Gå til innhold

"Somewhere over the rainbow" på el-gitar! *VIDEO*

Rockaholic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg men det var til tider utålelig surt. Skal du bruke bend så mye må du ihvertfall få strengen tilbake igjen slik at det ikke høres ut som alt ligger en kvart tone over det det skal.

Edit: Hvordan er det mulig å /ikke/ ha hørt Over the Rainbow??

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Ikke helt min tekopp det her, men skal prøve å legge igjen noen konstruktive kommentarer for det :)

Pass på de bendingene, det blir til tider ganske surt. Du kan jo også sjekke ut litt flere melodiske løsninger over den harmonikken som er, det er ganske mange muligheter på et sånt type skjema. På den måten trenger det ikke bare å være bluesete linjer hele tiden (ikke at det er no galt med det i seg selv,men litt variasjon gjør seg)

Ellers er jeg ikke helt enig de løpene du legger til på melodien, de virker som innøvde licks(ikke at det heller er så galt i seg selv) Melodien er fryktelig fin i seg selv, så hvis man vil legge til noe, så bør man være veldig sikkert på at de bidrar til å gjøre melodien bedre. Etter min mening gjør ikke du det med det du legger til her. Det er bare min mening, her snakker vi smak, så bare å være uenig:)

Skal se om jeg klarer å hoste opp noen eksempler på det jeg nevner ovenfor :)

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at du er god. Men som det blir nevnt så er det til tider noe surt pga bendingen.

En annen ting er at jeg liker ikke at du gjør så mye ut av det. Det enkleste er ofte det beste. Men det er bare min mening da.

Soloen på midten er ganske kul, kudos for den, samme med den mot slutten.

Lenke til kommentar
Hey. Virkelig bra gjort synes jeg. Du spiller med fin feeling og har veldig god lyd. Sustain til tusen. Virkelig en fryd å hørre på. Hva slags gear hear du?

Ser ut som en Gibson Les Paul og en Marshall rør-amp :p

Utrolig tøft, Rockaholic.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Takker for alle tilbakemeldinger og positive kommentarer! Kjekt å høre! Gitaren er en Gibson Les Paul Classic 1960' og forsterkeren er en Marshall TSL122. Dette kjøres gjennom en ISP noise decimator som kan anbefales for alle som sliter med støyproblemer! :thumbup:

Og bare si ifra hvilke plasser i sangen dere mener det låter surt, så skal jeg jobbe videre med det! Takk! :)

Lenke til kommentar
Det låter generelt surt fordi du har bend på omtrent annenhver tone og ikke lar strengen komme tilbake til utgangsposisjonen. Bend er en fin effekt, men det er som krem på bløtkaka: hvis det bare er krem og ikke noe kake inni blir man fort kvalm... ;)

Uenig. Noen av de lengre bendsa høres litt sure ut kanskje, men han bruker det ikke for mye mener jeg. Mye av det kan knapt kalles bending, men bare veldig bred vibrato.

Har dere spesifikke eksemlpler på når det er surt så kan det godt være jeg er enig, men synes dette var en veldig fin fremføring. Også greit med litt runs osv, det må være lov å legge til litt "personal touch"?

Digger soloene! Både melodiøse og "tøffe" :thumbup:

Lenke til kommentar
Enig der Speik, utrolig hva enkelte hører.

Men som jeg har sagt før så er det ved enkelte anledninger surt.

Til tider ja. Men er dette Steve Vai sin versjon av sangen? Syns det hørtes veldig Vai aktig ut til tider, og noen nevnte at det var hans versjon i "comments"

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...