Tja Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Jeg kjenner selv til Zalman TNN500AF og Hush-Technologies. Rart at det ikke finnes flere produsenter for slik heatpipe-teknologi? ...og nå som Zalman-kabinettet ikke lenger er å oppdrive i Europa... (har også prøvd å finne utsalgssteder i USA og Australia uten hell). Den (1 person) som gir informasjon som leder til at jeg får tak i en Zalman TNN500AF til en "fair pris" (det være seg brukt eller nytt, men ikke til "blodpris" ifht. tidligere veiledende utsalgspris) får 500,- fra meg. ....det må da kunne være mulig å oppdrive ett kabinett?.... Endret 27. oktober 2007 av Tja Lenke til kommentar
Bza Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Zalman TNN 300 er lillebroren for m-ATX. Den finner du i alle fall på Ebay Ellers finner du TNN 500AF tilgjengelig her: http://www.shopbot.com.au/p-15221.html (I Australia) Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Tror du kan få kjøpt det her. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Zalman TNN 300 er lillebroren for m-ATX. Den finner du i alle fall på Ebay Ellers finner du TNN 500AF tilgjengelig her: http://www.shopbot.com.au/p-15221.html (I Australia) Det ser ikke ut til at de australske sidene sender internasjonalt (til tross for at man kan velge "Norway") Lillebroren er uaktuell - for dårlig kapasitet og for mange begrensninger. Tror du kan få kjøpt det her. De har det som en bestillingsvare, mao. kan de ikke skaffe det (pga. ROHS-direktivet som Norge/EU har implementert i år) Lenke til kommentar
Bza Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva med BestByte Computers? Der kan man i alle fall velge Norway i leveringsadresse... Lenke til kommentar
Tja Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva med BestByte Computers? Der kan man i alle fall velge Norway i leveringsadresse... Den linken peker til TNN500A, ikke "AF" (A er den eldre modellen) Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Her er det en liste med svenske butikker som selger kabinettet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=63350 Edit: Siden hotlinker ikke til butikkene men bare søk etter dem på google. pconlinesweeden foreksempel. Endret 22. oktober 2007 av ekwathne Lenke til kommentar
Tja Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Her er det en liste med svenske butikker som selger kabinettet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=63350 Siden hotlinker ikke til butikkene men bare søk etter dem på google. Legg merke til at jeg har selv undersøkt en del, og at videre import av dette produktet til EU-land (evnt. EØS) ikke lenger er mulig grunnet ROHS-direktivet. At noen butikker er listet opp som distributører, er derfor ingen garanti for at de har dette på lager. De må altså ha produktet inne på lager - importert FØR juli i år, for at dette skal være sannsynlig. Det som må til, er altså en EU/EØS-butikk som faktisk har dette på lager, et annet land i verden som kan skaffe dette (og levere til Norge), eller noen som selger dette brukt. Hvis noen skal hjelpe til her (og få de 500,-), må jeg få vite den eksakte butikken som selger dette - og som kan levere det til meg. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du kan vell sende en mail til pconlinesweeden om de har det på lager? Lenke til kommentar
Tja Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du kan vell sende en mail til pconlinesweeden om de har det på lager? Som sagt, jeg har sjekket mye før - det finnes mange butikker som synes å ha produktet - men når man tar kontakt, viser det seg at de allikevel ikke har det - eller at de ikke leverer til Norge. Jeg ønsker å få vite om butikken som faktisk kan levere dette produktet. Alle kan gjøre et søk på nettet og gi meg lenker med "mulige" leverandører.... Lenke til kommentar
nogen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Lillebroren er uaktuell - for dårlig kapasitet og for mange begrensninger. Jeg vet ikke hva du har tenkt å ha inne i kabinettet, men dersom du har tenkt å fylle den opp med harddisker bør du være obs på at summingen fra disse er det som blir mest dominerende når resten av systemet er vifteløst. Da hjelper det lite om diskene kjøles av heatpipes. Selv med kabinetter som kapsler inn disken fullstendig (les: Scythe SQD-1000) vil du oppleve summing (dette gjelder i det minste om du bruker 3,5" disker). Vær også klar over hovedkortbegrensninger. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Lillebroren er uaktuell - for dårlig kapasitet og for mange begrensninger. Jeg vet ikke hva du har tenkt å ha inne i kabinettet, men dersom du har tenkt å fylle den opp med harddisker bør du være obs på at summingen fra disse er det som blir mest dominerende når resten av systemet er vifteløst. Da hjelper det lite om diskene kjøles av heatpipes. Selv med kabinetter som kapsler inn disken fullstendig (les: Scythe SQD-1000) vil du oppleve summing (dette gjelder i det minste om du bruker 3,5" disker). Vær også klar over hovedkortbegrensninger. 500 kan trekke bort mye mer varme enn 300 - og 500 kan ta vanlige ATX - det er bakgrunnen... Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det selges vel her. Kan vel alltids få jetcarrier.com til å frakte det til Norge om de ikke shipper world wide. Lenke til kommentar
aerodyn Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 http://www.studiedata.dk/shop/zalman-tnn500-924p.html Siste utgave, sender til Norge. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 http://www.studiedata.dk/shop/zalman-tnn500-924p.html Siste utgave, sender til Norge. Ser lovende ut! Har sendt en mail for å avklare moms/mva-forhold. Kommer tilbake når jeg har fått svar... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Siden Danmark også opererer med 25% moms, er det bare valutaforskjellen du må betale. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 http://www.studiedata.dk/shop/zalman-tnn500-924p.html Siste utgave, sender til Norge. Ser lovende ut! Har sendt en mail for å avklare moms/mva-forhold. Kommer tilbake når jeg har fått svar... Pga. kabinettets vekt er de ikke interessert i å sende det til Norge.... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hmm få det sendt til et postkontor i danmark, så kan du ta danskebåten ned å hente? Kanskje et alternativ om du finner butikker i Sverige som har kassa og. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Pga. kabinettets vekt er de ikke interessert i å sende det til Norge.... Lol, er jo ikke de som betaler frakten uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå