Salemonsen_ Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ikke farlig i det hele tatt=) en standard CPU kjøler klarer vel 80+ kanskje på load? usikker der, husker ikke helt. 80*C vil jeg si er en alt for høy temperatur, maks temperatur vil jeg anbefale 60-65 under 100% load. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 for q6600 65 nm har jeg selv en max grense for ca 75 grader på 100 load. Med den grensa er i alle fall min q6600 stabil på 3,8. Har man vært med i "gamet" en stund, så finner ut at ikkje cpu`en trenger å være veldig kald for at den er stabil. Har selv ikkje noe problem med å si max 80 grader ved 100% load. 60 grader er i alle fall ingen høy temperatur uansett om det er 65nm eller 45nm cpu. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 var innom digital-impuls i dag siden jeg var i oslo, og de hadde vel et 2-3 q9300 i hyllene, bare synd de har en så lav fsb-wall... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) vel, lett og bli forvirret med OC og temps. ofte når man ser flotte klokks så er temps veldig fine siden omgivelsene er manipulert, så som nissen sier er det greit og ha lekt seg noen år for og finne ut hva temps egentlig dreier seg om. disse temps dere annbefaler. nissen: 80 grader? vi snakker coretemp? og Salemonsen_ du snakker cpu temp? var innom digital-impuls i dag siden jeg var i oslo, og de hadde vel et 2-3 q9300 i hyllene, bare synd de har en så lav fsb-wall... denne må være drømmen for en htpc. skal jeg gjette så er kanskje denne stabil under 0,95V Endret 16. april 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 vel, lett og bli forvirret med OC og temps. ofte når man ser flotte klokks så er temps veldig fine siden omgivelsene er manipulert, så som nissen sier er det greit og ha lekt seg noen år for og finne ut hva temps egentlig dreier seg om. disse temps dere annbefaler. nissen: 80 grader? vi snakker coretemp? og Salemonsen_ du snakker cpu temp? var innom digital-impuls i dag siden jeg var i oslo, og de hadde vel et 2-3 q9300 i hyllene, bare synd de har en så lav fsb-wall... denne må være drømmen for en htpc. skal jeg gjette så er kanskje denne stabil under 0,95V Ja jeg forsto det slik at det var CPU-temp og ikke kjerne temperatur. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 En CPU er ikkje for varm før den blir ustabil. Nye CPUer slår seg av lenge før de blir varme nok til å bli skadet av det. Det som ødelegger CPU ved overklokking er først og fremst høy spenning, ikkje varme. Så lenge prosessoren er stabil så er det bare å kjøre på, så lenge du ikkje har øket spenningen for mye. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 vel, lett og bli forvirret med OC og temps. ofte når man ser flotte klokks så er temps veldig fine siden omgivelsene er manipulert, så som nissen sier er det greit og ha lekt seg noen år for og finne ut hva temps egentlig dreier seg om. disse temps dere annbefaler. nissen: 80 grader? vi snakker coretemp? og Salemonsen_ du snakker cpu temp? var innom digital-impuls i dag siden jeg var i oslo, og de hadde vel et 2-3 q9300 i hyllene, bare synd de har en så lav fsb-wall... denne må være drømmen for en htpc. skal jeg gjette så er kanskje denne stabil under 0,95V Snakker core temp ja. Glemte visst å presisere dette Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Da var den nye E8400'en fra statene i hus. Batch q804A077 Er dette noe bra? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Da var cpu'en såvidt testet, funker relativt greit for å si det slik: Lenke til kommentar
Anv Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Da var cpu'en såvidt testet, funker relativt greit for å si det slik: Du sparer ikke på kruttet ;-) Anandtech har "mistet" sin QX9650 pga for høy volt men nå er jo ikke E8400 så kostbar da. edit: finner ikke artikkelen nå men skal prøve å finne den, jeg leste den i dag tidlig. edit2: Fant den Endret 17. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Intern Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Du sparer ikke på kruttet ;-) Anandtech har "mistet" sin QX9650 pga for høy volt men nå er jo ikke E8400 så kostbar da. edit: finner ikke artikkelen nå men skal prøve å finne den, jeg leste den i dag tidlig. edit2: Fant den That's the VTT Voltage aka FSB Termination Voltage.Not the Vcore ( CPU Core Voltage ). 1.4V VTT is more than enough...anyways, you won't benefit more than just a tiny bit on FSB overclocking with VTT higher than 1.4V Link til Anandtech EDIT: Du fant den ja Endret 17. april 2008 av Intern Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Da var cpu'en såvidt testet, funker relativt greit for å si det slik: Du sparer ikke på kruttet ;-) Anandtech har "mistet" sin QX9650 pga for høy volt men nå er jo ikke E8400 så kostbar da. edit: finner ikke artikkelen nå men skal prøve å finne den, jeg leste den i dag tidlig. edit2: Fant den Hehe, trist sak. Jeg er imidlertid ikke ferdig med denne cpu'en enda, jeg er ikke bekymret for hvertfall 1.7V, 1.8V tror jeg også kan gå godt, men jeg vil ha bedre kjøling før jeg prøver dette. Men jeg skal prøve å huske på at jeg ikke bør ha alt for høy VTT. Nå må det jo også sies at prosessoren i artikkelen døde av høy spenning over 24/7 last, på så høye hastigheter som jeg tester på nå, er det selvsagt bare over kortere perioder. Ellers betalte jeg bare 1340 ink frakt for denne cpu'en, så det er ikke krise om den dør. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Da var cpu'en såvidt testet, funker relativt greit for å si det slik: Fortell eller vis hvordan den yter da. Gjerne sammenlignet med noe. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hmm, det hadde jo vært interessant å se hvordan Intels Core-arkitektur skalerer opp på så høye frekvenser. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 noen som vet om vi får se noen laver klokka quad enn Q9300 ?? til 65nm komm jo X3210, hadde vært fint med en kald og fin rundt 2,0 ghz Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, så kan hende det har vært nevt før. Jeg lurer på hvordan temperaturene er på E8500 og hvordan den klokker? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Klokker vel ganske likt som E8400, men litt bedre pga. en høyere MP. Ta en titt på XS dersom du er ute etter et mangfold av E8500 CPUer. Er vel ikke så mange som har akkurat den her tror jeg. Er vel mest E8400 det går i her tenker jeg. Her har du 108 sider med godsaker. Endret 25. april 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Søren, det brenner i lommeboka nå! Har funnet en selger med 100% positive feedback på EBay, som selger en Q9450 til $389.99, og har utrolig lyst til å kjøpe den akkurat nå. Tilstanden er ny, forseglet pakning og vifte kan man få på kjøpet. Hva synes dere, slå til, eller ikke? Endret 27. april 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det var nå litt dyrt. Ca 2700 kr inkludert alt hjem i postkassa. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Skal nok gå ann å komme seg forbi tollen. Be kjøperen levere den som gave. Personen skal visst ha $30 i frakt for å sende den til Norge. Akkurat nå sitter jeg godt på gjerdet og funderer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå