GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei Stresser litt med en Engelsk stil som jeg skal levere inn i morgen. Noen som har noen gode argumenter for eller i mot om det går ann å eie et språk? Ingen innlegg er for dumme... Endret 14. oktober 2007 av GaiusJuliusCaesarOctavianus Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kinkig den der. Er det snakk om én enkeltperson som eier det, eller en nasjon, f.eks.? Det første jeg tenkte på var språk og forandring. Dersom ingen eier språket er det vel større sjanse for at det forandrer seg? Veit ikke om det var til så mye hjelp, men det var iallfall alt jeg kom på. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Nei, jeg vil påstå at et språk ikke kan eies av noen. Selv om vi tenker på engelsk som et eget språk så er jo det en smørje av mange andre språk igjen. De som da eier engelsk, hvordan har de da sikret seg rettighetene til alle de andre, eldre språkene som har bidratt til engelsk? F.eks norsk er jo en jo en blanding av gamle skandinaviske og tysk språk, som sikkert har sine egne røtter de igjen, osv. Wikipedias artikkel om det engelske språk. Endret 14. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg konkluderte i samme oppgave at spraaket i seg selv ikke eies av noen, men alle. Grei ut om i hvilken grad engelsk brukes internasjonalt, forretningssammenheng osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå