Onyx Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg kjøpte et Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook i fjor sommer, og tilstanden som den er nå er at CTRL-knappen og space ikke fungerer skikkelig ved normal trykk/belastning. Kanskje dette ikke er en stor sak for andre folk, men jeg liker at produkter skal fungere skikkelig - noe dette tastaturet har gjort siden innkjøp og helt til nå. Så hva bør jeg benytte meg av, garanti eller reklamasjonsretten min? Produktet har 5-års garanti. Det jeg ønsker meg er et helt nytt produkt og jeg vil helst ikke at selgeren skal prøve å fikse disse to tastene. Har jeg da krav på dette, altså et nytt produkt? God kveld og takk på forhånd. Endret 14. oktober 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Logitech er visstnok veldig geniale på garantisaker, så jeg ville tatt kontakt direkte med logitech og hørt hva de sier om saken . Fører ikke dette fram, så reklamerer du til butikken du kjøpte det til. Reklamasjonsmessig så har du krav på reparasjon eller nytt produkt, men dersom reparasjon er vesentlig rimeligere enn å gi deg nytt produkt kan selger velge å kreve å få reparere. Om det kostet under 1000,- ved innkjøp får du mest sannsynlig nytt produkt. Men, jeg ville hørt med logitech jeg, minnes et par solskinnshistorier om hvor kjapt de fikser trøbbel . Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Takk for svar. Da tar jeg kontakt med Logitech Norge snarest i morgen. Edit: Varen kostet meg ca. 800,- i fjor sommer forøvrig. Endret 14. oktober 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Kommer med tilbakemelding og sakens utfall. Dette skrev jeg: Heisann, Jeg ønsker herved å benytte meg av reklamasjonsretten min på Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook med produktnr. xxxxxx-xxxx. Jeg kjøpte produktet i fjor sommer, og tilstanden som den er nå er at CTRL-knappen og space ikke fungerer skikkelig ved normal trykk/belastning på tastaturet. Jeg må derfor trykke mer enn en gang på disse knappene for at de skal virke. Bruken av tastaturet har vært helt normal de siste 14 månedene, produktet har verken blitt utsatt for fysiske skader eller vært i nærheten av små barn. Jeg henviser også til reklamsjonsretten for tastatur hos Logitech som er på 5 år samt forbrukerkjøpsloven. Jeg vil med dette kreve et nytt produkt. Med vennlig hilsen, *mit navn* Var jeg kanskje litt for direkte her? Svar fra MPX (valgte å kontakte de): Hei! Reklamsjonsrett tilsier ikke at du har krav på en nytt produkt, men at du kan få produktet reparert. Men disse produktene koster for mye for oss å reparere så du vil motta et nytt når det er testet og godkjent av vår returavdeling. Du må sende det inn til oss med returnumemr : xxxxxxx. Send inn komplett vare. Ha en fin dag. Med Vennlig Hilsen Kundesenteret Lover dette godt med andre ord? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) hehe, kreve nytt produkt var litt i overkant, som sagt over så er det ikke noe du automatisk har krav på . De fleste butikker yter god service så lenge de har ryggdekning fra produsentens side, som i dette tilfellet. Send inn du, så får du nok et nytt et. Logitech hadde nok gått litt raskere . Endret 15. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Ja, det ser vel fint ut det der. Og butikken har rett i at du ikke har krav på omlevering sånn uten videre, de har rett til å prøve å reparere først. EDIT: Alastor var før meg. Endret 15. oktober 2007 av Wizendraw Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Hehe, mener også selv at det med mitt krav var litt i overkant, ja. Men da får jeg bare sende det inn. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For fremtidig ref: Logitech bytter utstyr av denne typen. De sender kostnadsfritt, ofte samme dag. Jeg klagde på mitt DiNovo, og hadde nytt i postkassa to dager senere! Ikke ille for en forsendelse fra utlandet. Bra av butikken å bare ville bytte det også, selv om de trolig får det kreditert. Logitech krever for øverig ikke at du sender inn det gamle frst Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Sendte tastatur-settet nå. Men jeg glemte å putte ved den medfulgte programvare CD-en! Hvor stor betydning har dette? Endret 16. oktober 2007 av Onyx Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Trolig ingen Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg opplevde å glemme noe lignende en gang. Fikk erstatningsvare, men de hadde sjekka hva jeg ikke hadde sendt med og plukka det ut av erstatningseska Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Saken er nå avsluttet, og jeg har fått nytt tastatur. MPX brukte litt lang tid på å sende tastaturet, når de fikk inn tastaturet så var status på den ''Under arbeid'' i hel uke nesten, sikkert pga. testing. Kunne ha gått litt fortere. Uansett, på tirsdag/onsdag er tastaturet hos meg. Takk for hjelpen jeg har fått. Endret 28. oktober 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå