Gå til innhold

Info om Intel 45nm

Intern

Anbefalte innlegg

Off-topic: Fikk min Q6600 forrige uke, viste seg å ha sSpecnr. SLACR, som igjen betyr G0-stepping. Har enda ikke fått testet den, da jeg fortsatt venter på kabinettet fra USA. Blir spennende å se hva denne klarer med Rampage Formula og Mushkin PC2-8000. :)

Dårligste unskyldningen jeg har hørt! Man ternger ikkje kabinett for å teste/overklokke den ;)

Det beste er jo å teste den når den ikkje er i et kabinett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal hoste opp linken så fort jeg finner den igjen, men det er hvertfall ikke en B3 :tease:

Hei hei hei, vennligst les retningslinjene, personangrep tolereres ikke på dette forumet!

B3 er ålreit den, og jeg har da fått min opp i rundt 3,9Ghz. Er bare å øke spenningen en liten halv Volt. Særlig stabilt er det jo ikke da men… :p

Men fra spøk til alvor har man vel fått innarbeidet produksjonsprosessen såpass godt på 65nm C2D at det kan føre til gode egenskaper for overklokking nå?

Det var da vel så mye et spørsmål som en påstand, vet jo at det ikke er noen automatikk i at en serie klokker bedre med alderen, men har et inntrykk av at det ofte er slik…

Har ikke fulgt helt med på priser, men ser at Amentio har tilbud på C2D Q6700 til Kr 1799,- :)

Lenke til kommentar
Så lenge Intel fortsetter å øke FSB på CPUene sine, må vi bare venne oss til at vi får lav Multiplier. :)

Heldigvis er det ikke FSB på Nehalem :p

Du har da klart å lære meg noe WheelMan. :wee: :!:

Det er ikke FSB nei, men Quick Path eller hva det nå heter. :)

Har ikke sovet i timene...

Men det var ikke spessielt Nehalem serien jeg tenkte på, men mer de siste CPUene fra Intel genrellt. :)

Haalo: Forskjellen er kanskje ikke så stor. Det hele var ment for å statuere et poeng, ikke noe annet. :)

Men takk for påminnelsen. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Imponerende klokkehastighet, men jeg skulle heller likt å vite hvilken klokkehastighet de klarer stabilt med standard kjøler og 1,4V i et normalt lukket kabinett. Det er langt mer beskrivende for hvordan det er aktuelt å overklokke den selv.

Jeg ser E7200 står oppført med spørsmålstegn på tilgjengeligheten. Den er tilgjengelig i Norge nå.

Lenke til kommentar
Intel plans to introduce one “new” 45nm Quad core branded as Q9645 and this “sounds familiar” chip will work at 3.0GHz and has 12MB cache. This is the same chip as QX9650 that we reviewed more than half year ago but without unlock multiplier. Once Intel introduced it, it will price it at $525 wholesale price.

This introduction, scheduled for Q3 will drop Q9550 price from current $525 to $317. For those who don’t know Core 2 Quad Q9550 works at 2.83GHz and has 12MB cache.

Core 2 Quad Q9450 with 2.66GHz clock and 12MB memory will stay at current $317 and Q9400 with 2.66GHz clock and 6MB cache will stay at current $268. Q9300 2.5GHz clocked CPU with 6MB cache will also sell for $268 and so will 65nm Q6700 clocked at 2.66GHz with 8MB cache.

Mer info, se kilde.
Lenke til kommentar

Jeg sitter med et P5B E-Plus. Med Bios update tror jeg en kan putte inn en 45nm. Har søkt litt rundtom, men finner ikke konkrete svar. På asus sine sider står det

"Support Intel® next generation 45nm CP"

"* * Please update the latest BIOS to support Intel 45nm CPU"

Noen som har peiling på hvilke cpu'er som er tilgjengelig for meg?

OT: Sitter med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321028

siden conan er glad i ram så tenker jeg å kjøpe med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 vil de to funke i sammen? Og få 6gb? sitter med vista 64bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...