Gå til innhold

Spillskjerm på 30" - Oppløsning et problem?


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

 

Sitter såvidt og funderer på om jeg skal gå til innkjøp av 30" spillskjerm (HP LP3065) når jeg oppdaterer neste gang (1-2 kvartal 08) og lurer på om den høye oppløsningen kan bli et problem?

 

Problemstillingen konkret er at et spill som f.eks. Crysis vil trekke MYE systemressurser allerede på 1680x1050; hva da med 2560x1600? Vil de fleste spill i det hele tatt støtte slike oppløsninger? Gjør dagens spill det? f.eks. C&C.

 

Kan tenke meg en maskin med ca. følgende specs:

Intel 45mm 4-kjerner

4-8gb minne

GF 9800 1gb

 

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vel selve oppløsningen blir nok ikke noe problem, problemet begynner når man skal skru opp effekter på den oppløsningen. spesielt aa krever mye av skjermkortet i den oppløsningen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vel. når 8800gts og gtx kom for et år siden så var de også helt syke kort ;) gf9800 skal jeg ikke utale meg ne om siden jeg ikke har sett noen specs, men jeg vil tro at det vil ha problemer med å kjøre den oppløsning på de nyeste spillene med max candy. husk det er ikke bare skjermkortet som teller, alt det andre har sitt å si det også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe en såpass stor PC-skjerm til spilling. Jeg har en 22" og jeg har god avstand mellom meg selv og skjermen, men har alikevel opplevd å bli kvalm allá bilsyk når jeg spiller på den, gjelder da spesiellt spill hvor det er mye bevegelse (dvs. FPS-spill).

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv PC-spill på en god 32" LCD-TV. Grunnen er at 19" min gikk føyken for en måned sida. Jeg synes det fungerer OK, men det blir for stort hvis man skal spille konsentrert. 22-24" holder i massevis.

 

Tviler også på at 2650x1600 vil bli en standard-oppløsning før om mange, mange år. Skjermkortet vil slite hardt.

Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe en såpass stor PC-skjerm til spilling. Jeg har en 22" og jeg har god avstand mellom meg selv og skjermen, men har alikevel opplevd å bli kvalm allá bilsyk når jeg spiller på den, gjelder da spesiellt spill hvor det er mye bevegelse (dvs. FPS-spill).

 

Dette er veldig individuelt, har selv aldri blitt kvalm av ett spill.(eller blitt bilsyk, for den saks skyld)

 

Kan ikke se noe galt i å kjøpe en høyoppløselig skjerm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei.. Har prøvd å spille med skjermer opp til 24" og synes at dette fungerer helt greit... Bruker i dag en 20" Apple Cinema som allroundskjerm og synes at denne er altfor liten til... Vel; det meste :) Vanskelig å jobbe med flere dokumenter parallellt etc... Like greit å kline til med 30" tør jeg påstå da :)

 

En 4-kjerner på +- 4.5/5.0ghz med 8gb 1600mhz minne og 1/2x GF9800 bør vel gjøre jobben, selv på 30" i høy oppløsning?

Lenke til kommentar

8800gtx er liksom minimum for dagens spill i 2560x1600 hvis man skal klare seg med ett enkeltkort. Men jo, takler man å eventuellt måtte sette ned instillingene noen få hakk så bør ett 9800-kort klare det fint. Får man store problemer kan man jo kjøre ned oppløsningen og kjøre skjermen i 1:1, da får man en svart kant rundt, og man får ett bilde tilsvarende en mindre skjerm.

Lenke til kommentar
Hei.. Har prøvd å spille med skjermer opp til 24" og synes at dette fungerer helt greit... Bruker i dag en 20" Apple Cinema som allroundskjerm og synes at denne er altfor liten til... Vel; det meste :) Vanskelig å jobbe med flere dokumenter parallellt etc... Like greit å kline til med 30" tør jeg påstå da :)

 

En 4-kjerner på +- 4.5/5.0ghz med 8gb 1600mhz minne og 1/2x GF9800 bør vel gjøre jobben, selv på 30" i høy oppløsning?

 

GF9800 har ikkje kommet enda, så det er umulig å vite. Skal du ha en tripplestage fasekjøler hvis du tenker på å få en 4 kjerner stabil på 4,5/5 ghz? Regner med at du ikkje vil ha nitro på 24/7 :!:

 

å synse om fremtiden er jammen med ikkje lett! Best å vente for å se hva tin yter når det kommer ut på markedet :)

Lenke til kommentar

Stor oppløsning = drit dyrt på LCD/Plasma

Det er vanskelig å få tak i skjermer som har mer oppløsning enn 1920x1080, veldig vanskelig å få tak i tillegg (må bestilles i fra Canada) og da må du ut med et par hundre høvdinger

Vent et år, da får du nok det for det en Full-HD koster idag :yes:

Lenke til kommentar

Problemet med 30" er oppløsing kan være "tungt" å trekke rund i nyere spill.

Har 30" dell her selv så vet hva går i.

Har hatt 20" før 30" så med etterslepp så har ikke ikke merker noen sånt egenlig noen er der men det langt ifra noen plagsomt opplevel heller stikk i mot.Spill på 30" er gansk WOW følese de først dagen du har skjermen.

 

noen andre minuse er jo lett prisen og størreselen. Det er ikke noen "lan" skjerm akkurart selv om det går å ta med.

Endret av smy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...