Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date søstra/broren til en god venn - feil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kompis på min alder prøvd seg på søstra mi hadde han fått høre det. Det er fire års forskjell, søstra mi er 14 år. Når hu nærmer seg 18 er det vel andre boller. Brodern er jeg ikke redd for med tanke på potensielle venninner, eller homofile kompiser for den saks skyld :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange veninner som har vært forelsket i storebroren min gjennom tidene. Det føltes jævlig sært, og det var plagsomt når jenter jeg knapt kjente plutselig begynte å henge mye med meg for å bli bedre kjent med broren min. Jeg ble vandt med det etter hvert, og det var ok så lenge de ikke begynte å spørre meg ut om ham og hvilke sjangser de hadde.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde en lillesøster hadde jeg nok ikke synes det var så fett at kameratene mine "likte" henne på den måten (storesøster også for den sakens skyld). Hadde derimot noen av mine venniener synes storebroren min var fin, så hadde jeg synes det var litt rart men ikke i samme grad. det hadde ikke irritert meg noe særlig (med mindre jeg var "keen" på denne venninen selv).

Lenke til kommentar

Det er ekstremt irriterende, og jeg har mista et par venner sånn sett.

De falt for søstersen, og som den luremusa hu er, utnytta hu det for alt i verden. Nå snakker han ene bare med hu og ignorerer meg, og han andre har kutta kontakt med oss begge.

Synd, for de var gode venner begge to.

Ellers flørter jo søstersen med alle venna mine, både de som bare er 2-3 år eldre enn henne, og de som er 5-6.

Dette har pågått siden hu var 11-12 år tror jeg.

Jeg liker det ikke i det hele tatt, men hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

jeg studerte sammen med en fyr som hadde kuttet all kontakt med søsteren sin og som nektet å komme i bryllupet hennes. dette fordi hun giftert seg med en kompis av han som lovet å holde fingrene av fatet.

for min del hadde jeg synes det hadde vært kunstig/rart om noen av mine kompiser hadde vært sammen med lillesøs og jeg tror det er mange gutter som tenker slik. siden du potensielt kan bli sammen med eller interisert i broren til ei veninne er det mulig det kan bli annerledes. (jenter tenker så rart av og til og hvordan de tenker i dette tilfelle har jeg ikke peiling på).

Lenke til kommentar

Jeg tror dette avhenger 99% av hvor godt man omgås sine søsken. Hvis du ikke kan være omgangsvenn med søster/bror, vil det gå skeis uansett, siden dere da ikke kan henge sammen, "dobbeldate", råne, spise stratos eller hva nå enn du og vennene dine pleier å gjøre.

Men om man er av dem som faktisk liker å omgås søsknene som venner, tror jeg problemet er lite.

Jeg kan gjerne omgås både lillesøster (4-5 år yngre) og storebror. Hadde en av disse funnet interesse i venn av meg, og jeg visste de "fortjente hverandre", (altså at ikke den ene er drittsekk, og garantert vil såre den andre som bare er snill), hadde det rett og slett bare vært koselig. :)

Edit: Jeg glemte å si at hvertfall 2 av guttene i min krets har "giftet bort" søstra si til kamerater, og er de mest harmoniske vennepar.. :)

Edit 2: Er det en stor forskjell på om kameraten din blir svogeren din, og om svogeren din blir kameraten din?

Endret av toth
Lenke til kommentar
jeg studerte sammen med en fyr som hadde kuttet all kontakt med søsteren sin og som nektet å komme i bryllupet hennes. dette fordi hun giftert seg med en kompis av han som lovet å holde fingrene av fatet.

Idiotisk. Hvorfor skal han kunne bestemme over søsteren sin, eller kammeraten, for den saks skyld? Nå har jeg bare eldre brødre, og den yngste av de er 10år eldre en meg, så liten sjans for at noen av mine veninner skal hente seg noe der, men om de hadde vært yngre, og venninen var god? Why not!

Tror Tooth ga det beste svaret egentlig ^^

Når jeg tenker meg om, så var han faktisk sammen med en god vennine av en enda eldre bror av meg. Ingen i familien hadde noe imot det, selv om det forholdet ikke varte. (Broderen er litt av en player, det var, eller er, forsåvidt venninnen til den andre broren min óg, hihi.)

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...