Gå til innhold

XP2100+Asus A7N8X

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

reinsallert windows, lagt in driverene til hovedkort( de som fulgte med på CD'en)

alle andre drivere, noe jeg har glemt? :)

virker som om HDD jobber *mye* mer en før:)

og en annen ting,

denne stygge saken i starten som , Raid Utility, får man slått den av på et vis?

Lenke til kommentar

Det er en jumper for SATA som er Enabled som default s.19 i manualen, det er også en jumper for FSB 1oo eller 133/166, står til 133/166 som default, s. 21. Hadde samme problem med mitt K7N8X Deluxe, når SATA stod som enabla tok omstarter etter 2 dager uendelig lang tid og min XP2600/333 fikk skiftet FSB til 100 selv om jumperen stod til 133/166 (266/333), fikk da 1250Mhz Athlon istedet for XP2600+ :evil: . Resatte først Bios i det uendelige uten suksess, tok ut kortet for å sette inn min gamle XP1700 i troen på at CPU var avgått :evil: , ble da klar over SATA jumperen som var enablet - disablet denne og satt kortet tilbake uten CPU bytte. Fikk nå stabil FSB på 166, før disablinga av SATA satt eg den til 166 etter resetting av Bios, men ved første omstart ble den satt ned til 100. Etter formatering av C og reinnstallasjon av XP Pro og drivere - ikkje raid/SATA drivere, får eg raske oppstarter: ca. 45 sekund. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...