på farten/DJ"-hodetelefon. Her var det snakk om å sitte hjemme og kose seg. Da tror jeg at jeg ville gått for et litt større sett med bedre lyd og komfort. Trådstarter bør i alle fall sørge for å kjøpe hodetelefoner med lav impedanse hvis han skal plugge dem rett i lydkortet.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Japp. Skrev litt senere (har ikke redigert førstepost av en eller annen grunn) at prisen hadde litt og si. For glemte at skal man utnytte de skikkelig gode headsettene, så må man ha forsterker også. Og da blir det for dyrt. Så opptil 3000kr elns? (ca.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Japp. Skrev litt senere (har ikke redigert førstepost av en eller annen grunn) at prisen hadde litt og si. For glemte at skal man utnytte de skikkelig gode headsettene, så må man ha forsterker også. Og da blir det for dyrt. Så opptil 3000kr elns? (ca.)

Beyerdynamic Dt770/80ohm og evt en eller annen amp fra http://www.fixup.net/products/inlineamp/index.htm om du har linjeutgang

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...