kyllingvippen Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei alle sammen! Pappa og Mamma er heftig troende.. Veldig heftig.. pappa er til og med pastor. De tvinger meg nesten bokstavelig talt til å gå i kirka. Er dette rettferdig? Burde jeg ikke velge selv om jeg vil i kirka eller ikke? Jeg trenger vel ikke TRO bare fårdi de gjør det ? Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Di kan ikke tvinge deg..... det er da relgionsfrihet her i landet, og den bør du benytte deg av.... desuten er den kristene tro et fordummende fenomen, etter min oppfatning.... og da lønner seg ikke og gå i kirken og høre prekner helder igrunn.... men det er bare mitt syn og mening om det... Lenke til kommentar
guezz Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Enig med Exidiez! Det skal ikke være lov å prøve å hjernevaske folk slik! Lenke til kommentar
jossa Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 . power to you E .. vist d vil kan du jømme dæ i garasjen vårres eller noe sånt . Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei alle sammen! Pappa og Mamma er heftig troende.. Veldig heftig.. pappa er til og med pastor. De tvinger meg nesten bokstavelig talt til å gå i kirka. Er dette rettferdig? Burde jeg ikke velge selv om jeg vil i kirka eller ikke? Jeg trenger vel ikke TRO bare fårdi de gjør det ? Din rett til å bestemme følger til en viss grad din alder. Men dine foreldre bør ta dine innvendinger og iallefall sette seg ned og diskutere med deg. Det er en menneskerett å ta sine egne valg, så det er om ikke annet moralskt tvilsomt å "tvinge" noen inn i et trossamfunn. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Religion/tro og kirkefrekventering er ikke nødvendigvis det samme. Kristen praksis i indremisjonssammenheng er feks grunnen til at jeg regnes blant de frafalne. Men jeg kan ikke nå mange år etterpå med handa på hjertet si at allt var like på trynet. Det trengs veldig store baller for å bryte med et miljø. Blir ikke lettere når du langt på vei må bryte med slekta samtidig. Fokuser heller på det som ikke låter så gæli. VårtLand reklamerte for en tid tilbake for en bokserie om verdens hellige skrifter. Få gamlingene til å kjøpe og si du driver med forskning. (Tror ikke du finner den reklamen i Dagen eller Norge idag. ;-) ) Ikke gjør religion til en "taperløsning". En liten gåte til slutt: Hvor mange vitenskapsfolk trenger man for å forklare meninga med livet? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Som alle de andre sier, så kan ikke foreldrene bestemme alt hva du skal gjøre. Å tvinge noen med i et trossamfunn er jeg sterkt imot, selv om jeg er kristen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 ...En liten gåte til slutt:Hvor mange vitenskapsfolk trenger man for å forklare meninga med livet? Hmm... > "Bare en, fordi hvis det er flere blir dem uenige"? > "Ingen, fordi det kan ikke bevises at det har en mening"? > "Det spoers hvor stort forskningsstipendet er". Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Du bestemmer.... Det er ditt liv, din tro, din hjerne osv... Ingen kan tenke for deg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei alle sammen! Pappa og Mamma er heftig troende.. Veldig heftig.. pappa er til og med pastor. De tvinger meg nesten bokstavelig talt til å gå i kirka. Er dette rettferdig? Burde jeg ikke velge selv om jeg vil i kirka eller ikke? Jeg trenger vel ikke TRO bare fårdi de gjør det ? Det bør du ta opp med dine foreldre ikke med oss? Men er selv oppvokst i et kristen hjem og ble ikke tvinkt med på møtene etter at eg ble 15-16år. Før den alderen var eg med i de fleste tillfellene frivillig. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Nekt. Stå imot. De kan ikke tvinge deg, hvis de prøver å manipulere så prøv å distanser deg fra ordstrømmen. Selv om du ikke er myndig har du en egen vilje, be de om å respektere den. Tro er personlig overbevisning, noe som KAN komme med tiden. Ikke gjennom tvang, det vekker avsky. STÅ PÅ Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Vel, du kan jo proeve deg paa litt omvendt psykologi ogsaa da. Saann a la: "hvis dere er snille, saa blir jeg med i kirka paa soendagene." Tror nok det kan foere med seg baade harddisker og foererkort med tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå