Intern Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Utenom pris og TDP, vet jeg ikke... Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Prisen og stømforbruk ser det ut til? EDIT: Intern var før meg. Endret 8. desember 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Hva er forskjellen på QX9775 og QX9770? Det er faktisk hele fire forskjeller: - Navn (åpenbart) - Varmeutvikling 136 på QX9770 vs. 150W TDP på QX9775 - Sokkel LGA775 på QX9770 vs. LGA771 på QX9775 - Pris 1399$ på QX9770 vs. 1499$ på QX9775 QX9775 er myntet på Intels 8-kjerneplattform (to sokler) med FB-DIMM, blant annet til bruk i de råeste Mac'ene. QX9770 er myntet på ensokkelsystemer. Forøvrig er dette de høyeste toppmodell-prisene jeg har sett noen sinne. Sånn går det når det ikke er konkurranse i det segmentet. Hadde det vært konkurranse der hadde dere kanskje sett en prislapp på 799-999$. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) QX9775 er myntet på Intels 8-kjerneplattform (to sokler) med FB-DIMM, blant annet til bruk i de råeste Mac'ene. QX9770 er myntet på ensokkelsystemer.Hmm, så Intel prøver gjøre som AMD skulle med 4x4-greiene sine? EDIT: Alvorlig feil. Endret 8. desember 2007 av haalo Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Synes du burde tilføye sokkel og i tabellen din, ellers kjempebra! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Hmm, så Intel prøver gjøre som AMD skulle med 4x4-greiene sine? Ja, de har gjort det for lenge siden allerede, men det har ikke vært noen salgssuksess for å si det pent. Noen av problemene er at de må dele FSB og minnebåndbredde. Andre problemer er at det er snakk om Xeon med nytt navn. Sokkel LGA771 er beholdt og de er avhengige av server-brikkesett som igjen krever FB-DIMM. Mer om Intels V8: http://www.hardware.no/nyheter//intel_svar...a_quad_fx/35179 http://www.hardware.no/nyheter/mac/mac_pro...e_kjerner/38193 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Ja, de har gjort det for lenge siden allerede, men det har ikke vært noen salgssuksess for å si det pent. Noen av problemene er at de må dele FSB og minnebåndbredde. Andre problemer er at det er snakk om Xeon med nytt navn. Sokkel LGA771 er beholdt og de er avhengige av server-brikkesett som igjen krever FB-DIMM.Når de ikke engang har kommet med et nytt brikkesett med støtte for desktopminne, er plattformen, i mine øyne, ikke noe annet enn et merkenavn. Opteron med nytt navn™ kom i hvert fall med et eget brikkesett. Mer om Intels V8:http://www.hardware.no/nyheter//intel_svar...a_quad_fx/35179 http://www.hardware.no/nyheter/mac/mac_pro...e_kjerner/38193 Vil bare si at Mac Pro har ingenting med V8 å gjøre (bortsett fra at det er det samme ): Mac Pro ble sluppet før V8 ble annonsert og bruker Clowertown- elelr Woodcrest-prosessorer som bærer Xeon-navnet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Clowertown = Kentsfield Woodcrest = Conroe Kodenavnene står for de samme kjernene men med forskjell i navn, sokkel, TDP og pris. "Samme møkka, annen innpakning" som de sier et annet sted i verden. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Clowertown = KentsfieldWoodcrest = Conroe Kodenavnene står for de samme kjernene men med forskjell i navn, sokkel, TDP og pris. "Samme møkka, annen innpakning" som de sier et annet sted i verden. Mindre møkk i samme innpakning blir vel mer rett. 45nm vet du Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 En liten oversikt: Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Jippi ! så på linken over hvilke hk fra Asus som støtter 45 nm og der fant jeg søren med mitt p5w DH deluxe. Jøss, så flink du er! Har du supersyn, for jeg så ingen P5W DH Deluxe, men heller WS-versjonene. Står heller ikke noe på sidene til Asus om at P5W DH Deluxe vil kunne støtte 45nm. Hadde vært kjekt å kunne kjøre 45nm, da jeg skal bytte CPU snart, og er litt kin på noe som kan vare en stund Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) En liten oversikt:http://www.hkepc.com/database/images/20071...1029181800.jpg: Substantial boost in performance with 45nm products, driven by bigger caches, higher GHz, enhanced IIntel® Core™ uArch, SSE4 for media Det var så dårlig språk at jeg nesten har vansker for å tro at det kommer fra Intel. På tide jeg svarer Simen1 : Clowertown = KentsfieldWoodcrest = Conroe Kodenavna står for de samme kjernene men med forskjell i navn, sokkel, TDP og pris. "Samme møkka, annen innpakning" som de sier et annet sted i verden. To Xeon-prosessorer med spinndyrt FB-minne og serverbrikkesett er ikke et svar på to Athlon-prosessorer med vanlig desktopminne og desktopbrikkesett (ingen i sitt rette sinn vil basere en server på 680-platfformen ). Poenget mitt var at de ikke har lansert noe før de slipper QX9775 (regner med de slipper et dualsocket entusiastbrikkesett også).Samt at Mac Pro ikke har noe med Intel V8™ å gjøre, da denne maskinen er en fullblods workstation, og kom lenge før V8 ble annonsert. EDIT: Mindre møkk i samme innpakning blir vel mer rett. 45nm vet du Nja, det er vel flere transistorer, sjøl om de er pakket tettere . Endret 25. desember 2007 av haalo Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 sjekk her. folk på XS har fått tak i E8500. det klokket fra for å si det det slik http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=166611 Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Har sittet og sett på flere resultater med E8400 ikveld jeg også... Den har lavere multi(9) og har likevel klart over 5GHz på minusgrader. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 noen som har fått med seg at Q9300, Q9450 og Q9550 er utsatt ? kilde på forumet Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Det er ikke akkurat noe nytt, da. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Noen som vet når disse kommer ut da? - føler det er mye rykter og snakk, men lite konkret? Skulle snart hatt ny pc, men vil gjerne vente hvis det er rett rundt hjørnet - altvernativt kjøpe HK kompatibelt for 45nm cpu. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Er ikke lett å si noe konkret før det er bekreftet vet du... Vil på det sterkeste anbefale deg å vente. Q9300, Q9450 og Q9550 er utsatt, men jeg vet ikke hvor lenge. Men resten av Penryn-serien ser ut til å komme som planlagt. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 tror jeg selv kommer til å kjøpe meg E8500. Dette kommer til å bli en klokkehit garantert! Vi snakker 4.4Ghz stabilt hvis retail cpuene er gode. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Gleder meg til å se litt mer av hvordan Quad-kjernene klokker jeg. Penryn på 6ghz er faktisk mulig. Husker ikke hvor han som hadde den var fra. Men, men.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå