Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Info om Intel 45nm

Intern

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg synes det er en uheldig trend fra Intel å stadig øke default FSB.

Dette blir det kanskje slutt på når ny platform/neste generasjon CPU'er fra Intel med integrert minnekontroller lanseres.

Selv om det gir best totalytelse med høyest mulig "thruput" mot NB/SB (høy FSB) så krever jo denne utvikling stadig nye chipset/hovedkort.

Men det er kanskje meningen (så vi må kjøpe ny hw). :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet når butikker som Komplett, Netshop osv skal begynne og få inn de nye firekjernene?

Tenker spesielt på Q9450.

Du er nok ikke den eneste som sitter å venter på denne.. :dribble:

Noen som vet om den vil støtte Asus P5E "out-of-box", eller må en bios-update til?

Vis det er X38 kortet du sikter til, så støtter det alle 45nm out of the box.

Lenke til kommentar

Bestilte min E8400 fra Komplett.no i dag tidlig, nå gleder jeg meg som en liten unge igjen. Blir nok et bra bytte mot min E4300.

Blir spennende å se om jeg får den til 4GHz 24/7 på luft, det som nok kan begrense meg er om jeg får mitt 1066FSB kort opp til 1600FSB+. Skal dremle litt på den ene CPU kjøleren som står i hylla så den passer på DS4 kortet, lei av å kjøre stock :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@theo343:

Du er en liten uansvarlig unge. :)

4Ghz bør gå greit.

Har tenkt å teste min i mitt P5N-E SLI.

Der går FSB400(1600) som en lek, og FSB450(1800) går også ved å sette opp volt til hk/chipset. Ihvertfall med den E6420 som nå blir erstattet med E8400.

Bør gi en pen boost, særlig når jeg får tak i ett 8800GT 256MB/8800GS 384 (når de evt kommer på lager, Netshop, dvs. "fri" frakt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...