Megnus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Har planer om å kjøpe et headset som jeg skikkelig kan NYTE musikken i. Er nokså blank, pris spiller ikke så stor rolle, er det mulighet for mikrofon på sånne dyre headset? Som lydkort brukerjeg Audigy 4 Pro, så det burde holde litt hvertfall. Takk for alle inspill og hjelp! Endret 15. oktober 2007 av Megnus Lenke til kommentar
nb Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Sennheise HD 650 evt litt lavere modell. De koster en del, men er veldig bra... husk på at en del av de gromme hodetelefonene er åpne, dvs at omgivelsene også hører ganske så godt hva som foregår. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvilke hodetelefoner du vil like er det ingen som kan fortelle deg. Du må nesten prøve deg frem. Ofte er det slik at enkelte hodetelefoner egner seg bedre til visse typer musikk enn andre. Selv takler jeg ikke lyden i Sennheiser-klokker. Besøk forumet på www.headfi.org. Les og lær. Deretter kan du bestille opp de hodetelefonene som virker interessante og returnere de du ikke liker på angreretten. Siden du skal koble hodetelefoner av høy kvalitet til et lusent lydkort kan det være en god idé å skaffe deg en god hodetelefonforsterker før du setter i gang. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor burde ikke Audigy 4 Pro holde som forsterker? Og takk for svarene. nb: Er det ikke best med lukkede hodetelefoner? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Om det for deg er best med lukkede hodetelefoner er umulig å svare på. Du må nesten lytte selv. Og jeg tviler på at forsterkeren i Audigy 4 er kraftig nok til å drive alle typer hodetelefoner. Har selv et Audigy 2, og forsterkeren i det er ikke i nærheten av å utnytte potensialet i mine hodetelefoner. Hvis penger er uvesentlig kan du jo vurdere en slik: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16498 Mikrofon kan du nok bare glemme. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Hmm.. angrer litt på at jeg skrev at penger ikke betyr noe. Jeg har ikke råd til å betale 10 000kr til sammen for skikkelig lyd heller akkurat Edit altså: Jeg er villig til å betale en del penger, men ikke urealistisk mye for en 16 åring Takk sålangt! Raske svar her i dag ^^ Lenke til kommentar
nb Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Gode hodetelefoner koster en del, men om man behandler de fint så holder de jo "evig", så sett over noen år blir ikke kostnaden allverden sammenlignet med hva f.eks en PC koster med stadige oppgraderinger. Om du har råd, ville jeg kjøpt et par ordentlige hodetelefoner du synes låter bra, er behaglige å ha på lenge om gangen osv, så kan evt det andre komme etter hvert. Jeg har kun ett sett (Sennheiser HD650), de bruker jeg til datapsilling, TV-spilling og musikklytting om kvelden. De koster en del - jeg kjøpte mine brukt for ca 2000, men tatt i betraktning hvor mye jeg faktisk bruker de og hvor bra de er, synes jeg ikke prisen er så ille. Jeg har en reciever på "gutterommet" hvor PC-en står og en reciever i stuen, så driver de uten problemer. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg var ute etter kvalitets-headset til gaming, og valget falt på Beyerdynamic DT770 Pro (80 ohm). Veldig, veldig deilig og klar lyd, samt du kommer til å bli overrasket over bassen Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 AKG på www.hi-fi-center.no. Har hatt tre AKG-headsett og strålende fornøyd! Eller kjøp deg et Bose-headsett til ca 1600kr i prisguiden, selges også på Elkjøp for tia for ca 1700kr. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Er det veldig forskjell i headset som har fokus på musikk kontra de som har fokus på spill? Eller er det stortsett det samme? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 kjøp et deep bass headsett fra clas olson til 250,- elsker og bruke det til musikk, setter bassen på fullt og føler bass vibration, ta gjerne og last ned noen bass testers Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) "Skikkelig Godt Headset!" og Clas Ohlson, jeg tviler. Hva med Sennheiser HD 205? Har selv hørt dem og de gir mye lyd for pengene og man slipper klam "kossbass". Pris fra 300 - 500. Stenger ute lyd gjør de også. Endret 17. oktober 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) "Skikkelig Godt Headset!" og Clas Ohlson, jeg tviler. Hva med Sennheiser HD 205? Har selv hørt dem og de gir mye lyd for pengene og man slipper klam "kossbass". Pris fra 300 - 500. Stenger ute lyd gjør de også. Det er vel egentlig mer en "på farten/DJ"-hodetelefon. Her var det snakk om å sitte hjemme og kose seg. Da tror jeg at jeg ville gått for et litt større sett med bedre lyd og komfort. Trådstarter bør i alle fall sørge for å kjøpe hodetelefoner med lav impedanse hvis han skal plugge dem rett i lydkortet. Endret 17. oktober 2007 av Marasmus Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva er det impedanse gjør? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg anbefaler Sennheiser HD 595. De er relativt lettdrevne så lydkortet ditt skal nok klare å drive dem. Men anbefaler å oppgradere utstyret ditt hvis du virkelig skal utnytte potensialet til slike hodetelefoner; den USB DAC/forsterker komboen fra Meier Audio som Marasmus fåreslo vil i så fall være en grei investering. Endret 25. oktober 2007 av dir3 Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg vet du sa at pris var uvesentlig men kan du allikevel gi oss en viss pris kategori, da vil det bli lettere å anbefale. Eller lillebror til HD 595, Sennheiser HD 555. Endret 18. oktober 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Japp. Skrev litt senere (har ikke redigert førstepost av en eller annen grunn) at prisen hadde litt og si. For glemte at skal man utnytte de skikkelig gode headsettene, så må man ha forsterker også. Og da blir det for dyrt. Så opptil 3000kr elns? (ca.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Japp. Skrev litt senere (har ikke redigert førstepost av en eller annen grunn) at prisen hadde litt og si. For glemte at skal man utnytte de skikkelig gode headsettene, så må man ha forsterker også. Og da blir det for dyrt. Så opptil 3000kr elns? (ca.) Beyerdynamic Dt770/80ohm og evt en eller annen amp fra http://www.fixup.net/products/inlineamp/index.htm om du har linjeutgang Endret 18. oktober 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå