HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Heisan folkens Når jeg prøver å kjøre WEB sidene mine lokalt på utviklingsmaskinen så virker ikek debuggeren. Jeg får spørsmålet ved førstegangskjøring som sier jeg ikke kan debugge før jeg endrer i web.config, og trykker OK knappen som gjør endringen for meg. ALikevel vil ikke debuggeren kjøre. Det jeg legger merke til er at breakpoints skifter fra rød flekk til ring, noe som indikerer at filene ikek er tilgjengelige for debuggeren. Dette skjønner jeg ikke. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Bruker IIS? Den lille interne webserveren i VS2005 er ganske mye enklere å debug'e med. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg bruker den vesle interne, da dette er min arbeidsmaskin. Alikevel starter altså ikke programmet i debug modus. Har også sjekket web.config og alt ser bra ut og debuggeren er aktivert der. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 "Web prosjekt" eller "Web site"? Sjekket ut at "ASP.Net" er krysset av under "Debuggers" på properties på prosjektet ditt? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Det er krysset på ASP.NET. Skal jeg kansje krysse av Native code også? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Næ... Tror jeg ville prøvd å kjøre DEVENV.exe /ResetSettings Kanskje VS'n din har surra til noe... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 På Vista må man legge brukeren sin inn i "Debugging Users" gruppen... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Som er en gruppe som ikek eksisterer. I hvertfall ikke på min maskin Har riktignok Norsk utgave, som alle andre dumminger har ;-) Tross dette er det altså ingen Debugger group der. For å forsikre meg om at du ikek tror jeg klarer oversette fra Norsk til engelsk, eller omvendt så skal jeg ramse opp gruppene hos meg, som er default: Administratorer, Brukere, Brukere av eksternt skrivebord, Brukere av ytelseslogg, Brukere av Ytelsesmåler, DCOM brukere, gjester, Hendelseslogglesre, IIS_IUSR, Kryptografiske operatorer, Nettverkskonfigurasjonsoperatører, Priveligerte brukere, Replikator, Sikkerhetskopioperatører og tre MS SQL grupper Flere gode forslag? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Høyreklikk på VS ikonet og "Run as administrator" da.... Den klarer du vel å oversette til norsk? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 hihi Dette er selvsagt gjort. Dette var en av forutsetningene til å kjøre VS2005 på Vista og er omtalt under instalasjonsprosedyren. Men godt forsøk :-D Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hihiDette er selvsagt gjort. Dette var en av forutsetningene til å kjøre VS2005 på Vista og er omtalt under instalasjonsprosedyren. Men godt forsøk :-D Det er vel bare før SP1? Og den har du vel installert? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 så klart :-D Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå har jeg klart å "knipse" et bilde av skjermen og ser hva som står i den gule lappen når debuggeren prøver å kjøre. The Breakpoint will not currently be hit. No symbols have been loaded for this document Så hva er dette for noe rart? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 The Breakpoint will not currently be hit. No symbols have been loaded for this document Så hva er dette for noe rart? Google hadde ørten gode forslag på ting man kan prøve om man får denne feilmeldingen... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jada, og jeg har sikkert prøvde dem alle sammen..... Still no good. Gir opp :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå