Gå til innhold

Info om Intel 45nm


Intern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha vannkjøling jeg så temperatur blir heldigvis ikke noe å bekymre seg for. :)

 

Kan vel få den opp i 3.6 ghz på et Intel eller nVIDIA brikkesett da vel? :)

 

Det gjelder Q9450

 

EDIT: Minne meg selv på å ta sitat. Mange innlegg siden jeg sovna. Ikke så lurt å poste nå uten noe å henvise til :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

De fleste når 4 GHz + greit på luft. Enkelte greier det til og med på stock-kjøleren. Selv de varmeste eksemplarene av E8400 bør gjøre opp imot 4GHz med anstendig kjøler.

 

EDIT: Du snakker om firekjerne ja... Lite tester av de, men ettersom Q6600 ofte klokker til 3,6 GHz, vil jeg tro du klarer litt mer enn dette med Q9450. Den har litt lav multiplier, men med et bra hovedkort (helst Intel chipset) bør FSB være tilstrekkelig til rundt 3,8 GHz.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Får vel Q9450 opp i 4ghz? :)

Det snakkes om at 45nm firekjernene har en ganske lav FSB-vegg. Jeg er ikke sikker på hvor lav, men 4,0 GHz betyr 500 FSB.

 

Har også hørt den var veldig lav. :(

 

Bekymrer meg egentlig litt for akkurat det. :(

 

Har hørt at den skal ligge så langt ned som 470 på enkelte. Men det var vel også kanskje bare et enkelttilfeller? Får håpe det.

 

Men skal være fornøyd med 3.6 ghz også jeg. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Skal ha vannkjøling jeg så temperatur blir heldigvis ikke noe å bekymre seg for. :)

 

Kan vel få den opp i 3.6 ghz på et Intel eller nVIDIA brikkesett da vel? :)

 

Det gjelder Q9450

 

EDIT: Minne meg selv på å ta sitat. Mange innlegg siden jeg sovna. Ikke så lurt å poste nå uten noe å henvise til :wee:

 

Temperatur skulle ikke være noe problem, men jeg vil ha det så lydløst som mulig, så det blir spennede å se hvordan den er i forhold til min Q6600 G0.

Q6600'en min ligger på 35-36 idle og makser på rundt 50C med en TRUE med 2 vifter.

 

For å få 3.6 på Q9450 må man ha fsb450 og det burde ikke være noe problem, men endel har rapportert om begrensninger når man nærmer seg fsb500.

 

Med Q6600'en klokket likt min E6600 (begge klokket til 3.2) er det en betydelig opplevd ytelses forskjell på disse to. Maskinen er responsiv uansett hva den måtte jobbe med.

 

Q6600'en på mitt P5E WS kort stopper på fsb411 ~3.7Ghz men er OCCT stabilt til og med fsb407, da begynner varmen å merkes.

Ved 3.2 er imidlertid maskinen såpass rask og kjølig at det er vanskelig å "se" noen ytelsesforskjell med det blotte øye.

 

Hvis Q9450 er kjølig ved 3.6 er det vel ingen grunn til å la være, det blir spennende å se.

 

Les denne linken på Anandtech for mer info om de nye 45nm prosessorene.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde andre veien i dag i forbindelse med at jeg lurer på en ny DAW. 0.8V 2.09 GHz passivt kjølt på min E8500. Greier kanskje høyere klokkehastigheter på 0.8V men til og med 2.09GHz var det jeg rakk å kjøre OCCT på i dag.

 

Utmerket for en arbeidsstasjon eller DAW. Bare vente til 64 GB SSD faller til 5k i innkjøp så har man 100% lydfri arbeidsmaskin for 10k. Ikke en eneste vifte eller motor.

 

Noen som vet om et bra 2D-grafikkort? Gjerne med støtte for fler monitorer. Max 12W.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg endelig E8400 til å virke på 680i. Måtte flashe fra diskett fra med bios-updaten som ligger i bios. Og bytte minnet litt frem og tilbake. På tide å klokke litt :- )

 

Var innom datakjeden i Trondheim i går, og de har E8400 i hyllene der.

 

heisann

 

lurte bare på hvilken bios versjon du oppdaterte til ( har sett at det har vært litt trøbbel med noen versjoner..), har samme kort og cpu på vei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...