Scap3r Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg og en kompis vurderer å legge nettverk mellom husa våre. Vi bor ca 100 +/- meter ifra hverandre. Planen vår er å spleise på ei 2 mbits i-nett linje og dele den over nettverket. Men så er spørsmålet. Hvor lang kan en TP vær? Vil vi miste noen signal dersom ledningen blir 100 meter? Vi skal kjøpe en skjermet kabel STP (utp vanlig?) Planen var at 1 skulle ha linja så skal linja gå i modem (modem med innebyggd ruter) så skal en ledning gå fra modem til switch så skal det gå en 100 meters kabel opp gjennom hagen osv. Er dette mulig?? Håper på raske svar, om noe er uklart så spørr Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er fullt mulig. Hadde selv to TP-er hengende ute i et års tid, uten problemer. TP-en kan vel være rundt 1500 meter før signalet i kobberet må fornyes/forsterkes... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er fullt mulig. Hadde selv to TP-er hengende ute i et års tid, uten problemer. TP-en kan vel være rundt 1500 meter før signalet i kobberet må fornyes/forsterkes... jeg tror maks er et sted mellom 100-150 meter. Og da bør den være av god kvalitet og være litt beskyttet mot regn osv.. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 TP-en kan vel være rundt 1500 meter... Offesielt så er det en 100meter, men kan nok gå litt lengre enn det.. btw, hvor skal du få tak i en 1k5meter lang tp? her er et bilde av litt TP vi haia, hver rull er på 500Meter, tror ikke du klarer å få en lengre TP en dette.. Lenke til kommentar
johna Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 psss,, bare isoler den litt og legg den en 10cm nedi plena det. Skulle gå greitt det... Hadde gjort det jeg og hvis kompisen bodde så nært.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hvor lang kan en TP vær? TP-en kan vel være rundt 1500 meter før signalet i kobberet må fornyes/forsterkes... Hvor lang kan en TP til utebruk være? jeg tror maks er et sted mellom 100-150 meter. Og da bør den være av god kvalitet og være litt beskyttet mot regn osv.. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 TP-en kan vel være rundt 1500 meter før signalet i kobberet må fornyes/forsterkes... en null for mye her eller?... Har kabel (utp) ute på rundt 100 meter, det fungerer greit med 10 mbit. Men med 100 mbit kan vi bare glemme det. Er kansje mulig med 150 meter under optimale forhold uten en form for repeater. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 btw, hvor skal du få tak i en 1k5meter lang tp? Håper du tuller. Eller? Det er da ikke noe problem? TP-en er jo bare vanlige kobberledninger...... spør en eletriker! Eller bestill rett fra en TP-fabrikk? Det er frakten som koster. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er fullt mulig. Hadde selv to TP-er hengende ute i et års tid, uten problemer. TP-en kan vel være rundt 1500 meter før signalet i kobberet må fornyes/forsterkes... Gutten har rØØØøøYkka sokkane sine Hehe. Max 100 ville no e sagt da stigemann ,,, tihi Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 btw, hvor skal du få tak i en 1k5meter lang tp? Håper du tuller. Eller? Det er da ikke noe problem? TP-en er jo bare vanlige kobberledninger...... spør en eletriker! Eller bestill rett fra en TP-fabrikk? Det er frakten som koster. Og btw, nei, det er ikke sånn man bruker på LAN-party til vanlig men når man spør om hva som er mulig må man jo svare etter beste evne. Og det skal sies: at teori og praksis er to forskjellige ting... Edit: denne diskusjonen er så a)meningsløs 8) og b)waste of time at jeg ikke gidder å diskutere mer. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 TP-fabrikk jeg sa da ikke no TP-fabrikk, det var The.Arisen.One som kom med det forslaget.... (måtte bare få sagt det.. ) Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 btw, hvor skal du få tak i en 1k5meter lang tp? Håper du tuller. Eller? Det er da ikke noe problem? TP-en er jo bare vanlige kobberledninger...... spør en eletriker! Eller bestill rett fra en TP-fabrikk? Det er frakten som koster. Og btw, nei, det er ikke sånn man bruker på LAN-party til vanlig men når man spør om hva som er mulig må man jo svare etter beste evne. Og det skal sies: at teori og praksis er to forskjellige ting... Edit: denne diskusjonen er så a)meningsløs 8) og b)waste of time at jeg ikke gidder å diskutere mer. Edit 2: Forresten, TP-fabrikk ? Tror du TP-ene bare detter ned fra himmelen? Seriously... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 I need TP for my bunghole (Sorry, kunne bare ikke dy meg. Nå har jeg "sensurert" nicket mitt fra Cornholio allereda, og et teit utspill i året holder vel..) Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er snakk om en TP-kabel som er 1500Meter i ett stykke uten å ha vert sjøtet... Jeg har ikke hørt om det før. Trodde de nesten bare kom i 300m ruller, men vi fikk tak i en del 500m ruller (som du kansje ser på bildet som jeg la ut litt før i threaden). Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 I need TP for my bunghole LOL Lenke til kommentar
mad-max^ Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 I need TP for my bunghole Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 kjøp heller en 1mb hver. det er noe dritt hvis den ene laster ned som faen osv. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Regelen sier vel at 100 m er maks hvis du skal ha det på topp. Etter 100 m så er det for lang vei for packetene å reise/svare til at du får det optimalt. Fikk det forklart veldig nøye av en ekspert en gang. Yo supafly.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 I need TP for my bunghole 8) Kunne ikke dy meg 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå