Gå til innhold

Info om Intel 45nm

Intern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? :)

Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg.

Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert.

Har ikke fått den ennå men det står fortsatt 08.02 som leveringsadto på min ordre hos psdata. Bestilte i midten av jan.

Lenke til kommentar
Joda det hørtes ganske "standard" ut, men prøv deg fram, og test stabiliteten med Prime95, og eksperimenter med spenninga. Husk at du må være litt mer forsiktig med spenning på 45nm=)

Bare hold deg unna 1.45v på luft og 1.5v på vann. Min chip nauet ikke av 1.75v på vann den, så de tåler jo litt.

Lenke til kommentar
Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? :)

Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert.

Har ikke fått den ennå men det står fortsatt 08.02 som leveringsadto på min ordre hos psdata. Bestilte i midten av jan.

Psdata har endret status fra ubekfreftet til "bekreftet 22.02.2008" idag.

Lenke til kommentar
Hva er best å bruke om man må klokke fra windows, og Vista?

Ikke så stor forskjell, smak og behag.

-SetFSB støtter jo en del mer Clock Generator's enn clockgen for eksempel, men jeg tror Clockgen støtter de mest aktuelle for nyere kort.

-Program som følger med HK har av og til mulighet for å stille opp spenning i OS, veldig nyttig

Lenke til kommentar

Psdata har endret status fra ubekfreftet til "bekreftet 22.02.2008" idag.

Vil det si at SHG.no også vil få de på omtrent samme tid?

Står noe rundt 20 feb. der...(sikkert ubekreftet)

Edit: eller ikke, "Forventet på lager den 20-05-2008"

hm, merkelig.

og det er ubekreftet hos PS.no fortsatt.

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Da var E8200'en i hus. Første som slo meg var at boksen var så lett, og det viste seg at kjøleren var mye mindre og lettere enn jeg er vant med fra E6xxx-serien, men denne skal jo uansett ikke brukes. Da er det bare til å slenge prosessoren inn i maskien å se hva den duger til.

Lenke til kommentar

Da var første overklokkingen testet, må si jeg ikke ser noen ulemper med E8200 om du har ett hovedkort som takler høy fsb.

e82004ghzlm9.jpg

e82004ghzvalidationsw7.jpg

Har dog ikke testet mer enn 4Ghz enda, og har heller ikke testet stabilitet enda. Men den er stabil til normal bruk, og så har jeg jo masse volt å gå på før jeg kommer til 4.4-4.5V som mange snakker om..

Lenke til kommentar

Tror nok ikke den der volten er helt korrekt. Jeg har nå fått cpu'en stabil på 4Ghz, men måtte øke volten en del, måtte opp på +0.150 for å få det helt stabilt :(

så da tror jeg den ligger på ca 1.25-1.3V

Temperaturen full load ligger på rett under 50 grader med luft (TRUE-kjøleren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...