Rescue me Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hver er egentlig hovedstaden i Burma/Myanmar? Har funnet 3 forsjellige hovedstader; Yangon (Rangoon), Pyinmana og Naypyidaw. Hva er den riktige? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Burma og Myanmar er to forskjellige land.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Burma og Myanmar er to forskjellige land.. Nei. Det er det samme landet. Det het Burma før, men militærjuntaen som styrer landet skiftet navn til Myanmar. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hovedstaden i Myanmar (Burma) er "forsåvidt" Yangoon. Når militærjuntaen overtok forandret de som oblivion sier navnet på landet, samt mange av byene. Rangoon byttet navn til Yangoon osv. Legg merke til at de fleste norske medier fortsatt sier Burma og Rangoon bla. fordi de ikke vil sympatisere med juntaen og navnendringen. Har selv reist rundt i landet en måneds tid og absolutt alle kaller seg selv for borgere av Myanmar. Jeg synes derfor man bør respektere dette valget, selv om det faktisk var juntaen som byttet navn. Endret 14. oktober 2007 av Menkromsen Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 høyrte på nyhetene at hovedstaden hadde blitt flytta inn i landet pga eit eller anna, husker ikkje kva. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 det er Naypyidaw som er hovedstaden i Myanmar... Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det stemmer at det offisiellt er Naypyidaw som er hovedstaden. Men, det er fortsatt Yangoon som er selve byen visst jeg kan si det slik. Når juntaen en gang mister makten er jeg sikker på at dette blir gjort om så fort som fy. Hvis jeg skulle tippet vil jeg også tro at de velger å beholde navnet Myanmar... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Yangon (som det skrives) er den største byen. Men jeg forstår hva du mener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå