LWSR Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Er du så keen på den kabinett så koster det lite å tar seg ett tur til danmark..enten med fly bil eller båt.. tar deg en liten helgeferie og få deg en kabinett med på kjøpet synes også rart at den ene butikken ikke vil sende den pga av vekten , bare tull det ...kanske ringe og mase med de eller bestill DHL eller tollpost globe for en door to door delivery , de henter den for deg og levere den hjem til deg og ordner alt som er med moms og import , og hvis noen har den på lager så er den hos deg innen en uke http://www.studiedata.dk/shop/zalman-tnn500-924p.html tollpost globe eller DHL finner du på Gulesider , bruk de 500 .- til frakten Endret 24. oktober 2007 av LWSR Lenke til kommentar
Tja Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Er du så keen på den kabinett så koster det lite å tar seg ett tur til danmark..enten med fly bil eller båt..tar deg en liten helgeferie og få deg en kabinett med på kjøpet synes også rart at den ene butikken ikke vil sende den pga av vekten , bare tull det ...kanske ringe og mase med de eller bestill DHL eller tollpost globe for en door to door delivery , de henter den for deg og levere den hjem til deg og ordner alt som er med moms og import , og hvis noen har den på lager så er den hos deg innen en uke http://www.studiedata.dk/shop/zalman-tnn500-924p.html tollpost globe eller DHL finner du på Gulesider , bruk de 500 .- til frakten Etter litt frem og tilbake med Studiedata.dk, viser det seg at de ikke har den på lager allikevel - selvom det faktisk står på websiden.... Inni h... så vanskelig dette var da?! På produktsiden står det at dette er en versjon som er ny og som tilfredsstiller den nye EU-kravene. Det står ingenting om dette på Zalmans sider. Jeg har en kamerat i Danmark som kanskje kunne bestilt/kjøpt denne (i tilfellet de tilbakemeldinger jeg har fått fra butikken ikke er "helt riktige" : altså at de ikke gidder å forholde seg til meg pga. problematisk forsendelse)- men.... Da må jeg betale dansk moms. Får jeg da denne tilbake ved grensen, når jeg må betale norsk moms? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Drar du til Danmark og henter i butikk betaler du MVA ("dansk moms"), på "rette butikken" har de kanskje et skjema de fyller ut og du får det med og på "grensa" (flyplass/havn) leverer du det inn og får det stempla i "tollen". Da kan den danske momsen komme tilbake til deg etter ei stund, gjorde noe lignende på en tur til England for ca. 5 år siden, tror butikken eg handla hos ville ha £10,00 for "papirene". Når du har vært på tur til utlandet over ett døgn kan du ha med varer for 5.000,- (eller litt mer) inn i Norge uten og betale norsk moms. "Fikk" tur til England med bil på båten for to år siden, når eg handla et sett med bremseklosser og skiver til bilen der borte, det var så "billig" (selv med engelsk moms) at eg "fikk" turen i forhold til og handle i Norge (samme deler fra EBC)... Lenke til kommentar
Tja Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Drar du til Danmark og henter i butikk betaler du MVA ("dansk moms"), på "rette butikken" har de kanskje et skjema de fyller ut og du får det med og på "grensa" (flyplass/havn) leverer du det inn og får det stempla i "tollen". Da kan den danske momsen komme tilbake til deg etter ei stund, gjorde noe lignende på en tur til England for ca. 5 år siden, tror butikken eg handla hos ville ha £10,00 for "papirene". Når du har vært på tur til utlandet over ett døgn kan du ha med varer for 5.000,- (eller litt mer) inn i Norge uten og betale norsk moms. "Fikk" tur til England med bil på båten for to år siden, når eg handla et sett med bremseklosser og skiver til bilen der borte, det var så "billig" (selv med engelsk moms) at eg "fikk" turen i forhold til og handle i Norge (samme deler fra EBC)... Det viste seg at den danske butikken ikke hadde noen på lager allikevel - og selgeren på Ebay har sag at det koster 550USD bare å levere den til Norge. Dette blir bare for dyrt og for håpløst. Case closed.... Lenke til kommentar
norslot Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Ville gå få for å kjøpe kabinettet i USA og brukt JetCarrier til å få det hjem. Les all info hos Jetcarrier og eventuelt registrer for addresse. Bare vær klar over att enkelte selskaper i USA kun sender varer til addresse registrert på VISA/KREDITT kortet. Det er oppgitt i Ebay linken at kabinettet veier 26kg. Dette vil da koste nkr 295.- å få hjem med båt. Les mer her: JetCarrier fraktpriser Er selv kunde hos JetCarrier og er meget fornøyd!! PS! Ønsker ingen "godtjørelse" for tipset om Du skulle bruke det. :D Endret 5. november 2007 av norslot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå