Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Info om Intel 45nm

Intern

Anbefalte innlegg

Til alle dere som lover like bra klokking med Q9450 som med QX9650, gir dere noen garanti til de som er så dumme å følge rådene deres ?

Overklokking og garanti er to ting som hører dårlig sammen. Her dreier det seg om hva man tror ut i fra hva man har lest, erfart og litt kvalifisert eller ukvalifisert gjetning. Jeg tror at overklokkingspotensialet til en 2,66GHz 95W CPU er ganske likt med en 3,0GHz 130W CPU av samme type og stepping. Effektforbruk og overklokking henger nøye sammen.

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av dem tror jeg, 7k er for mye for en cpu, og Q9450 har for lav multiplier. E8500 eller mindre derimot kan kanskje friste.

Q9650 har 9x multiplikator (åpen)

Q9550 får 8,5x multiplikator

Q9450 får 8x multiplikator

Q9300 får 7,5x multiplikator

E8500 har 9,5x multiplikator

E8400 har 9x multiplikator

E8300 har 8,5x multiplikator

E8200 har 8x multiplikator

Vil du ha ennå høyere multiplikator uten å sprenge banken så kan disse to sikkert være interessante:

E2180 har 10x multiplikator

E2200 har 11x multiplikator

@Theo343: Hmm.. Med den posten fjernet du ettertrykkelig alle mine illusjoner om at du kanskje var litt fornuftig. Ser ut som du glatt banker meg i sløsing. :)

Det var en fin liste fra Theo der. Det ga meg straks litt bedre samvittighet ovenfor meg selv når det kommer til kjøpegalskap. :wee: Min neste handleliste ser omtrent slik ut: En eller annen Core 2-prosessor, 8GB ram, 1TB harddisk, hovedkort, mp3-spiller, nytt speilreflekskamera og ett nytt objektiv til det. Da har jeg ennå et stykke igjen før jeg haler innpå Theo. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt en del problem med det for å si det slik. Men en slektning av meg har kjørt det helt fint i over et år nå. :)

Begrunnelse

- Det elsker minne, og nyttegjør seg av alt du har.

- Ikke alle programmer fungerer som de skal.

- Noen systemkrasj, som førte til tap av data.

Hadde selv litt oppstartsproblemer, men etterhvert som oppdateringene er blitt lagt inn har jeg ingen problemer lenger... men kanskje jeg bare er heldig :tease:

Grafisk er det en drøm :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva neste blir? altså 3.4 osv?

Neste toppmodell? Etter QX9650 (3,0GHz og 1333FSB) ventes QX9770/9775 (3,2GHz og 1600FSB)

Etter der kommer det trolig flere 1600FSB-modeller. Kanskje en QX9780/9785 på 3,4GHz og deretter en QX9790/9795 på 3,6GHz.

Men i løpet av 2. halvår vil nok Intel lansere en nye serie CPU'er basert på Nehalem-kjernen. De skal være annerledes på mange områder. Hastigheter og egenskaper er vanskelig å spå. De skal også være på 45nm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...