Danieluh Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Driver å kjører memtest... Nå har den kommet til 160%... øhh...? Også har jeg fått 168 error.. Har notert dem, så bare si ifra om de kan værra no nyttige.. Siden man ikke skal ha noen error bare noternte jeg så jeg kunne søke etter hva de betydde.. Men blei veldig mange etterhvert Også har jeg lagt merke til at den teller to error per errormelding jeg får opp.. Altså har jeg bare notert 84 meldinger.. Uansett.. den stopper å teste hver gang det kommer feilmelding, så må sitte å trykke ok hver gang. Har sett at det er vanelig å la den stå hele natta, men det funker da egentlig veldig dårlig når den ikke bare kjører ferdig og kommer med rapport etterpå!? Står Memory error detected! Pair (nummer 7-8 siffer) does not store values accurately. MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this. See the online FAQ (http://HciDesign.com/memtest) for advice on what to do next. Hva skal jeg gjøre da? Har to gigabyte brikker (Twinmos). Skal jeg ta ut en og teste med kun den andre i, og deretter omvendt? Eller teste minnet i en annen pc? sette opp volten? Eller er det bare å bytte brikker når det er ¨å mange error? Som sagt, si ifra om jeg skal poste errorene her.. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvis du ikke har overklokket brikkene; Send retur forespørsel og få returnr, så send tilbake og få nye. Har du overklokket dem, prøv med litt mer volt (finn ut hva de tåler) eller sett ned hastigheten. Hvis brikkene har kommet i en pakke så er det ikke vits i å teste de hver for seg, har du kjøpt en og en må du selvfølgelig det og sende retur den feilaktige. Lykke til Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Er kjøpt i dobbelpakke ja.. dual channel-kit som det heter.. ikke overklokket... Brikkene er kjøpt 7. August 2006.. Jeg kan fortsatt sende inn til komplett å få nye? Huff.. også var det komplett å dissa robotene da.. Begynner dem å få litt orden på sakene nå eller? Har DDR2 PC2-4200 minne.. kan jeg bruke alt av DDR2 minne i mellomtia? Andre minner jeg kan bruke? Hva er det de feilene går ut på egentlig? Endret 14. oktober 2007 av Danieluh Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Du må bruke memtest86+ 1.70 http://www.memtest.org/ Sett korrekt spenning og timings i bios. Boot memtest(altså ikke i win) Test 1 og 1 i flere slot. Får du feil i alle testene er nok brikkene defekt. Kun feil i test 5,prøv og gi høyere spenning. http://www.komplett.no/k/cart.aspx Endret 15. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Brikken kan fint være defekt selv om den ikke feiler i alle testene. Test med memmtest86 fra CD, som SNIPPSAT sier. Dokumenter feilene, og la programmet foreta 2 passes (minst). Det tar litt tid, men gir korrekte resultater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå