Gå til innhold

Info om Intel 45nm


Intern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har vell tråden sklidd retaltiv kraftig ut...

 

Hvilken volt må dere ha for å få deres 45nm stabil på 4Ghz? Kan være intressant å se, i hvertfall om noen kunne laget en liste, slik at det er enkelt å se om en har fått en god eller dårlig cpu..

 

Blir ikke dette vel relativt da folk har ulike måter å teste stabilitet på?

 

Når jeg tester bruker jeg OCCT samtidig som jeg kopierer fra FTP, spiller av mp3, spiller av video, og søker gjennom filer på alle harddisker.

 

Blir jo forskjell om en rapporterer en som er semistabil mot en som faktisk er stabil.

Lenke til kommentar
Blir ikke dette vel relativt da folk har ulike måter å teste stabilitet på?

 

Når jeg tester bruker jeg OCCT samtidig som jeg kopierer fra FTP, spiller av mp3, spiller av video, og søker gjennom filer på alle harddisker.

 

Blir jo forskjell om en rapporterer en som er semistabil mot en som faktisk er stabil.

 

Jo, du sier noe der... kansje 1 time OCCT-test kan være ett utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Å kjøpe en ny prosessor sparer miljøet?

 

En mer effektiv prosessor bruker mindre strøm, ergo man forurenser litt mindre.

PC-komponenter er noe av det som er mest CO2-intensivt å lage.. både utvinning og rensing av silisium og selve produksjonsprosessen er ekstremt energikrevende. Så jeg vil tippe på at selv med 24/7 på 100% load må du kjøre i mange år for å rettferdiggjøre en oppgradering ut ifra miljøhensyn.

 

[/OT]

 

Ser ut til at de som kjøpte Q6600 like etter prisfallet i fjor sommer gjorde en av tidenes beste deals. Virker som at dersom man skal overklokke er det eneste argumentet for å kjøpe en 45nm-firekjerne i stedet lyd og varme.

Lenke til kommentar
Å kjøpe en ny prosessor sparer miljøet?

 

En mer effektiv prosessor bruker mindre strøm, ergo man forurenser litt mindre.

PC-komponenter er noe av det som er mest CO2-intensivt å lage.. både utvinning og rensing av silisium og selve produksjonsprosessen er ekstremt energikrevende. Så jeg vil tippe på at selv med 24/7 på 100% load må du kjøre i mange år for å rettferdiggjøre en oppgradering ut ifra miljøhensyn.

 

[/OT]

 

Ser ut til at de som kjøpte Q6600 like etter prisfallet i fjor sommer gjorde en av tidenes beste deals. Virker som at dersom man skal overklokke er det eneste argumentet for å kjøpe en 45nm-firekjerne i stedet lyd og varme.

 

Jeg kjøpte selv en Q6600 etter prisfallet og har ikke angret ett sekund, kjøper ikke flere prosessorer med mindre det er Quad Core eller mer. (kommer vel 8 kjerner om ikke lenge)

 

De nye 45nm Quad Cores er ikke like klokkevennlig som tidligere utgaver pga fsb/multiplikator.

 

De nye 45nm bruker da vitterlig mindre energi som igjen resulterer i mindre varme og støy.

Miljømessig slår det jo selvsagt mest ut for de som skal kjøpe ny PC og er ikke noe argument for å oppgradere i hytt og pine.

 

Denne tråden er imidlertid om de NYE 45nm og de fleste her virker å oppgradere og ikke kjøpe nytt system.

Tråden har jo sporet helt av (selv om dette er en av depositive bivirkningene til 45nm) så jeg kommer ikke til å kommentere flere utsagn om dette. Det får bli i en annen tråd!

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som gjør de så gode? Helt teknisk mener jeg. Er det bare høyt binna P35-brikker med gode muligheter for BIOS-tweaking? Var ikke klar over at det var vanlig (i ekstremkjølingsammenheng mener jeg nå) å kjøle hovedkort med ln2 engang, jeg.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Det er cpu'ene som kjøles med LN2, men man må gjerne ha ekstremkjøling får å se noe forskjell, (om man ikke har cpu'er med lav multipler, f.eks E6300 og E8200, slik som jeg har)

 

Det som gjør disse kortene så gode, er at de er laget med tanke på ekstrem overklokking, og blant annet er kvaliteten på komponenter (transistorer osv) på hovedkortet er i meget høy kvalitet. Shamino, en overklokkinglegende har mange ord med i utviklingen, og han vet tydeligvis hva som skal til for å lage gode kort og bioser.

 

Tilbake til topic: Nå når E8200'en min er stabil på 4Ghz med ca 1.3V, hvor langt tror dere jeg kan komme med 1.45+?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Det er cpu'ene som kjøles med LN2, men man må gjerne ha ekstremkjøling får å se noe forskjell, (om man ikke har cpu'er med lav multipler, f.eks E6300 og E8200, slik som jeg har)

 

Det som gjør disse kortene så gode, er at de er laget med tanke på ekstrem overklokking, og blant annet er kvaliteten på komponenter (transistorer osv) på hovedkortet er i meget høy kvalitet. Shamino, en overklokkinglegende har mange ord med i utviklingen, og han vet tydeligvis hva som skal til for å lage gode kort og bioser.

 

Tilbake til topic: Nå når E8200'en min er stabil på 4Ghz med ca 1.3V, hvor langt tror dere jeg kan komme med 1.45+?

 

4.3GHz stabilt med 1.45v kanskje.Ellers virker det som om disse 45nm booter nærmest "uansett" hastighet.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...