Illus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei! Hadde planer om å kjøpe meg en Lenovo Thinkpad x61 Tablet som privatperson. Siden dette er min første tablet pc så ønsker jeg å se, ta på, og teste tablet funksjonaliteten til denne før jeg eventuelt kjøper. Har vært i kontakt med x-antall forhandlere i Oslo og omegn inkludert Lenovo selv. Men det viser seg å være umulig for meg som privatperson å få tak i en thinkpad for testing. Det er også motstridende informasjon fra Leonovo selv og forhandlere om hvor lett/vanskelig det er å få tak i demo-maskiner (Da snakker jeg om bedrifter siden muligheten ikke er tilstede for privatpersoner i følge lenovo selv). En forhandler sier at de er veldig frustrert over Lenovo og at de overhode ikke har mulighet til å kjøre demo for noen i det hele tatt grunnet mangel på demo-maskiner. Lenovo henviser til bl.a. komplett for privatpersoner. Men siden jeg ikke ønsker å belaste komplett for eventuell bruk av angrerett så ser jeg det ikke som noe alternativ i denne saken. Ønsker å dele denne negative erfaringen med Lenovo. Personlig kommer jeg til å styre unna Lenovos produkter siden jeg som privatkunde føler meg uønsket som kunde for dem. Endret 15. oktober 2007 av Illus Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ligger en del videoer ute på f.eks. YouTube der tablet-funksjonen demonstreres. Der burde du kunne se tilstrekkelig godt hvordan den er i bruk. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Var vel ikke akkuratt det han ville. Han ville heller mer føle og ta på =) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 dessverre det nærmeste du kommer blir vel å bestille på nett og så eventuelt bruke angrefristen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har du snakket med gigashops? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Ligger en del videoer ute på f.eks. YouTube der tablet-funksjonen demonstreres. Der burde du kunne se tilstrekkelig godt hvordan den er i bruk. Takker! Tenkte ikke på youtube. Men det endrer ikke situasjonen egentlig. Regner med det blir å vente på tablet'en fra Dell. Med fare for at det gror mose i hekken før den tid kommer :o) Har du snakket med gigashops? Nope.. Har de butikker i Oslo ? Endret 15. oktober 2007 av Illus Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 .......Lenovo henviser til bl.a. komplett for privatpersoner. Men siden jeg ikke ønsker å belaste komplett for eventuell bruk av angrerett så ser jeg det ikke som noe alternativ i denne saken. .............. Personlig synes jeg topicen her bommer ganske kraftig. Det er langt fra vanskelig å kjøpe en Thinkpad som privatperson, men det er som du sier vanskelig å finne noe sted du får teste en sånn maskin før du kjøper. Det er jo akkurat dette som er grunnen til at man på fjernkjøp har angreretten, nemlig det at man ikke får ta og føle på produktet før man har inngått avtale om kjøp. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Personlig synes jeg topicen her bommer ganske kraftig. Det er langt fra vanskelig å kjøpe en Thinkpad som privatperson, men det er som du sier vanskelig å finne noe sted du får teste en sånn maskin før du kjøper. Det er jo akkurat dette som er grunnen til at man på fjernkjøp har angreretten, nemlig det at man ikke får ta og føle på produktet før man har inngått avtale om kjøp. Ikke enig. Det er vanskeligere for privatpersoner enn bedriftskunder fordi Lenovo ikke ønsker å gi salgsstøtte til privatpersoner. Topic er alltid vanskelig, men den dekker min erfaring. Jeg har prøvd en god stund å få til ett kjøp (som for det meste i mine tilfeller også innebærer demonstrasjon av produktet) fra Lenovo og distributører uten å lykkes. Og Lenovo sin norske administrasjon har vært lite sammarbeidsvillig så lenge det gjelder en privatperson. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) dessverre er vår verden slik i dag. Bedriftskunder = Poteniselt mye penger å hente En bedriftskunde legger fort igjen en del mer penger enn en private, derfor blir de oftest prioritert. Ang topic: Enig i at den er missvisende. Det er ikke vanskelig å få kjøpt en masin, det er verre med å få testet den før kjøp. Bruk angrefristen! Endret 15. oktober 2007 av Makky Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Lagt til en parentes i topic Bruk angrefristen! Hadde det vært Dell hadde jeg ikke hatt noen problem med å bruke angfrefristen. Men jeg lar det ikke gå ut over f.eks. Komplett at Lenovo ikke gir bra nok kundestøtte. Hadde Lenovo hatt egen nettbutikk hadde problemet ikke eksistert. Endret 15. oktober 2007 av Illus Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ligger en del videoer ute på f.eks. YouTube der tablet-funksjonen demonstreres. Der burde du kunne se tilstrekkelig godt hvordan den er i bruk. Takker! Tenkte ikke på youtube. Men det endrer ikke situasjonen egentlig. Regner med det blir å vente på tablet'en fra Dell. Med fare for at det gror mose i hekken før den tid kommer :o) Har du snakket med gigashops? Nope.. Har de butikker i Oslo ? De har butikk i ski, et par mil sør for oslo, rett over en halv time med toget. Info ligger btw på gulesider. Om du ringer dem så kanskje de kan skaffe en til deg... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har du prøvd de forskjellige databutikkene i Oslo, f.eks. Netshop, Datakjeden og Digitalimpuls? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Har du prøvd de forskjellige databutikkene i Oslo, f.eks. Netshop, Datakjeden og Digitalimpuls? Har prøvd det meste, men det er få (les ingen) som tar inn så mange bærbare. Og tablet PC-er er fortsatt litt for sært for de fleste. Men skal si ifra om jeg kommer over noen som har en x61 tablet demomaskin liggende Endret 16. oktober 2007 av Illus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå