Loman Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hei:) jeg skal kjøpe meg ett nytt annlegg og har sett på Concept 6 høyttalere og en NAD C325BEE forsterker. det jeg lurer på er om denne forsterkeren klarer disse høyttalerne + en eventuell sub? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Subben vil ikke trekke noe kraft. Eller, det kommer ann på hvordan du kobler, men Pioneer Norge sa at en subwoofer (aktiv) ikke trakk mer enn ca 0,5W fra forsterkeren ... Den vil fint klare å gi lyd i de høyttalerene, men om du ønsker å guffe på gjennom en CD, så kan det godt hende du vil ha godt av en sterkere forsterker. Om du har trangt budsjett eller ikke, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg at du heller kjøper NAD C352TI som BARE koster 300 kr mer! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 vil anbefale en kraftig effekt forsterker for og sikklig utnytte potensialet i høyttalerne , jo mer kraft du gir de jo bedre spiller de , en DOXA 70 passer utrolig bra med de høyttalerne. eller så kan du jo prøve noe fra midgars audio . sub burde du ikke trenge vist du har en sikklig kraft sak. når jeg brukte min doxa 70 på c 6 høyttalerne mine så så spilte de fra subben min , var liten eller ingen forskjell på bassen med og uten subb . jeg har en dali concept 12 sub , er litt skuffa over den egentlig . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Men for å se fakta i øynene, så vil forsterkeren trådstarter linker til uten problemer greie DC6. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja, det stemmer, men her kan du få 30W ekstra per kanal for bare 300kr, så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 ville deffentlig ha de extra 30W , jeg bruker en nad l 70 som gir 2X 60W i 8ohm , og det er noe svakt til disse høyttalerne etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå