Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Litt for kravstor venn?

Gjest LitenogUsikker

Anbefalte innlegg

Gjest LitenogUsikker

Hei, jeg har et lite problem jeg trenger å fikse så fort som mulig.

For 2 uker sia ble jeg dumpa av kjæresten min, da hadde vi vært sammen i 1 år og et halv år. Dette kom egentlig ganske overraskende på meg, og det ble ikke bedre av at han ikke gav meg noen spesiell grunn.

Så som de aller fleste hadde gjort så støttet jeg meg til vennene mine, og prøvde å komme over det på best mulig måte. Men jeg tror en av vennene mine må ha missforstått at jeg trengte hjelp, fordi nå driver han å maser på om jeg vil ha sex med han. :thumbdown:

Dette blir jo da naturlig nok et ganske stort problem. Jeg har flere grunner til at jeg ikke vil ha sex med han, altså, for det første så er jeg ifølge loven ikke engang gammel nok til å ha sex, og han er ganske godt over den seksuelle lavalder. For det andre så kunne jeg ALDRI tenke meg å ha sex med en god venn? mulig at det bare er jeg som har et rart syn på den saken, men jeg synes at det blir helt FEIL. 3. Jeg er absolutt ikke klar for å ha sex med noen andre enda, x'en min var jo tross alt den første jeg hadde det med, og da var jeg bare 14. Også som om ikke dette var ille nok så er jeg jo da på utkikk etter nye folk å bli kjent med, men han nekter å la meg komme i kontakt med noen han kjenner, han oppfører seg på en måte som kan tolkes som om at han tror han "eier" meg for seg selv.

Pga. hans UTROLIG dårlige selvtillitt fra før av, og masse skit som har skjedd i livet hans i det siste (mye pga. meg) har jeg ikke hjerte til å fortelle han dette.

Derfor er det vanskelig for meg å sitte i denne situasjonen, hvor jeg må velge mellom å fortsette å ha han som venn, ved å finne en måte for å få han til å forstå at jeg ikke har sex med venner. Ja, ellers så må jeg jo da "dumpe" han, selvfølgelig foretrekker jeg det første.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan si/gjøre for å fikse opp i dette rotet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest LitenogUsikker
Si at du ikke vil ha sex med han, om han fortsatt presser på etter det, så stikker du til onkel blå. Tar han ikke ett nei for ett nei, er han ingen venn.

Saken er bare det at hver gang jeg liksom sier ting som "jeg har ikke sex med vennene mine" i en samtale, når han liksom bringer dette løst opp, da blir han sur og spør om jeg ikke snart skal hjem. Og hvis han ikke vil at jeg skal hjem så begynner han å klage på seg selv, og at det er pga. utseendet hans o.l.

Det er jo ikke derfor i det hele tatt, men han forstår liksom ikke hva som er så stort med sex, og hvorfor jeg ikke vil ha det med han. =/

Lenke til kommentar

Nøyaktig hvor gammel er han? Tror det der er et ganske vanlig fenomen. Jeg kjenner til ganske mange gutter som oppfører seg på nøyaktig samme måte med unge jenter. At en venn vil overtale deg til å ha sex er helt forkastelig, og spesielt når han utnytter samvittigheten din på den måten. Still ham et ultimatum, be ham gi faen, og si nøyaktig hva du mener om saken.

Lenke til kommentar

Du har all rett til å gå til politiet hvis han ikke vil høre etter syns nå jeg..

Du er såpass ung, og han prøver å utnytte deg..

Det er så mange som mener det er så lett å få seg med noen som er under 16, fordi de har dårlig dømmekraft, og ikke tør å si nei til eldre gutter..

Stå på, og si nei.. Du bestemmer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...