Eirik_smo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg. Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei, Jeg ville klokke min Intel E8400 til 3,6 ghz. Gjør jeg riktig når jeg øker volten til 1.3 og satte FBS til 400? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Joda det hørtes ganske "standard" ut, men prøv deg fram, og test stabiliteten med Prime95, og eksperimenter med spenninga. Husk at du må være litt mer forsiktig med spenning på 45nm=) Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg. Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert. Har ikke fått den ennå men det står fortsatt 08.02 som leveringsadto på min ordre hos psdata. Bestilte i midten av jan. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Joda det hørtes ganske "standard" ut, men prøv deg fram, og test stabiliteten med Prime95, og eksperimenter med spenninga. Husk at du må være litt mer forsiktig med spenning på 45nm=) Bare hold deg unna 1.45v på luft og 1.5v på vann. Min chip nauet ikke av 1.75v på vann den, så de tåler jo litt. Lenke til kommentar
Eirik_smo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg. Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert. Har ikke fått den ennå men det står fortsatt 08.02 som leveringsadto på min ordre hos psdata. Bestilte i midten av jan. Psdata har endret status fra ubekfreftet til "bekreftet 22.02.2008" idag. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hva er best å bruke om man må klokke fra windows, og Vista? Ikke så stor forskjell, smak og behag. -SetFSB støtter jo en del mer Clock Generator's enn clockgen for eksempel, men jeg tror Clockgen støtter de mest aktuelle for nyere kort. -Program som følger med HK har av og til mulighet for å stille opp spenning i OS, veldig nyttig Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Da var ett stk E8200 bestillt fra netshop, godt kjøp? I dag hadde de faktisk 2 stk på lager. Endret 6. februar 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
Deem Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Da var ett stk E8200 bestillt fra netshop, godt kjøp? I dag hadde de faktisk 2 stk på lager. Var ikke verdt å legge til noen kroner for E8400 da? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jo det kan du si, men de er jo ikke på lager noen plass enda...bør jeg vente? Det haster egentlig ikke, har en E6300 som går å putler på 3.5Ghz, så jeg lider ikke... Begynner å lure på om jeg skal avbestille, hva sier dere? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jo det kan du si, men de er jo ikke på lager noen plass enda...bør jeg vente? Det haster egentlig ikke, har en E6300 som går å putler på 3.5Ghz, så jeg lider ikke... Begynner å lure på om jeg skal avbestille, hva sier dere? Avbestill og vent på E8600. Jepp, E8600. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Avebestill og vent til noe som gir mer for penga kommer på lager... Prisgrense får du sette selv men du klarer deg fint en stund til med prosessoren din ... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Spar lenge nok og kjøp deg en QX9650 45nm quadene skal, som sagt tidligere her, har lav FSB wall. Og med en QX med ulåst multiplier så slipper du det problemet Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Noen av dere som har forhåndsbestillt Q9450 som har fått bekfreftet noe nærmere dato? Bestillte 30. jan fra psdata, men status er fortsatt ubekfreftet hos meg. Den vil nok være ubekreftet en stund er jeg redd. Vi har hørt mars, men det er usikkert. Har ikke fått den ennå men det står fortsatt 08.02 som leveringsadto på min ordre hos psdata. Bestilte i midten av jan. Psdata har endret status fra ubekfreftet til "bekreftet 22.02.2008" idag. Vil det si at SHG.no også vil få de på omtrent samme tid? Står noe rundt 20 feb. der...(sikkert ubekreftet) Edit: eller ikke, "Forventet på lager den 20-05-2008" hm, merkelig. og det er ubekreftet hos PS.no fortsatt. Endret 7. februar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Eirik_smo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Her er en real-time lagerstatus på Q9450 i i Amerika. Men den bragte ikke mye godt nytt.. Endret 8. februar 2008 av Eirik_smo Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da var E8200'en i hus. Første som slo meg var at boksen var så lett, og det viste seg at kjøleren var mye mindre og lettere enn jeg er vant med fra E6xxx-serien, men denne skal jo uansett ikke brukes. Da er det bare til å slenge prosessoren inn i maskien å se hva den duger til. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da var første overklokkingen testet, må si jeg ikke ser noen ulemper med E8200 om du har ett hovedkort som takler høy fsb. Har dog ikke testet mer enn 4Ghz enda, og har heller ikke testet stabilitet enda. Men den er stabil til normal bruk, og så har jeg jo masse volt å gå på før jeg kommer til 4.4-4.5V som mange snakker om.. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Pen klokk! og med lav Vcore hvis den er rett da? Hva har du i temp? Spennende artikkel på X-bit labs om 45nm prosessorer. Link til X-bit labs edit: De konkluderer faktisk med at Q9300 er et godt alternativ. Endret 9. februar 2008 av Anvil Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Tror nok ikke den der volten er helt korrekt. Jeg har nå fått cpu'en stabil på 4Ghz, men måtte øke volten en del, måtte opp på +0.150 for å få det helt stabilt så da tror jeg den ligger på ca 1.25-1.3V Temperaturen full load ligger på rett under 50 grader med luft (TRUE-kjøleren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå