Gå til innhold

Nyeste Nvidia drivere til 8800gts - dårligere score

Anbefalte innlegg

ForceWare Release 163

Version: 163.69 WHQL

Release Date: September 18, 2007

Operating System: Windows Vista 32-bit

Language: U.S. English

File Size: 30.3 MB

----------------------------------------------

Klokket opp BIOS`en til nøyaktig de samme verdier som ga meg 10216 i 3DMark 06, innstallerte nye drivere fra Nvidia, og dermed sank score ned til ca 8500.

Er det normalt at nye drivere er en flaskehals ang overklokking, eller kan det ha skjedd noe annet muffens?

Ps! Skal til å innstallere 64bit OS så dere trenger ikke stresse med prøblemløsninger :)

Edit; husket selvsagt på å klokke kortet etter ny driverinstallering, så det er ikke der det ligger.

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drivere vil ikke generellt sett kunne begrense overklokking, da de er to veldig seperate ting. Det ville vært normalt om 3dmark gikk ned et lite hakk (nyere drivere kan optimisere for forskjellige ting, odette kunne gitt positivt utslag i flere spill, men redusert ytelse i noen få spill/benchmarks). Men... siden de tallene du oppgir er langt utenfor noe man kune forvente av ytelsesfall som følge av driverbytte så vil jeg si at du fremdeles ser etter en X-faktor et sted.

Hvis du skal reinstallere uansett så bø du like godt se ann hvordan det reagerer etter reinstallert system, siden det tross alt endrer en haug ed ting.

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg ombestemte meg ang den oppgraderingen til 64bit.

3DMark06 har også hatt en oppdatering (iallfall siden jeg kjørte den sist), men det skulle ikke påvirke resultatene, visstnok...

Får ta en test til senere.

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg merket at jeg ikke fikk klokket kortene etter å ha innstallert den nye driveren. Fikk derimot klokket med betadriveren, 163.75, men denne ble ustabil på mitt system.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg som er utålmodig og ikke gidder å sjekke så mye :blush: men når jeg klokka med den nye driveren så hoppa det bare tilbake til stock når jeg klikka "Bruk" og/eller "Save" på Rivatuner.

Nå kjører jeg driver 158.xx (husker ikke) og den funker fint med nyeste Rivatuner. Kom meg så vidt over 10.000 igjen på 3DMark 06 :w00t:

Har vært oppe i 10.521, men det tror jeg må ha vært flaks :p for det vil den ikke mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...