Gee Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Er det noe annen forskjell på disse hovedkortene enn noe bedre integrert kjøling på extreme og mass blå dioder? Leser her i forumet at det ikke bare er meg som er noobe på overklokking. Skal lese litt mer rundt før jeg begynner å fukle med dette, men bare for moro skyld, hva slags resultater kan jeg håpe på med fortsatt stabil maskin? Og hvor mye har jeg å tjene på å kjøpe en 10000 rpm disk til OS? Endret 15. oktober 2007 av Gee Lenke til kommentar
kristovs Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har selv begge kortene. Har ikke sett store forskjellene annet enn dem du nevner nei. Ikke håp på for mye. Se andre innlegg ang. Striker/Striker Extreme. Ganske dårlige på OC av quad-cpu's. Tipper FSB på 8mhz mer enn du hadde opprinnelig, hehe! Har både 7200rpm-, 10000rpm- & 15000rpm-disker. Merker liten forskjell på 'dagligdagse' ting. Men en disk med 10.000rpm har typisk lavere søketid enn 7200rpm, og reagerer selvfølgelig noe kjappere. På tyngre programmer som 3dstudio / photoshop(store filer) etc - kan det være nyttig å legge til 3GB-switchen og PAE-switchen i boot.ini. Da klarer maskinen å tyne mer ram før den trenger å skrive til disk (swap/page). Litt utenfor spørsmålet kanskje men.... Krstjn Er det noe annen forskjell på disse hovedkortene enn noe bedre integrert kjøling på extreme og mass blå dioder? Leser her i forumet at det ikke bare er meg som er noobe på overklokking. Skal lese litt mer rundt før jeg begynner å fukle med dette, men bare for moro skyld, hva slags resultater kan jeg håpe på med fortsatt stabil maskin? Og hvor mye har jeg å tjene på å kjøpe en 10000 rpm disk til OS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå