SuperFly Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Edit 2: Forresten, TP-fabrikk ? Tror du TP-ene bare detter ned fra himmelen? Seriously... Har iallfall aldri sett en tp kabel dette ned fra himmelen, men en vet jo aldri.. alt det gode skal vist nok kommer derfra. (Er det en _virkelig_ god tp kabel kan det jo hende)... Grunnen til var mer fordi "TP fabrikken" hørtes noe overfladisk ut..... Som feks. å stikke innom "HD fabrikken" for kjøpe noen disker. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Vi skal kjøpe en skjermet kabel STP (utp vanlig?) Jeg husker ikke hvor lang den kan være, men jeg mener du ikke kan ha like lang kabel dersom du bruker STP. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Standaren sier 90 meter kabling, pluss 5 meter dropkabel i begge ender. til sammen 100 meter. UTP går helt greit utendørs, så lenge den ikke henger og slenger. Få den oppunder tak, grav den ned, intil vegger osv. Da går det greit med UTP. Lenke til kommentar
johna Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Etter 50m kan du sette inn en switch, ogvider 50m til kompisen din. Lag et lite beskyttelseshus til switchen... Fuglehus? 8) Da er den jo delt i 2, hver del 50m,,, hmmm hvorfor ikke? Lenke til kommentar
aron Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Etter 50m kan du sette inn en switch, ? Har du regent ut spenningsfall og ledningstverrsnitt som trengs for å forsyne switchen med strøm? Nei karer, prøv med kabel i hele lengden. Dere kan jo forsøke med en skjermet kabel og se hva som skjer. Spiller vel ikke så stor rolle om dere taper litt av de 100 megabitene. Selv har jeg kjørt TP i takrenna med is og vann i flere år. Har flytta og nå er kabelen resirkulert på annen lokasjon, uten å gå i takrenne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå