anordne Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg lurer på en ting.Man trenger ikke Quad hvis man bare skal gjøre vanlige ting og spille dataspill? Så da jeg skal kjøpe meg ny prossessor holder det vel for meg med en 3 GHz duo prossessor.? Hovedgrunnen til at jeg kjøper ny prossessor er at jeg skal kunne kjøre full settings på Crysis. Man får bedre ytelse med 3 ghz duo enn 2,4 - 2,66 ghz quad til crysis ja, viss du ikke har byttet grafikkort i forhold til profilen din tror jeg uansett du sliter med å kjøre crysis på full settings dessverre. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Crysis drar (enda) ikke nytte av en quadcore CPU, så du vil klare deg godt med en 3GHz C2D Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg lurer på en ting.Man trenger ikke Quad hvis man bare skal gjøre vanlige ting og spille dataspill? Så da jeg skal kjøpe meg ny prossessor holder det vel for meg med en 3 GHz duo prossessor.? Hovedgrunnen til at jeg kjøper ny prossessor er at jeg skal kunne kjøre full settings på Crysis. Om du skal kjøre Crysis på fullt må du nok ha noe sånt: http://www.dailytech.com/IBM+z10+Processor...rticle10882.htm Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hmmm, en sa at han hadde samme graffikkort som meg og kunne kjøre high settings extra. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Alle kan, men da blir det er slideshow, ikke noe spillbart. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) På min maskin er det perfekt med 1680*1050 og alt på very high. Untatt shader som er på high og postprosessing som er på high. Med dette får jeg ca 32 fps i gpu testen. Driver er forceware 174.12. I singleplayer går det perfekt med disse settingsa. q6600 @ 3,8 og 8800 ultra og 4 gb ram. Skal jeg kjøre alt på very high, må jeg nok ha 8800 ultra i SLI eller 8800 gt i sli. Endret 28. februar 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg kan kjøre extra high nå men medium blir faktisk bedre. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Ja, men så spiller du på en lavere oppløsning enn Nizzen sikkert. De fleste kan nok kjøre på på det høyeste, men om det er spillbart er noe helt annet. Nok om Crysis nå. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 er det så at Nehalem kommer nå til sommeren? Hadde igrunn siktet meg inn på Q9450, men hvis den nye er rett rundt hjørnet, med ny sokkel og full pakke, så kan jeg drøye litt... Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det skal komme litt billigere versjioner av 45nm da. Heter ett eller annet med E8000. Skal ikke være så dyrt vet jeg men noen som vet noen eksakte typer? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Nehalem dukker opp i markedet på slutten av 2008, men vi skal heller ikke se bort ifra at Nehalem kommer ut i første kvartal året etter (påregn forsinkelser). Jeg ville heller ventet til Westmere. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Westmere er ikke så dyr og vil klare å kjøre Crysis II når det kommer? Husk at Crysis II skal bli enda mere fotorealistisk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 er det så at Nehalem kommer nå til sommeren? Hadde igrunn siktet meg inn på Q9450, men hvis den nye er rett rundt hjørnet, med ny sokkel og full pakke, så kan jeg drøye litt... Nehalem er ikke ventet til sommeren men nærmere jul (4. kvartal) og da i form av ekstremversjoner til ekstrempriser. De litt mer vanlige versjonene vil nok bli populære i løpet av 1. halvår 2009. Akkurat som 45nm yorkfield er i ferd med å bli populære nå i 1. halvår 2008. Det skal komme litt billigere versjioner av 45nm da. Heter ett eller annet med E8000. Skal ikke være så dyrt vet jeg men noen som vet noen eksakte typer? Det er bare å slå opp i prisguiden Jeg ville heller ventet til Westmere. Da har du god tolmodighet. Ca 1,5 - 2 år med tolmodighet. Personlig er jeg mer interessert i 1. generasjon Nehalem på grunn av den integrerte minnekontrolleren. Hovedkortene vil forhåpentligvis la seg oppgradere med Westmere senere. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg ville heller ventet til Westmere. Da har du god tolmodighet. Ca 1,5 - 2 år med tolmodighet. Personlig er jeg mer interessert i 1. generasjon Nehalem på grunn av den integrerte minnekontrolleren. Hovedkortene vil forhåpentligvis la seg oppgradere med Westmere senere. Om ikke vente til Sandy Bridge. (handler vel mer eller mindre om prioriteringer) Ser ingen grunn til oppgradere igjen etter et halvt år, da jeg skal oppgradere til sommeren. Men jeg vil da tro at den intergrerte minnekontrolleren vil fortsatt være med i Intels fremtidige prosessorer (Westmere, Sandy Bridge etc). Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Westmere er ikke så dyr og vil klare å kjøre Crysis II når det kommer?Husk at Crysis II skal bli enda mere fotorealistisk. Kjøre skulle vel gå greit. Men vet ikke hvilken spillbarhet det kommer på. Det er også vanskelig å si noe før spill har blitt lansert. Faktiske krav til maskinvare vil jo bare være tilgjengelig fra og med den datoen spillet blir lansert. Men vil tro at E8500 + 8800 GT i SLI og 4 gb RAM skulle klare Crysis meget bra. Et 780i kort hadde også vært lurt. Ja, nå ser det ut til at en lang dag gir lyd fra seg. Denne posten skjønte jeg ikke det døyt av selv. Må bare beklage altså. Kan ikke skjønne hvor jeg hadde tankene mine da jeg skrev dette! :!: Endret 29. februar 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Noen her som kan mekke en pc til meg til 15 tusen som klare å kjøre Crysis II og kanskje tre i High Edn? Sry, kan ikke poste dette. Bare glem det. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det var det der jeg skulle sitere. Hvor langt opp skrev du det sist? Trodde jeg var i "Hjelp til kjøp og salg av PC"-tråden jeg. Da kan du åpne spoileren i mitt forrige innlegg så ser du hva jeg ville ha svart. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Ikke for å videreføre off-topicen som allerede foregår her nå lengre, men dagens hardware-standard takler Crysis fint, og det med god margin. Det er heller produsentens feil bak Crysis (multithreading*), og generelt driver-tilgjengelighet som begrenser ytelsen. Hadde Crysis kunne utnyttet og tynet ut alle kjernene i en Quad-prosessor, så ville spillopplevelsen blitt mye bedre. Det samme kan sies om Windows Vista som bruker uhyre mye unødvendig prosessorkraft. Nok off-topic. Edit: *Multithreading, ikke multitasking. Endret 29. februar 2008 av Onyx Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 [...]Hadde Crysis kunne utnyttet og tynet ut alle kjernene i en Quad-prosessor, så ville spillopplevelsen blitt mye bedre. [...]Hvis det er mulig, skal jeg spise flosshatten min . Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Merkelig nok så kjører Crysis på min pc best på low settings. Med Extra High Sound, Motion Blur Custom, Objects Qvality på medium, shaders på medium. Selv om den kan kjøre alle de andre settingsene også men dette blir best. Det sier litt om at Crysis er litt fremtidspill. Jeg mener jeg har da en pc som er en av de bedre. Bygga opp med 2 gig. Loader raskere og klarer å kjøre de andre modsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå