ZoyZat Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg har kjøpt meg et par høyttalere og jeg kan ikke helt dette med åssen forsterker jeg trenger. Informasjon om høyttalere: Impedans: 4 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Følsomhet: 94 db Maks Effekt: 325 W Men jeg har sett litt på det og de fleste forsterke så står det f.eks 5x100W men hva vil dette si? Holder det med en slik en? Lenke til kommentar
DerGeneral Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Først kan du kansje fortelle oss hvilken høyttalere du har kjøpt. Hvis max efekt er 325 W ville jeg gått for noe med litt mer kraft i en den forsterkeren der. Men dette kommer og også helt ann på hvilken høyttalere du har. Og så kommer det jo og litt ann på hvor mye du er villig til og legge ut for forsterkeren. Når du spørr om det HOLDER, så gjør det jo det, hvor høyt og bra det kommer til og spille, eller hvor god kontroll den har på elementene osv er ikke sikkert. Personlig ville jeg (Uten og vite hvilken høyttalere det er snakk om) gått opp i noe sånt som dette her: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...er_titanium.htm Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hvilket merke, hvilken moddel er høyttalerene? Ville ikke kjøpt surround forsterker om du bare har to høyttalere. Da bruker du bare mye penger på ting du ikke har bruk for. Siden høyttaleren har en følsomhet på 94dB er de relativ lette å drive for forsterkern Hvor mye penger har du å rutte med? Endret 15. oktober 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
ZoyZat Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 det er et par Proson twin 2010 (250 watt) skrev feil på forrgie post. skal bare ha stereo, ikke surround. Jeg har tenk på noe under 5000 kr. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Sjekk ut forsterkeren DerGeneral foreslår, NAD C352. Den yter 2 x 80 ekte watt, passer bra for deg vil jeg tro Endret 17. oktober 2007 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Siden høyttaleren har en følsomhet på 94dB er de relativ lette å drive for forsterkern [pirk] Impedanskurven angir grad av lettdrivethet, følsomhet angir hvor mye lyd høyttaleren lager hvis du klemmer inn én watt og måler på en meters avstand. For alt du vet har høyttaleren en voldsom dip i impedanse i det lave registeret, og da er de ikke mye lettdrevne. [/pirk] Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg har kjøpt meg et par høyttalere og jeg kan ikke helt dette med åssen forsterker jeg trenger. Informasjon om høyttalere: Impedans: 4 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Følsomhet: 94 db Maks Effekt: 325 W Men jeg har sett litt på det og de fleste forsterke så står det f.eks 5x100W men hva vil dette si? Holder det med en slik en? Har sendt deg en PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå