Pc Lynet Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei Har i over 2 år hatt en Topcom trådløs ruter som forsynte rommet mitt med internett. Da jeg kom hjem fra høstferie var Topcomen død. Jeg vurderte homeplug men fant ut at jeg vil nå ha et kablet nettverk Jeg har allerede boret hull til antennekabelen, så selve kablingen blir ingen problem. Har i dag gjort gundig undersøkelser men trenger noen svar Jeg har tenkt til å kjøpe 20 meter Cat6 patchkabel hos Biltema til 120kr(Billigste sted, er vel ikke negativt med cat6?). Spørsmålet mitt er: Går det an og klippe av en RJ45 kontakt og føre kabelen gjennom et par vegger(ca 12 meter) for montere ny RJ45 kontakt med modulærtang? Jeg har tenkt og koble opp pcene på denne måten: Ruter---Switch----Familie PC --- Lexmark 120n --Cat6--ca12m--Min PC Jeg har en Netopia ruter fra Nextgentel, er det sånn at det er en ruter og jeg trenger kun en switch? Jeg ønsker å spille over lan og internett. Jeg har Glan i begge PC-er så tror jeg vil ha en Gb switch billigst mulig. Her er noen alternativer: D-Link Switch 5P gigabit SMC EZ Switch GS5 5P gigabit Netgear GS605IS switch 5P Er det noen forskjell eller kan jeg bare gå for den billigste? Takker for alle svar, mvh Pc Lynet Fant ut av det selv Kjøpte 100 Cat5e kabel på biltema, modulærtang og rj45 plugger. Så boret jeg hull gjennom et par vegger og resten er historie Endte opp med en Dlink 100mbit switch til 199kr som fungere utmerket Endret 28. oktober 2007 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå