Gå til innhold

Info om Intel 45nm


Intern

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Hvordan er støynivået på Boxed kjøleren til E8500? Sitter å lurer på om jeg burde kjøpe meg en annen vifte før jeg får maskinen sendt til meg.

 

Gitt at hk'et har en Bios med viftestyring (meget sannsynlig) kan du selv velge om du vil ha en stille (og litt varm) PC/CPU, eller en som er kald/støyende.

Nå er det ikke mye kjøling disse 45nm trenger, selv klokket.

Det er lite temperaturforskjell å se uansett kjøling (har testet dette på ett par E8400+E8200.

F.eks. var det så godt som ingen forskjell å se i Coretemp mellom enkel vannblokk/120mm radiator og stock kjøler til en Q6600 (som er dimensjonert for Quad og med kobberkjerne). Max 5 grader på load (samme klokk/vcore).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter mine tester er en Q9100 stabil på cA 0,85v så dette er en super HTPC cpu :)

Det er ikke mange hovedkort som kan gi mindre enn 1v. Men Asus kort med Loadline calibration av, så er det jo omtrent 0.2vDroop og da ender du jo opp på 0.9v. Så har du litt rom for overklokking og :p

 

Intern. Du burde legge til hvilken fabrikasjonsprosess som er brukt (du har både 45nm og 65nm på lista), samt at QX'ene har ulåst multi. Socket kan også være greit å ta med, eller bare skrive det i parantes på QX9770

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Om det er QX9770 du mener på, så er den også S775. :) QX9775 derimot, er S771, men den står ikke på lista. ;)

Alle dissen tallene går i hop! Kunne ikke intel lagt logiske navn på prosessorene som f.eks s775f3000c12 :p

Hadde vært mye enklere for meg å huske ihvertfall :tease:

 

(BTW Det er snakk om en prosessor i Socket 775 med 3000mhz Frequensy og 12mb Cache ;) )

Lenke til kommentar
Det er ikke mange hovedkort som kan gi mindre enn 1v. Men Asus kort med Loadline calibration av, så er det jo omtrent 0.2vDroop og da ender du jo opp på 0.9v.

 

 

ansus er ikke noe god på det der nei, gigabyte tilbyr ned til 0,5v på de fleste HK. er jo egentlig ikke vits o gi en cpu mere volt en den behøver

Lenke til kommentar
Om det er QX9770 du mener på, så er den også S775. :) QX9775 derimot, er S771, men den står ikke på lista. ;)

Alle dissen tallene går i hop! Kunne ikke intel lagt logiske navn på prosessorene som f.eks s775f3000c12 :p

Hadde vært mye enklere for meg å huske ihvertfall :tease:

 

(BTW Det er snakk om en prosessor i Socket 775 med 3000mhz Frequensy og 12mb Cache ;) )

Isåfall blir det QX9650. :p

QX9770 kjører på 3.2GHz. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Intern. Du burde legge til hvilken fabrikasjonsprosess som er brukt (du har både 45nm og 65nm på lista), samt at QX'ene har ulåst multi. Socket kan også være greit å ta med, eller bare skrive det i parantes på QX9770
Alle er 775, og de som ikke nå vet at Q6700, Q6600, E6850 og E6750 trenger ikke bruke lista :p

Jeg spurte om jeg skulle ta de bort, men det var flere som ville ha de der ;)

Lenke til kommentar
Om det er QX9770 du mener på, så er den også S775. :) QX9775 derimot, er S771, men den står ikke på lista. ;)

Alle dissen tallene går i hop! Kunne ikke intel lagt logiske navn på prosessorene som f.eks s775f3000c12 :p

Hadde vært mye enklere for meg å huske ihvertfall :tease:

 

(BTW Det er snakk om en prosessor i Socket 775 med 3000mhz Frequensy og 12mb Cache ;) )

Isåfall blir det QX9650. :p

QX9770 kjører på 3.2GHz. :)

Jojo, jeg bare tok noe random :p

 

Intern. Du burde legge til hvilken fabrikasjonsprosess som er brukt (du har både 45nm og 65nm på lista), samt at QX'ene har ulåst multi. Socket kan også være greit å ta med, eller bare skrive det i parantes på QX9770
Alle er 775, og de som ikke nå vet at Q6700, Q6600, E6850 og E6750 trenger ikke bruke lista :p

Jeg spurte om jeg skulle ta de bort, men det var flere som ville ha de der ;)

Ikke snakk om å ta de vekk, men neste gang du redigerer lista kan du vel legge til om det er 45nm eller 65nm?

 

War: QX9770. Spar pengene og bruk de på noe fornuftig. QX6800 er en knall prosessor. Klokk den.

Lenke til kommentar
War: QX9770. Spar pengene og bruk de på noe fornuftig. QX6800 er en knall prosessor. Klokk den.

Kan klokke til 4 lett men uklokket er tempen på 60C

Har prøvd boxed. Thermalright Ultra Extreme 120 , Zalman CNPS9700 NT

Får ikke tempen ned så kjører på2.6 nå pga selv det blir 75 i spill

Endret av War
Lenke til kommentar
War: QX9770. Spar pengene og bruk de på noe fornuftig. QX6800 er en knall prosessor. Klokk den.

Kan klokke til 4 lett men uklokket er tempen på 60C

Har prøvd boxed. zalman monster 120 extreme , Zalman CNPS9700 NT

Får ikke tempen ned så kjører på2.6 nå pga selv det blir 75 i spill

Vis temperaturen ikke forbedrer seg kan det være:

1: Veldig dårlig luftflyt i kabinettet?

2: Feil med kjølepasta

3: CPU hold-down plate er bøyd feil slik at CPU-kjøler ikke får god nok kontakt.

 

Prøv de, og bruk en god kjøler. Du mener vel Thermalright Ultra Extreme 120??

Å kjøpe en ny 45nm CPU er bare tullball.

Lenke til kommentar

Jepp mente den, har Silverstone Temjin kabinett med 6 vifter hvor harddiskvarme ikke er i samme rom som hovedkort.

Har prøvd å montere kløler rett på cpu uten låsen men det ga det samme resultatet. Også prøvd 4 pastaer, til og med ingen pasta og i alle tykkelser. Noe galt med core og varmesprederen? er jo 2mm under der med en hvit seig masse under lukket.

Lenke til kommentar

Da ville jeg kjent på bunnplata til TRUE og kjent om det ble varm når prosessoren loader. Vis prosessoren sier 70'c og den ikke er varm, er det sannsynligvis feilmåling, og da kan du bare gasse på. Prøv med BIOS update til hovedkortet ditt. Men det er ikke det vi skal diskutere i denne tråden. Noe nytt om E8600?

Lenke til kommentar

E7200 9,5*266 MHz FSB = 2533 MHz

E7300 10*266 MHz FSB = 2666 MHz

 

Disse ser ut til å bli en budsjettoverklokkers drøm på linje med det E2200 er i dag.

 

Hvis man f.eks jekker opp FSB til 421 MHz så får man:

E7200 @ 4 GHz for 113$ = ~570 kr :dribble:

Høyere ytelse per krone enn det skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...