Gå til innhold

exchange server, mail havner i spam folderen

trrunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken spam-folder er det snakk om? (Hvilken versjon av Exchange for den saks skyld). Jo mer info førsteinnlegget inneholder jo lettere er det å sette seg inn i saken og å finne ut hvor man faktisk skal starte feilsøkingen.

I dette tilfellet er problemet så uspesifisert at jeg like greit kan be deg skru ned sikkerhetsnivået for useriøs e-post på klienten...

Lenke til kommentar
Hvilken spam-folder er det snakk om? (Hvilken versjon av Exchange for den saks skyld). Jo mer info førsteinnlegget inneholder jo lettere er det å sette seg inn i saken og å finne ut hvor man faktisk skal starte feilsøkingen.

I dette tilfellet er problemet så uspesifisert at jeg like greit kan be deg skru ned sikkerhetsnivået for useriøs e-post på klienten...

Hvis jeg f.eks sender en epost til en gmail adresse havner den i spam folderen, eller hotmail for den slags skyll...

men hvis jeg sender til jobbmailen min (som også er en exchange server) kommer den fram. Sitter på telehor adsl linje hjemme da, men prøvde å sette på noe smart host greier uten at det hjalp, skreiv smtp.online.no der.

Lenke til kommentar

Å. jeg leste litt feil kanskje :) Det er mail fra den nye Exchange-serveren din som er problemet? Har du satt opp reverse lookup i DNS? Hvis ikke blir du fort svartelistet. Kontakt Telenor og be de ordne det :)

(der minte du meg på at jeg må gkør det samme selv i morgen tidlig )

Lenke til kommentar
Å. jeg leste litt feil kanskje :) Det er mail fra den nye Exchange-serveren din som er problemet? Har du satt opp reverse lookup i DNS? Hvis ikke blir du fort svartelistet. Kontakt Telenor og be de ordne det :)

(der minte du meg på at jeg må gkør det samme selv i morgen tidlig )

Har mine tvil på at dem gidder det, de gidder jo ikke engang gi meg statisk ip pga jeg er en privat kunde og ikke bedriftskunde :(

Lenke til kommentar

Sett maskinen din til å sende all mail gjennom telenor sine mailservere, så går det så fint så. Jeg kan egentlig ikke komme på noen særlig god grunn for absolutt å skulle sende mail via sin egen mailserver, Det er jo tross alt mail inn man som oftest er interessert i.

Altså missforstå meg rett, selvfølgelig er det å sende mail rimelig nødvendig og, men det er jo ett krav å sette avsender addresse og derfor vil jo alle kunne besvare mailen din, selvom headeren din sier at mailen ble sendt gjennom telenor sine servere.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Sett maskinen din til å sende all mail gjennom telenor sine mailservere, så går det så fint så. Jeg kan egentlig ikke komme på noen særlig god grunn for absolutt å skulle sende mail via sin egen mailserver, Det er jo tross alt mail inn man som oftest er interessert i.

Altså missforstå meg rett, selvfølgelig er det å sende mail rimelig nødvendig og, men det er jo ett krav å sette avsender addresse og derfor vil jo alle kunne besvare mailen din, selvom headeren din sier at mailen ble sendt gjennom telenor sine servere.

Ja var dette jeg prøvde med s¨åkalte "smart host" i exchange settingene, men er dette feil plass å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Det kan jeg dessverre ikke si noe om da jeg synes comboen linux/postfix fungerer vel så bra(selvom exchange har endel fine features).

Men etter å ha googla litt så fant jeg noe som kanskje kan stemme? Må si jeg liker en liten nett config fil fremfor den GUI greia altså.

http://www.dnsexit.com/support/mailrelay/exchange/setup.htm

Var akkuratt dette jeg prøvde, men fikk det ikke til, noe som er litt rart, for jeg kan jo sende annen mail via smtp serveren til telenor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...