Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Info om Intel 45nm

Intern

Anbefalte innlegg

det jeg ser av E8400, ja det er bare helt villt. leste på silentpcreview om en som gikk passivt @ 3,6ghz. så 4,0ghz burde da være innen rekkevidde :yes:

Theo343: du kan jo bare kjøre multiplier til minimum og se hvor langt du klarer og få fsb med den E4300. skal 3 uker på ferie nå så hw investeringer står desværre ikke på lista de neste 2 måneder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har sikkert oppdaget at de er en av få med disse på lager og at de er populære: ergo høyere pris. Økende dollarkurs de siste dagene kan være en annen årsak.

Dollarkursen falt sent i dag på grunn av renteøkning i USA. Jeg regner med den vil fortsette å falle de nærmeste dagene. Prosessorprisene regner jeg med faller de neste ukene både på grunn av dollarkursen og mer konkurranse når flere nettbutikker får de på lager.

Jeg gjetter at vi får E8200 til 1100 kr og E8400 til 1300 kr hos billigste norske nettbutikk innen tre uker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sånn.

Da var ett Asus 8800GT 256MB bestilt.

Nå som Theo har "outet seg" og legitimert uansvarliget så "måtte jeg bare" ha ett matchende skjermkort til den E8400 som ankommer mitt lokale postkontor imorgen.

Nvidia denne gang, det er jo ett nForce (n650) basert hk som skal brukes til test<hikk>klokkingen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Funker 650i med E8400 da?

Det skal så ifølge Asus.

Dersom du følger link inn fra hovedkortet (CPU-support) er de nye 45nm utgavene ikke vist/listet.

Dersom du følger link fra hovedside(support) om støtte for 45nm, så er P5N-E SLI listet med support for dualcore 45nm=E8n00.

Det er uansett ikke akkurat "krise" om kortet ikke støtter CPU'en.

Jeg har nok av andre kandidater å teste den i.

Oppdaterte dog hk'et (P5N-E SLI) med siste bios idag.

Så får vi se. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har samme hovedkort, venter i spenning :)

Det kommer til å gå helt fint.

Se her :dribble:

Bare sørg for å ha siste bios (0803).

Edit:

Bare ikke forvent at de av oss som tester E8400 i dette hk noengang vil nå en FSB-wall.

Er vel ikke mange som klarer FSB=500++ med P5N-E SLI.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tester nå/skriver på systemet (P5N-E SLI) med nylig hentet E8400.

SLAPL 0745A367

Var akkurat like trøblete som rapportert i tråd på xs.org (se link i forrige post).

Men nå booter det OK/restarter (shutdown/restart) på "forsiktig" overklokk.

Temp/sensor i kjernene virker på bærtur (også rapportert på xs.org).

Core0 ligger mellom 20-38 (idle-load), Core1 ligger mellom 33-39 (samme som "CPU-sensor").

Tror ikke P5N-E SLI er noe førstevalg for denne ("wolfdale"), men kudos til Asus for at de har laget en Bios som funker noenlunde.

Legger ved noen screenshots før jeg tester videre:

Edit:

Kjører 3.82Ghz (425x8) nå.

post-40756-1201097429_thumb.jpg

post-40756-1201097447_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har samme hovedkort, venter i spenning :)

Edit:

Bare ikke forvent at de av oss som tester E8400 i dette hk noengang vil nå en FSB-wall.

Er vel ikke mange som klarer FSB=500++ med P5N-E SLI.

Jepp, ikke noe overklokkingskort dette. 3,8 stabilt holder lenge for meg dog. Kanskje 4 blank på en 8500.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
"We're there dude!" <Butthead>

Er det orthos stabilt?

Ikke når jeg skrev det forrige innlegget.

Da hadde jeg VCore satt til 1.375 i bios (som "dropper" helt ned i 1.30 under Occt/load).

Etter å ha satt opp VCore i ett par steg, til 1.40 (bios) ble det stabilt.

Da er VCore helt nede i 1.33 under OCCT.

Se forøvrig hvor lave temperaturer "wolfdale" har, selv klokket/volt'ed ett bra stykke over default.

Som sagt, dette hk'et er ett fantastisk bra budsjettkort, men ikke noe man velger for å få høyest mulig (stabil) klokk.

Og i tillegg kan man jo kjøre SLI.

Vil tro denne "combo", E8400+P5N-E SLI+2x8800GT(256mb) vil være "budsjettgamerens våte drøm". :D

Vedlagt OCCT-stable screenshot + logg av VCore.

post-40756-1201109758_thumb.jpg

post-40756-1201109769_thumb.png

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...